دسته‌ها
اخبار

ایستگاه‌های طراحی Foster + Partners و Arup برای راه‌آهن پرسرعت کالیفرنیا


استودیوی معماری بریت،ا Foster + Partners و شرکت مهندسی Arup طرح‌هایی را برای مجموعه‌ای از ایستگاه‌ها در کالیفرنیا منتشر کرده‌اند که خط آهن سریع‌السیر آینده آن را ارائه می‌کنند.

فاستر + شرکا و آروپ چهار ایستگاه اولیه را برای سرویس دهی به بخش 171 مایلی (275 کیلومتری) قطار سریع السیر کالیفرنیا، خطی به طول 500 مایل (805 کیلومتر) در حال توسعه بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو طراحی کرده اند.

این ایستگاه‌ها اولین ایستگاه‌هایی هستند که برای این راهرو طراحی شده‌اند، که Foster + Partners ادعا می‌کند «اولین بخش راه‌آهن پرسرعت آمریکا» خواهد بود.

طرح هایی برای خدمت به ،وان مدل برای ایستگاه های دیگر

استفان بیلینگ، رئیس استودیو Foster + Partners گفت: «راه‌آهن پرسرعت کالیفرنیا یک پروژه واقعاً پیشگام است که پتانسیل شکل‌دهی به آینده سفرهای پایدار در کالیفرنیا و سراسر آمریکا را دارد.

پس از ارائه طرح چشم انداز سراسری سیستم، ما اکنون خوشحالیم که با Arup روی طرح های دقیق برای چهار ایستگاه اول شبکه کار می کنیم.

این چهار ایستگاه در شهرهای مرسدس، فرسنو، تولار و بیکرزفیلد کالیفرنیا مستقر خواهند شد و به ،وان مدلی برای ایستگاه های اضافی در طول خط عمل خواهند کرد.

رندر یک ایستگاه یک سکوی بیرونی را نشان می دهد که توسط یک سازه ف،ی موج دار با سوراخ های هندسی پوشیده شده است تا سایه ایجاد کند.

این خط ریلی از اوا، دهه 1990 توسط ،ت در کالیفرنیا برنامه ریزی شد و این طرح در سال 2008 توسط قانونگذار ایالتی تصویب شد.

در بهمن ماه سال جاری، ج، زم، و بودجه جدیدی برای این پروژه منتشر شد و از هم اکنون، یک سری دستورالعمل ها و سازه های راهرو ساخته شده است.

ایستگاه هایی به خط خدمات از طریق دره مرکزی

ایستگاه های Foster + Partners و Arup امتداد خط در دره مرکزی کالیفرنیا، منطقه ای بین دو کلانشهر سانفرانسیسکو و لس آنجلس را پوشش خواهند داد.

پس از تکمیل، این مسیر به قطارها اجازه می دهد تا با سرعت 220 مایل در ساعت (350 کیلومتر در ساعت) از طریق راهرو حرکت کنند و مسافران را قادر می سازد تا در کمتر از سه ساعت به هر دو نقطه برسند.

جان ادی، مدیر ارشد آروپ، گفت: «پس از تکمیل، این بخش از راه‌آهن پرسرعت، ارتباطات بسیار مورد نیاز را بین جوامع متنوعی که دره مرکزی کالیفرنیا را تشکیل می‌دهند، فراهم می‌کند.

ما خوشحالیم که از تخصص جه، خود در طراحی ریل های پرسرعت برای حمایت از اداره راه آهن پرسرعت کالیفرنیا استفاده می کنیم.

اولین خط قابل بهره برداری قرار است بین سال های 2030 تا 2033 تکمیل شود.

طرح های دیگری برای بخش های ریلی در منطقه نیز اخیرا اعلام شده است. یک شرکت خصوصی به نام Brightline در حال حاضر روی خطی کار می کند که ج، کالیفرنیا را به لس وگاس در نوادا متصل می کند.

در جای دیگر، گریم شاو اخیراً طراحی خود را برای یک ایستگاه راه آهن سریع السیر که به HS2 بریت،ا در لندن خدمات رس، می کند، فاش کرد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/11/foster-partners-arup-california-high-s،d-rail-stations/