دسته‌ها
اخبار

انواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری ساران

انواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری ساران

همان طور که از اسم آن بر می آید از باز پس زدن جریان در یک لوله جلوگیری می نماید و به عبارت دیگر سیال فقط از یک طرف آن می تواند وارد شود و زمانیکه در یک مسیر قرار دارد جریان سیال از طریق برعکس آن غیر ممکن است. در سایر شیرها محل ورود سیال به شیر مطرح نیست و می تواند از دو طرف آن باشد. از نظر کار شیر توپی کم و بیش مانند شیر دروازه ای عمل کرده، لیکن به جای صفحه ای که در مسیر جریان سیال بود، این عمل بوسیله جسم کروی شکل که در وسط آن مجرایی تعبیه شده است انجام می گیرد. شیر اطمینان یک شیر صنعتی ایمنی است که برای محافظت تجهیزات در برابر فشارهای بالا یا فشارهای خلا طراحی شده است. این شیر با تخلیه فشارهای بیشتر از فشار کاری سیستم عمر تجهیزات را افزایش می‌دهد و مانع از خرابی آنها می‌شود. آب‌بندی در شیرهای متال-سیت که معمولاً به صورت فلز بر روی فلز است دشوارتر بوده و نیاز به داشتن دو سطح کاملاً صیقلی از فلز است.

  • پس از این کار، این لیست را بر روی سایت پایپ کالا بارگزاری کنید تا کارشناسان فروش این فروشگاه لوله و اتصالات، در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.
  • برای کم کردن فشار سیال عبوری و ثابت نگه داشتن فشار در قسمت خروجی شیر استفاده می شود.
  • نحوه باز و بسته شدن یک شیر نه تنها بر عملکرد کلی تأثیر می گذارد بلکه تعیین می کند شما چقدر جریان را تحت کنترل دارید و سرعت عملکرد شیر چقدر است.
  • با پیشرفت صنعت و ازدیاد مصرف شیر، کارخانجات سازنده نیز افزایش یافته و کوشش سازندگان برای مرغوبی جنس و قیمت کم باعث شده است که شیرهای بسیار مختلفی همان طور که دیده شده است طراحی و ساخته شود.
  • ۶- چناچه بعد از چندین بار استفاده از شیر ایمنی، مقدار تنظیمی آن بهم خورد فورأ جهت تنظیم مجدد آن اقدام نمایید.

شیرهای Double Disc Parallel در دماهای معمولی برای انتقال مایعات و گازها به کار می روند. این شیرها معمولاً عمودی نصب می شوند تا از قفل شدن دیسک ها (Disc) جلوگیری شود. شیرهای توپی، دستگاه های مکانیکی هستند که برای محدود کردن یا اجازه عبور سیال (مایع یا گاز) در یک سیستم لوله کشی استفاده می شوند. این شیرها به عنوان شیرهای یک چهارم چرخشی نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا چرخش ۹۰ درجه دستگیره، تمام حرکتی است که برای تغییر موقعیت سوپاپ از کاملاً باز به کاملاً بسته یا بالعکس لازم است.

شیر کشویی برند بانی فورج کلاس 600 آلیاژ LF2

اکثر شیرهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز از جنس فولاد با گرید WCB می‌باشد. در خطوط اسیدسولفوریک که بسیار خورنده است معمولاً از آلیاژ Alloy 20 استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس Hastelloy معمولاً در کاربردهای دما-بالا و نیروگاه‌های هسته ای و از شیرهای با جنس Inconel معمولاً در خطوط هیدروژن استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس پلاستیک معمولاً در کاربردهای فشار پایین استفاده می‌شود. این نوع شیر بخصوص در محلهایی كه لوله های مسیرجریان كوچك هستند و لازم است دبی تحت تنظیم و كنترل باشد مورد استفاده قرارمی گیرند.

شیر هوا فاضلابی

این نوع از انواع شیرهای صنعتی در محل اتصال لوله آب سرد به منابع آبگرم مصرفی کاربرد دارند. شیرها قطعاتی هستند که کاربردهای مختلفی از جمله تنظیم دبی و سطح، مسدود و آزاد کردن مسیر و تنظیم و یا کاهش فشار آب در مدارهای لوله کشی دارند. بعضی از شیرها مصرفی هستند و بعضی هم مسیری، یعنی در مسیر بسته می‌شوند. این شیرها در تاسیسات عمومی و صنعتی به منظورهای مختلف در مسیر جریان نصب می‌شوند و معروف به شیرهای مسیر می باشند.

موقعی كه بند آور موازی جریان قرار می گیرد حداكثر مقدار سیال از شیر عبور می كند. بهره برداری از شیرهای پروانه ای بزرگ بوسیله نیروی برق واستفاده از چرخ دنده ها ویا هیدرولیك صورت می گیرد. با توجه به اینكه بیشترین جریان دراین نوع شیرها زمانی می افتد كه بندآور حالت ٩٠ درجه نسبت به جریان ها داشته باشد لازم است كه بدانیم در زوایای مختلفی كه بند آور با جریان می سازد مقدار جریان عبوری از شیر چه مقدار خواهد بود.