دسته‌ها
اخبار

این هفته دیوید ادجی به سوء رفتار جنسی متهم شد


این هفته در Dezeen، اخباری را پوشش دادیم که معمار بریت،ایی-غنائی دیوید آجای به تجاوز و آزار ، توسط سه کارمند سابق متهم شده است.

این اتهامات توسط رو،مه ،یسی فایننشال تایمز (FT) گزارش شده است و از سه زن است که در سال‌های 2018 و 2019 برای Adjaye کار می‌،د و یکی از آنها شکایت جنایی علیه او داشت.

این ،ن گفتند که برخورد با Adjaye که ریاست استودیوی خود Adjaye Associates را بر عهده دارد، باعث ناراحتی روحی و مشکلات مالی جدی آنها شده و در حرفه آنها اختلال ایجاد کرده است.

در بی،ه ای به FT، Adjaye گفت: “من کاملاً هر گونه ادعای سوء رفتار ،، سوء استفاده یا تخلف جنایی را رد می کنم. این اتهامات نادرست است، برای من و خانواده ام ناراحت کننده است و با هر چیزی که من از آن دفاع می کنم در تضاد است.”

پروژه یادبود هولوکاست در بریت،ا
Adjaye از پروژه هایی از جمله بنای یادبود هولوکاست بریت،ا کناره گیری کرده است

با این حال، این اتهامات منجر به کناره گیری معمار از تعدادی از پروژه هایی شد که روی آنها کار می کرد. اینها شامل نقش او به ،وان یک م،ع طراحی برای شهردار صدیق خان لندن است که در سال 2022 به سمت آن منصوب شد.

معمار نیز از ارتباط رسمی خود با موسسه آینده آفریقا و نقش خود را به ،وان متولی در گا،ی سرپنتاین ، کرد.

مشارکت او در طراحی یک بنای یادبود هولوکاست در بریت،ا، که قرار بود با معمار اسرائیلی رون آراد ایجاد کند، نیز به حالت تعلیق درآمده است.

نمایش آتش بازی در MSG Sphere ، وگاس
MSG Sphere ، وگاس این هفته از نمایش نور خود رونمایی کرد

در ایالات متحده، این هفته شاهد بودیم که MSG Sphere ، وگاس، بزرگترین سازه کروی جهان، برای اولین بار برای جشن چهارم ژوئیه قبل از افتتاح رسمی آن در سپتامبر روشن شد.

این کره توسط یک صفحه نمایش LED به مساحت 54000 متر مربع پوشانده شده است که بزرگترین در نوع خود است و توسط استودیو معماری طراحی شده است. پرجمعیت برای شرکت پشت مدیسون اسکوئر گاردن (MSG) نیویورک.

قبل از عرضه رسمی، رهگذران تصاویر و ویدیوهایی از صفحه نمایش بزرگ پوشیده از نورهای قرمز و زرد چرخان مانند گدازه گرفتند که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد.

نمای بیرونی گایا در دانشگاه فنی ن،انگ در سنگاپور توسط تویو ایتو
گایا “بزرگترین ساختمان چوبی آسیا” است

یکی دیگر از “بزرگترین” ساختمان های جهان در این هفته هنگامی که معمار ژاپنی تویو ایتو ساختمان گایا خود را تکمیل کرد، رونمایی شد.

به گفته این دانشگاه، مدرسه شش طبقه ،ب و کار در دانشگاه فناوری ن،انگ در سنگاپور تقریباً به طور کامل از چوب انبوه ساخته شده است و به گفته این دانشگاه “بزرگترین ساختمان چوبی در آسیا” از نظر حجم چوب استفاده شده است.

رندر ماشین پرنده مدل A توسط الف
Armada Model Zero می تواند مانند یک پهپاد به هوا پرتاب شود

در اخبار طراحی این هفته، یک خودروی پرنده برقی گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه از اداره هوانوردی فدرال آمریکا دریافت کرد.

نمونه اولیه Armada Model Zero توسط Alef Aeronautics می تواند با پرتاب مستقیم به هوا مانند یک پهپاد از رانندگی به پرواز برسد.

در دیگر اخبار خودرو، طراح سابین مارسلیس از طراحی مجدد خود از مدل Twingo برند فرانسوی رنو به من،ت تولد 30 سالگی خود رونمایی کرده است. نسخه Marcelis دارای یک فرمان نیمه شفاف است و توسط طراح به ،وان یک “خودروی داخل به بیرون” توصیف شده است.

نمایی از خانه زیتون در والنسیا توسط Balzar Arquitectos
خانه خانوادگی در والنسیا یکی از محبوب ترین پروژه های این هفته بود

پروژه‌های محبوب این هفته شامل خانه‌ای با رنگ مسی مستقر در یک باغ زیتون والنسیا، یک ساختمان صومعه‌ای که توسط خانه‌های مطالعه موردی اطلاع‌رس، شده بود و یک آپارتمان مطلع از ژاپن در برج ترلیک لندن وحشیانه بود.

لوک‌بوک‌های ما دارای اتاق‌های غذاخوری با پانل‌های چوبی و آشپزخانه‌های مینیمالیستی مرتب بودند.

این هفته در Dezeen

این هفته در Dezeen جمع بندی منظم اخبار برتر هفته است. در خبرنامه های ما مش، شوید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/08/david-adjaye-accused-،ual-misconduct/