دسته‌ها
اخبار

انواع هارد لپ تاپ 3 نوع رایج و مزایا و معایب جالب آموز

در زیر به چند نکته برای انتخاب هارد مناسب اشاره خواهیم کرد البته شما باید شرایط خود را نیز لحاظ کنید. حالا اگر این نوع هارد را در کامپیوتر معمولی استفاده کنید، به خاطر پرش ها و خوانش های زیاد، هارد دیسکی که هزینه بیشتری هم برای آن صرف کرده‌اید، از دست خواهید داد. اگر هارد مشکی را به جای هارد بنفش ببندیم، هارد را از دست خواهیم داد هر چند که ممکن است از نظر قیمتی با هم برابر باشند. این یک برنامه پشتیبان گیری حرفه ای است که می تواند برای تهیه نسخه پشتیبان از سیستم عامل ، دیسک ، پارتیشن ، پرونده و پوشه مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، این یک برنامه کاربر پسند برای محافظت از کامپیوتر و داده های شما است. اگر می خواهید سیستم شما با سرعت بیش تری شروع به کار کند و زمان بارگیری آن تا حد زیادی کاهش یابد ، بهتر است در نوع SSD سرمایه گذاری انجام دهید.

  • هنگامی که صحبت از بهترین هارد‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به میان می‌آید هارد Toshiba X300 یکی از مواردی است که به دلیل ظرفیت بالا و عمکرد بالایی که ارائه می‌دهد ارزش صحبت کردن را دارد.
  • در هارد درایوهای مکانیکی سرعت چرخش – Spin Speed مهم است مثلا درایو 7200RPM از 5400RPM سریعتر و SSD از هر دوی اینها سریع‌تر.
  • پس سکتورهای بیشتری در یک سکتور و در نهایت در یک پلیت جا می‌گیرد.
  • راهنمای خرید هارد کامپیوتر به شما کمک می‌‎کند تا بهترین گزینه را بین مدل‌های متنوع انتخاب کنید.
  • برای اتصال، از کابل‌هایی که 40 یا 80 سیم دارند استفاده می‌کند، واز اتصال موازی استفاده می‌کند.

عملیات خواندن و نوشتن در SSD سریع تر انجام می شود (پرونده ها سریعتر باز ، ذخیره و حذف می شوند). با این حال ، هر چرخه بازنویسی ، درایو را می سوزاند که باعث کاهش عمر مفید آن می شود. اطلاعات بر خلاف دسترسی پی در پی ، به روش دستیابی تصادفی ذخیره یا بازیابی می شود. این بدان معنا است که می توان در هر زمان که مورد نیاز باشد بدون عبور از بلوک داده های دیگر به بلوک های داده ، دسترسی داشت . این مدل به اسلات‌های PCIe وصل می‌شود و 4 خط انتقال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

انواع کیبورد کامپیوتر: گیمینگ، بی سیم، مکانیکی Keyboard بی سیم یا سیم دار

ذخیره ساز اصلی در کامپیوترها هارد HDD است زیرا ارزان هستند و ظرفیت بالایی دارند. در سال‌های اخیر، تمایل به استفاده از SSD – Solid State Drive، بیشتر شده و بیشتر از گذشته، جایگزین HDD ها می‌شوند. دلیل آن چیست؟ بی‌شک به دلیل مزایای SSD است مثلا SSDها عمر بیشتر دارند، قطعات متحرک ندارند و … اما علی‌رغم مزایای بسیار SSDها، همیشه هم راهکار مناسبی نیستند و این بستگی به کاربردی دارد که از SSD انتظار دارید. بخش محصولات زومیت با ارائه‌ی بزرگ‌ترین مجموعه مشخصات، تصاویر و اطلاعات SSD شما را در انتخاب بهتر و یافتن ارزان‌ترین فروشنده اس‌اس‌دی یاری خواهد کرد. در این بخش به راحتی می‌‌توانید انواع حافظه SSD را مقایسه کنید و سوالات خود پیرامون یک محصول را با کارشناسان و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید. می‌توان اینطور گفت که حافظه SSD معایب هارد دیسک را برطرف کرده و با پر کردن این نواقص توانسته است جایگاه پرطرفدارترین حافظه را در میان کاربران به خود اختصاص دهد.

قسمت سر خواندن و نوشتن (Read /Write Head)

مزایای محصول شامل سرعت بالا و استفاده از استاندارد RoHS است که امروزه به‌عنوان دو فناوری مهم در ساخت‌ها هارد دیسک‌ها شناخته می‌شوند. فناوری ضبط مغناطیسی عمودی یا همان PMR در این محصول به‌کار رفته است و قابلیت NCQ نیز در آن وجود دارد. طراحی این محصول توسط توشیبا، دارای زیبایی خاص همراه با کیفیت ساخت بالا بوده است، اما ماندگاری آن کمی دچار مشکل بوده و توشیبا باید دقت نظر بیشتری در ساخت محصولات آینده خود داشته باشد. در ادامه قصد داریم که هارد دیسک‌های مناسبی را برای نیازهای مختلف شما معرفی کنیم.

هارد چیست آشنایی با اجزا و قطعات داخلی هارد

برای ذخیره سازی های حرفه‌ای یعنی 24 ساعته روشن باشد، تعداد کاربران و تعداد مراجعه به هارد برای ذخیره و خواندن دیتا زیاد باشد، مثل سرورهای لوکالِ بیزینس های داخلی. اگر بخواهیم سراغ سرورهای رده بالاتر برویم باید سراغ NAS استوریج و SAN استوریج برویم. این هارد 2.5 اینچی، قیمت مناسبی دارد و به دلیل میزان کش بالایی که دارد سرعت بالایی برایتان فراهم می‌کند.