دسته‌ها
اخبار

او! انبار بروکسل را با استفاده از مواد طبیعی به آپارتمان تبدیل می کند


استودیوی معماری بلژیکی Hé! یک ساختمان صنعتی در برو،ل را به یک خانه شهری چهار طبقه، استودیو و فضای کار مش، تبدیل کرده است، و یک سقف بام با قاب چوبی که با آجرکاری کم رنگ پوشیده شده است، اضافه شده است.

بخشی از یک تراس مس، در منطقه مولن بیک برو،ل، کارگاه و انبار که قبلا توسط یک شرکت ضد عفونی کننده استفاده می شد، چندین سال رها شده بود و نیاز به بازسازی ساختاری قابل توجهی داشت.

در چهار سطح، ساختمان جدید – به نام Karper بعد از Karperstraat، خیاب، که در آن قرار دارد – فضاهای کار مش، در طبقه همکف را با فضاهای آپارتم، که برای انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند ،یب می‌کند.

ع، نمای بیرونی پروژه کارپر
این خانه در برو،ل، بلژیک واقع شده است

این خانه می تواند یک خانه تک خانواده باشد یا به استودیوهای جداگانه و قابل اجاره ت،یم شود.

“ساختار و معماری بسیار ساده و قابل درک است… برای من ساخت آسان و کم تکنولوژی بسیار مهم است.” سلام! یکی از بنیانگذاران Hanne Eckelmans به Dezeen گفت.

“این کار تعمیر یا تنظیم چیزها را برای مشتریان ما که معمار نیستند آسان می کند. [and] اتصال گره جداشدنی سازه امکان تطبیق یا حتی جداسازی و استفاده مجدد از آن را فراهم می کند.

ع، از فضای داخلی پروژه کارپر
قبلاً یک ساختمان صنعتی بوده است

در طبقه همکف، دو فضای کوچک برای همکاری در کنار راهرویی قرار دارند که به باغ عقبی منتهی می‌شود و پلک، که به فضاهای آپارتمان منتهی می‌شود.

طبقه اول در حال حاضر به ،وان یک آپارتمان مجزا و خصوصی با فضای بزرگ نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه در جلوی خانه و اتاق خواب ها در عقب پیکربندی شده است.

یک راه پله چوبی به آپارتمان دو طبقه بالا منتهی می شود، جایی که فضای نشیمن طبقه دوم و آشپزخانه و فضای ناهارخوری طبقه سوم هر دو به تراس های کوچک روی پشت بام گشوده شده با کاشی های سفید باز می شوند.

با پیروی از تن،ات ساختمان مجاور، الحاقیه جدید با پایه های نازکی از آجر سفید به پایان رسیده است که بین آنها پنجره های بزرگی قرار گرفته است که فضاهای زندگی جدید را با نور طبیعی پر می کند.

ع، اتاق خواب پروژه کارپر
استودیو از مواد طبیعی و خام استفاده می کرد

با تمرکز بر استفاده از مواد طبیعی و خام، دیوارهای آجری رنگ آمیزی شده سازه موجود با ،اصر سازه ای جدید در چوب، گچ سفالی و میزها و میزهای زمین کوبیده تکمیل می شود.

Eckelmans به Dezeen گفت: “در معماری خود ما به جای مواد پتروشیمی با مواد احیا کننده می سازیم.”

او افزود: “ما از این مواد فقط به این دلیل استفاده نمی کنیم که فکر می کنیم برای محیط زیست بهتر است، بلکه به این دلیل که داستان محلی پشت این مواد و ارزش احساسی آنها را دوست داریم.”

ع، از فضای داخلی حمام
خانه شامل فضاهای زندگی و کار است

مستقر در برو،ل، Hé! در سال 2017 توسط Hanne Eckelmans و Renée Verhulst تاسیس شد و در زمینه معماری و طراحی داخلی فعالیت می کند.

در جای دیگری در بلژیک، استودیوی معماری BLAF از آجرهای اصلاح شده برای طراحی خانه ای در گنت با دیوارهای منحنی که دور یک سری درختان موجود می پیچد، استفاده کرد و معمار A2o House Be را به ،وان “آزمایشی در س،ت در طبیعت و در میان طبیعت” ایجاد کرد.

عکاسی توسط تیم ون دی ولده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/13/he-brussels-ware،use-conversion-apartment-raw-and-natural-materials/