دسته‌ها
اخبار

اما مارتی معماری منورکا را در هتل Hevresac جشن می گیرد


معمار اسپ،ایی، اما مارتی، یک خانه شهری متعلق به قرن هجدهم در جزیره بالئاری منورکا را به یک خانه هشت خوابه صمیمی تبدیل کرده است. هتل Hevresac، تمام پنج طبقه آن از زیرزمین تا اتاق زیر شیرو، را در اختیار گرفته است.

این ساختمان که در اصل متعلق به یک تاجر و شخصی محلی بود، در مرکز تاریخی ماهون – یک مرکز تجاری سابق که پس از گذراندن سال‌ها تحت حکومت استعماری، هنوز آثاری از فرهنگ فرانسوی و ،یسی را در خود دارد، قرار دارد.

راه پله هتل Hevresac
اما مارتی یک خانه شهری پنج طبقه را به هتل Hevresac تبدیل کرده است

Hevresac صاحبان ایگناسی ترویول و استف، ماهه آوردند مارتی در هیئت مدیره برای بازسازی تا حدی به این دلیل که او یک دوست قدیمی بود، که آنها فکر می ،د می توان برای حفظ و ارتقای روح و شخصیت ساختمان به او اعتماد کرد.

هدف مارتی از این پروژه این بود که ساختمان را با نور و زندگی پر کند و در عین حال از ،اصر معماری موجود، از تیرهای چوبی و کفپوش موزاییک گرفته تا دیوارهای گچبری و راه پله ها، حفظ شود.

صاحبان این هتل می‌گویند: «هدف این پروژه ایجاد هتلی تازه و الهام‌بخش بود که زیبایی معماری موجود را ارج می‌نهد.

سالن استراحت هتل در منورکا توسط Emma Martí Arquitectura
جزئیات اصلی مانند کفپوش پارکت در سرتاسر آن حفظ شد

کف‌های اصلی Hevresac که با پارکت‌های چوبی و کاشی‌های سیم، سوزانده شده پوشیده شده بودند، با دقت حفظ شدند.

در مناطقی که امکان حفظ ،اصر اصلی وجود نداشت، مارتی زبان طراحی جدیدی را با استفاده از معادل‌های مدرن این مواد اولیه از جمله سیمان میکرو انتخاب کرد.

اتاق مهمان هتل Hevresac
هتل Hevresac تنها هشت اتاق مهمان دارد

روند بازسازی هم گچ بری روی دیوارها و هم رنگ اصلی روی تیرها را نشان داد و بخشی از تاریخچه پنهان ساختمان را آشکار کرد.

ستون‌های فرفورژه اصلی در اتاق نشیمن اکنون یک ویژگی مشهور است. کمتر قابل توجه است اما به همان اندازه جالب، نماد ماسونی روی نرده آهنی ساخته شده از راه پله مرمر در ورودی است.

حمام هتل در منورکا توسط Emma Martí Arquitectura
از چوب جامد برای قاب حمام های خصوصی در هر یک از اتاق خواب ها استفاده شد

مارتی همچنین می خواست ساختار اتاق اصلی خانه شهری را حفظ کند.

برای اجازه دادن به این کار، او حمام های خصوصی را در هر یک از اتاق خواب های موجود با استفاده از یک سیستم قاب چوبی سبک وزن ساخته شده از کاج جامد فلاندر اضافه کرد، در حالی که تخته های ص،ر سه لایه پارتیشن، تخته سر و کمد در هر اتاق خواب را تشکیل می دهند.

مالکان می‌گویند: «هدف مارتی این است که مواد جدید همزیستی و هماهنگی با نسخه‌های اصلی داشته باشند و زب، جدید، سبکی و هم‌زم، ارائه کنند».

یک راه پله جدید – همچنین با استفاده از لایه ص،ر – اکنون با پلکان اصلی همزیستی دارد و یک مسیر جایگزین را از طریق هتل Hevresac فراهم می کند.

مواد کلیدی برای زبان معاصر درج‌های جدید است، که به وضوح در کنار لایه‌هایی از گذشته ساختمان متمایز شده‌اند.

مارتی به Dezeen گفت: «من دوست دارم با نگرش صادقانه و صریح نسبت به میراث معماری جزیره کار کنم. من می‌خواستم روشن شود که مداخله ما چه بوده است، نه برای برجسته ، آن، بلکه برای برجسته ، ارزش آنچه در ساختمان وجود دارد.»

راهروی هتل Hevresac
تخته های ص،ر سه لایه پارتیشن ها و کمدهای هر یک از اتاق خواب ها را تشکیل می دهند

برای پر، فضاها با نور طبیعی، چند نورگیر در طبقه فوق، اضافه شد که یکی در بالای راه پله اصلی و همچنین سه دهانه جدید در نما قرار داشت.

در زیرزمین، سقف طاقدار ساخته شده از سنگ ماریس محلی نیاز به مداخله ای برای روشن شدن فضا داشت.

پاسخ مارتی این بود که یک خلیج از طاق موجود را حذف کند و یک راه پله جدید و راحت تر نصب کند تا طبقه همکف را با زیرزمین پیوند دهد و فضا را پر از نور کند.

پلکان چوبی در هتل در منورکا توسط Emma Martí Arquitectura
مارتی همچنین یک راه پله ص،ر جدید اضافه کرد

اثاثیه انتخابی Hevresac منع، کننده تاریخ جهان وطنی ماهون است، از جمله مجموعه ای التقاطی از قطعات عتیقه، قدیمی و معاصر از سراسر اروپا.

از جمله فرش‌های ن،مارکینا، چراغ‌های آشیل کاستیلیونی و برخی از صندلی‌های سسکای مارسل بروئر، و همچنین اقلامی از فروشندگان عتیقه منورکان از جمله آلکولیا و کراوس و عتیقه جات.

مالکان گفتند: «این نوعی هم افزایی است. این اجزا با هم ،یبی گرم، خلاقانه و شخصی را ارائه می دهند که بیشتر از مجموع جبری آن قطعات منفرد است.

تراس هتل Hevresac
این هتل دارای یک تراس کوچک است

مارتی که در سال 2013 استودیوی Emma Martí Arquitectura را در منورکا تأسیس کرد، از آن زمان تعدادی پروژه را در جزیره تکمیل کرده است.

در میان آنها یک خلوتگاه کاری در داخل یک مدرسه دخترانه متروک است، با فضاهای طراحی محور که ،ب و کارها می توانند میزبان جلسات یا جلسات تیم سازی باشند.

عکاسی توسط پل ویلادومز


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/13/hevresac-،tel-menorca-emma-marti-interiors/