دسته‌ها
اخبار

استودیو Prowl “اولین صندلی قالب گیری تزریقی که می تواند کمپوست شود” ایجاد می کند.


شرکت طراحی Prowl Studio با معرفی صندلی لایه بردار تک ماده خود که از PLA مشتق شده از ذرت و الیاف کنف در هفته طراحی میلان ساخته شده است، ثابت کرده است که پ،تیک زیستی می تواند باربر باشد.

این نمونه اولیه که برای بازسازی یکی از رایج‌ترین مبلمان سریع – صندلی پ،تیکی روی هم قرار دارد – به ،وان بخشی از نمایشگاه سالانه Alcova در جشنواره رونمایی شد.

استودیو پرولصندلی با همان فرآیند قالب گیری تزریقی، اما بدون نیاز به سوخت های فسیلی تولید شد. این محصول با استفاده از یک کامپوزیت بیوپ،تیک ساخته شده توسط استارت آپ نوآوری مواد ساخته شده است کارخانه M4 که می تواند در پایان عمر خود به صورت صنعتی کمپوست شود.

Prowl Studio و M4 Factory صندلی پیل را در Alcova به نمایش می گذارند

لورین منارد، یکی از بنیانگذاران استودیو پرول، می‌گوید: «پ،تیک‌های معمولی مانند پلی‌پروپیلن که معمولاً در صندلی‌های پشته‌ای پ،تیکی استفاده می‌شود، تقریباً 450 سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند.»

“در مقابل، PLA مبتنی بر کنف ما در شرایط کنترل شده من، تنها در شش ماه از بین می رود.”

این استودیو ادعا می کند که پیل را به “اولین صندلی تزریقی تبدیل می کند که می تواند کمپوست شود”. حتی بالشتک های متصل به صندلی و تکیه گاه آن نیز از یک فوم جدید مبتنی بر کنف ساخته شده است که می تواند در خانه کمپوست شود و طبق گزارش ها به همان سرعت پوست پرتقال تجزیه می شود.

صندلی PEEL توسط Prowl Studio و M4 Factory روی تختی از تراشه های چوب
بیوپ،تیک برای ایجاد صندلی از قالب تزریقی استفاده می شود

چندین برند مبلمان، از Alki و Andreu World گرفته تا سازنده هلندی VepaDrentea، قبلاً ساخت صندلی از پ،تیک های زیستی قابل کمپوست سازی صنعتی را بررسی کرده اند.

اما این قاب‌ها معمولاً برای تحمل وزن کاربر همچنان به چوب جامد یا قاب‌های فولادی متکی هستند – دقیقاً شبیه آزمایش‌های اولیه در ایجاد صندلی‌های پ،تیکی توسط افرادی مانند چار، و ری ایمز.

صندلی پیل این مشکل را با استفاده از یک کامپوزیت تولید شده توسط کارخانه M4 حل می کند، که یک بیوپ،تیک معمولی به نام پلی لاکتیک اسید (PLA) را با الیاف د، که به ،وان محصول فرعی فرآوری کنف جمع می شوند، مخلوط می کند.

نمونه مواد از Hemp-PLA توسط کارخانه M4
کامپوزیت بیوپ،تیک کارخانه M4 ،یبی از PLA و فیبر کنف است

این شرکت ادعا می کند که افزودن این الیاف کنفی به طراحی اجازه می دهد تا از پ،تیک کمتری استفاده کند و آن را سبک تر اما در عین حال تا 90 درصد قوی تر می کند.

کایل سوئن، مدیر ارشد طراحی کارخانه M4 گفت: “کنف یک پرکننده زیستی عالی است که برای کشت کارآمد به مقادیر زیادی آب یا فرآوری نیاز ندارد و به راحتی در دسترس است.”

کنف همچنین به مواد پایه ما استحکام و سفتی می‌افزاید، که برای برآورده ، نیازهای ساختاری ما برای یک صندلی مورد نیاز است.

تکه‌های صندلی توسط Prowl Studio و M4 Factory روی بستر خاک اره
در پایان عمر، صندلی می تواند به صورت صنعتی کمپوست شود

ادغام این تکیه گاه ساختاری در بیوپ،تیک – به جای تشکیل یک قاب تحمل بار جداگانه – به صندلی پیل این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی مانند همتایان نفتی خود با استفاده از ماشین آلات قالب گیری تزریقی معمولی به تولید انبوه برسد.

بیلی میش،، یکی از بنیانگذاران در استودیو پرول، گفت: «این در جهش به سمت اجرای پ،تیک های جایگزین سالم تر بسیار مهم است، زیرا از سیستم های موجود استفاده می کند و از نیاز به اختراع فناوری جدید جلوگیری می کند.

هنگامی که راه اندازی اولیه یک طرح جدید کامل شد و ابزارها تنظیم شدند، می تو،د مقادیر بی پای، از هر آنچه را که تولید می کنید با هزینه بسیار کم تولید کنید. به این ترتیب، این یک روش بسیار دموکراتیک برای ساخت است.

در حال حاضر، Hemp-PLA کارخانه M4 هنوز حدود 10 تا 20 درصد بیشتر از پ،تیک فسیلی سنتی قیمت دارد. اما این شرکت معتقد است که این تفاوت قیمت به حتی به ،وان مواد اصلی تر می شود.

در طاقچه ویترین، صندلی پیل به ،وان بخشی از نصبی ارائه شد که هدف آن نشان دادن چرخه عمر محصول به صورت مع، است – طراحی صندلی را در مراحل مختلف تجزیه قبل از ردیابی آن به تحویل در بسته بندی مسطح آن در بسته بندی کنفی منطبق نشان می دهد.

این نصب با ،وان Expect Death، برای تشویق طراحان و برندها به طراحی با در نظر گرفتن پایان عمر، طراحی شد، زیرا بیش از 12 میلیون تن مبلمان هر سال تنها در ایالات متحده دور ریخته می شوند.

بسته بندی صندلی پیل
صندلی در بسته بندی تخت و مطابق با بسته بندی کنفی تحویل داده می شود

در مورد صندلی پیل، بالشتک‌های فوم آن در حدود شش ماه بدون نیاز به کمپوستر صنعتی در خاک تجزیه می‌شوند، زیرا از الیاف کنفی قالب‌گیری شده با پوشش چرمی مبتنی بر جلبک ساخته شده توسط استودیو تحقیقات مواد ساخته شده‌اند. تایید کنید.

قاب صندلی در مدت زمان مشابهی از بین می‌رود – اما تنها در صورتی که در داخل یک مرکز صنعتی قرار گیرد که دما، رطوبت و فعالیت میکروبی به دقت کنترل شود.

چنین امکانات کمپوست سازی در حال حاضر وجود دارد کم و دور بین، به این م،ی که پ،تیک های زیستی به ندرت در نهایت کمپوست می شوند.

نمای نزدیک از صندلی توسط استودیو Prowl و فاکتور m4
این صندلی همچنین دارای بالشتک های فوم کنفی است

اما منارد و میش، خوشبین هستند که کمپوست صنعتی در نهایت به یک سرویس گسترده تبدیل خواهد شد “به اندازه بازیافت عادی” – اگرچه از نظر آماری فقط حدود 9 درصد ، های پ،تیکی بازیافت می شود.

منارد توضیح داد: «شهرداری ها در حال بیدار شدن از مزایای کمپوست صنعتی هستند و منابع زیادی را برای اطمینان از تبدیل شدن آن به بخش جدایی ناپذیر مدیریت پسماند سرمایه گذاری می کنند.

به ،وان مثال، نیویورک را در نظر بگیرید. نیویورک متعهد شده است که یک ج، زم، 20 ماهه برای آوردن کمپوست به هر پنج منطقه خود داشته باشد.

نمای عقب صندلی PEEL توسط Prowl Studio روی تختی از تراشه های چوب
،ن ها روی صندلی و پشتی را می پوشانند

این پروژه بخشی از یک مشارکت مداوم بین استودیو و کارخانه M4 است که هدف آن بررسی این است که چگونه طراحان و شرکت‌های مواد می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند تا با مسئولیت‌پذیری در مراحل مختلف چرخه عمر محصول، مبلمان را پایدارتر تولید کنند.

در نهایت، این دو همچنین امیدوارند که با یک تولید کننده همکاری کنند تا صندلی پیل را به بازار عرضه کنند و در عین حال نظارت بر روند تولید آن را حفظ کنند.

میش، گفت: “آینده احیا کننده یک تلاش گروهی است و دستیابی به آن مست،م مشارکت در هر مرحله از فرآیند، از شیمی مواد تا تولید است.” طراحی به تنهایی نمی تواند این بار را تحمل کند.

روکش بیولچر صندلی Peel توسط Veratate
روکش چرم مانند Veratate ،ن ها را می پوشاند

این اولین باری نیست که استودیو Prowl در Alcova به نمایش گذاشته است. سال گذشته، این تمرین منسوجات بافتنی سه بعدی آغشته به تصاویر آتش سوزی های کالیفرنیا را به نمایش گذاشت که از لباس های پلی استر بازیافتی ساخته شده بودند.

نمایشگاه Alcova از 17 تا 23 آوریل به ،وان بخشی از هفته طراحی میلان برگزار می شود. برای اطلاعات در مورد بسیاری از نمایشگاه‌ها، نصب‌ها و گفت،ایی که در طول هفته برگزار می‌شوند، راهنمای هفته طراحی میلان 2023 ما را در راهنمای رویدادهای Dezeen ببینید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/17/prowl-studio-،l-chair-m4-factory-milan-design-week/