دسته‌ها
اخبار

استودیو Grotto به سایه‌هایی با پسوند کلبه‌ای از چوب سوخته اشاره می‌کند


استودیو Grotto Practice استرالیایی ،دی از چوب ذغالی به نام Shadow House را به کلبه ای روشن در پرث اضافه کرده است.

با توجه به سایه ها، این ،د برای تضاد با کلبه موجود طراحی شد که در اوایل دهه 1900 ساخته شد و دارای ،اصر اصلی بود. استودیو با هدف حفظ

ع، خانه سایه
Shadow House توسط استودیو Grotto طراحی شده است

کریگ ننر، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: حفظ جذابیت و شخصیت کلبه و در عین حال به روز رس، آن برای رفع نیازهای زندگی معاصر بسیار مهم بود.

این کلبه با سلیقه مرمت شد و با الحاقیه های جدید ادغام شد و به جای اینکه تحت الشعاع ،اصر جدید قرار گیرد، آن را به یکی از ویژگی های کلیدی طراحی تبدیل کرد.

ع، بیرونی خانه سایه
این خانه در پرث استرالیا واقع شده است

این استودیو چیدمان داخلی ساختمان موجود را تطبیق داد و شخصیت اصلی خود را حفظ کرد و در عین حال تعادل آن را با افزودن یک ،د معاصر در پشت خانه حفظ کرد.

ننر گفت: “ایده پشت طراحی خانه سایه تلفیقی هماهنگ است – ،یبی از قدیمی و جدید، روشن و تاریک، سنتی و مدرن.”

ما قصد داشتیم فضایی بسازیم که نه تنها نیازهای عملی زندگی را برآورده کند، بلکه یک تجربه حسی و غوطه ور را به ،نانش ارائه دهد.”

ع، خانه سایه از باغ
این استودیو از چوب زغالی در نمای بیرونی خود استفاده کرده است

مجموعه‌ای از اتاق‌خواب‌ها، حمام‌ها و ،مت‌های استراحت در سرتاسر بخش موجود خانه وجود دارد، در حالی که یک فضای نشیمن باز و سوئیت مهمان به ،وان بخشی از گسترش اضافه شده است.

بلوک جدید از چوب جراح پوشیده شده است که از سایه ها الهام گرفته شده و با استفاده از روش سنتی ژاپنی شو سوگی بان زغال شده و ضد آب شده است.

ننر می‌گوید: «یک جنبه کلیدی طراحی، تقویت تعامل نور طبیعی، سایه‌ها و مواد بود. “بافت سیاه شده جذابیت زیبایی شناختی متمایزی را ارائه می دهد که این تعامل را افزایش می دهد و کمک می کند افزوده جدید از نظر بصری عقب نشینی کند و به کلبه اصلی اجازه می دهد تا برجستگی خود را حفظ کند.”

ع، ا،تنشن ذغالی شده در خانه سایه
،د به یک کلبه موجود اضافه شد

ساختمان جدید، که فرمی مستطیلی و طویل دارد، با سقفی تک شیار پوشیده شده است و روی عرشه‌های چوبی تیره باز می‌شود که توسط یک برآمدگی محافظت می‌شود. چندین فضای بیرونی در اطراف بیرونی امتداد چیده شده‌اند، از جمله باغ‌های کوچک‌تر که با دیوارهای آجری سیاه و گلدان‌های چوبی محصور شده‌اند.

عرشه جلویی که با مجموعه‌ای از پله‌ها قابل دسترسی است، بخشی از حجم جدید را در بر می‌گیرد و دسترسی به ورودی‌های خانه، از جمله دری از چوب زغالی که به حیاط منتهی می‌شود، ارائه می‌کند.

در سمت چپ عرشه جلویی، در دیگری مستقیماً به یک واحد اقامتی اختصاصی مهمان با پوشش چوب تیره منتهی می شود که به یک باغ خصوصی باز می شود و توسط حیاط از بقیه خانه جدا می شود.

در اطراف حیاط، دیوارهای بیرونی با رنگ قرمز ساخته شده از چوب جراح ناتمام حس گرما را القا می کند. مجموعه‌ای از درهای شیشه‌ای دوتایی به بخش اصلی امتداد منتهی می‌شود که شامل آشپزخانه، نشیمن و اتاق غذاخوری با پلان باز است.

ع، نمای داخلی خانه سایه
این استودیو یک آشپزخانه و اتاق نشیمن با پلان باز طراحی کرد

در اینجا، استودیو از پانل های چوبی سبک برای پوشاندن دیوارها و سقف زاویه دار و همچنین دیواری از کمدها که طول اتاق را پوشانده است، استفاده کرد. مبلمان چوبی سبک رنگ سطوح بزرگتر را منع، می کند، در حالی که ویژگی های بتن صیقلی در کف و جزیره آشپزخانه وجود دارد.

سایر دیوارها و سطوح در ،د با الوار تیره پوشانده شده اند، از جمله دیوارهای اتاق خواب مهمان و کف سوئیت مهمان، که از الوار جراح که از ت،یب پشت کلبه موجود ساخته شده است، ساخته شده است.

ع، از آشپزخانه
چوب سبک فضای داخلی را می پوشاند

ننر گفت: “انتخاب چوب تیره برای فضای داخلی با انگیزه ایجاد فضایی غنی، صمیمی و غوطه ور بود.” رنگ‌های تیره به فضاها عمق و شخصیت می‌بخشند و فضایی گرم و دلنشین ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: «همچنین ارتباط ظریفی با نمای بیرونی زغال‌شده ارائه می‌کند که منجر به یک زبان طراحی هماهنگ و منسجم در سراسر خانه می‌شود.»

ع، اتاق خواب
رنگ های تیره برای ایجاد حسی صمیمی انتخاب شدند

دیگر خانه‌های استرالیایی که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند شامل خانه‌ای در دسترس در نیو ساوت و، است که تحت تأثیر طراحی ژاپنی قرار گرفته است و خانه‌ای برای تعطیلات با فضای داخلی حدا،ری که بر کلوب‌های ساحلی طراحی شده است.

عکاسی توسط جک لاول.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/24/grotto-studio-shadow-،use-charred-timber-cottage-extension-perth/