دسته‌ها
اخبار

استودیو Feilden Clegg Bradley از مواد طبیعی برای مهد کودک بریتانیا استفاده می کند


الوار و ،تیک از جمله مواد طبیعی مورد استفاده در این مهدکودک در استوک-آن-ترنت هستند که استودیوی بریت،ایی Feilden Clegg Bradley آن را برای انعکاس یک حفاظتگاه طبیعی مجاور طراحی کرده است.

این ساختمان که مهد کودک و مدرسه جنگلی روز وودلندز نام دارد، در یک پارکینگ سابق در دانشگاه استافوردشایر و خدمات مراقبت از کودکان را برای دانش آموزان و کارکنان خود و همچنین امکانات آموزشی برای بخش آموزشی خود فراهم می کند.

نمای هوایی از مهد کودک دانشگاه استافوردشایر
استودیو Feilden Clegg Bradley یک مهد کودک در S،ord،re ایجاد کرده است

به ،وان بخشی از پروژه، استودیو Feilden Clegg Bradley همچنین یک مدرسه جنگلی برای حمایت از یک برنامه ترویجی در استوک-آن-ترنت با تمرکز بر ارائه آموزش مبتنی بر طبیعت برای کودکان ایجاد کرد.

طراحی استودیو از این ابتکار حمایت می کند و اطمینان حاصل می کند که همه امکانات کودکان و کارکنان را در تماس نزدیک با محیط طبیعی قرار می دهد.

نمای هوایی از مهد کودک و مدرسه جنگلی روز وودلندز در استافوردشایر
برای دانشگاه استافوردشایر امکاناتی برای مراقبت از کودکان و آموزش فراهم می کند

Simon Branson شریک استودیو Feilden Clegg Bradley گفت: “مهد کودک با محیط جنگلی خود ارتباط یکپارچه دارد و از یک محیط یادگیری سازگار و جامع پشتیب، می کند که می تواند آموزش را از طریق طبیعت، بازی و ماجراجویی تشویق کند.”

با استفاده از سازه چوبی پیش ساخته بسیار عایق برای ساخت، نور زیاد شمالی و غربی از نورهای سقف و تهویه طبیعی، نه تنها تأثیر کمی بر محیط زیست دارد، بلکه با اتصال به آن، به کاربران خود امکان می دهد حدا،ر بهره را ببرند. او به دیزین گفت.

نمای بیرونی مدرسه جنگل توسط استودیو Feilden Clegg Bradley
این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که یک ذخیره گاه طبیعی مجاور را بازتاب دهد

این مهد کودک که توسط استودیو Feilden Clegg Bradley به ،وان “یک ساختمان ساده و فریبنده یک طبقه” توصیف شده است، از دو بال تشکیل شده است که یک باغ بازی را قاب می کند که با یک ستون سرپوشیده مرزبندی شده است.

یکی از بال ها به فضاهایی برای نوزادان و کودکان پیش دبست، اختصاص داده شده است و دیگری برای مدرسه جنگل استفاده می شود.

نمای بیرونی چوبی مهد کودک و مدرسه جنگلی روز وولندز
یک پارکینگ سابق در دانشگاه را اشغال می کند

این چیدمان L شکل به هر ک، درس دسترسی و منظره ای از اطراف می دهد و حریم خصوصی و ایمنی کودکان را از جاده مجاور تضمین می کند.

ورودی های جداگانه ای برای مهد کودک و مدرسه جنگلی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند مستقل عمل کنند.

منطقه بازی در مهد کودک و مدرسه جنگلی روز وودلندز توسط استودیو فیدن کلگ برادلی
این ساختمان در اطراف یک منطقه بازی سازماندهی شده است

در امتداد پشت بام نورگیرهایی با روکش آلومینیومی وجود دارد که نور طبیعی را به اتاق های مهد کودک می آورد و نیاز به نور مصنوعی را به حداقل می رساند.

این نورگیرها همچنین به تهویه طبیعی فضای داخلی و ،وج هوای گرم کمک می کنند و بخشی از استراتژی تهویه طبیعی و تلاش برای به حداقل رساندن تقاضای انرژی ساختمان را تشکیل می دهند.

باغ های مهد کودک در ،ستان
نورگیرهای سقف آن را متحرک می کند

در حالی که ،نان را با طبیعت مرتبط می کرد، یکی دیگر از اه، کلیدی این پروژه این بود که این ساختمان در ساخت و ساز و استفاده از کربن خالص صفر باشد.

برانسون توضیح داد: «هنگامی که طرحی را در نظر می‌گیریم که به نسل بعدی آموزش و مراقبت می‌دهد، فکر می‌کردیم ضروری است که به دنیای آینده آنها کمکی منفی نکند.

کلوناد بیرون مهد کودک توسط استودیو فیلدن کلگ بردلی
از دو بال تشکیل شده است

در کنار نورگیرهایی که به تهویه طبیعی کمک می کنند، سایر اقدامات انجام شده برای کاهش انرژی در حین کار شامل درب های بزرگ قابل باز شدن و ستونی است که بر ک، ها سایه می اندازد.

گرمایش و سرمایش توسط پمپ‌های حرارتی منبع هوا و مبدل حرارتی متصل به زمین تأمین می‌شود، در حالی که فتوولتائیک‌های پشت بام برای تولید برق استفاده می‌شوند و هر مقدار اضافی به شبکه برق دانشگاه بازگردانده می‌شود.

نمای چوبی
مواد طبیعی بر پروژه غالب است

مواد طبیعی و کم کربن نیز بخش کلیدی این استراتژی را تشکیل می‌دادند و با استفاده از ماشین‌حساب کربن مرحله اولیه خود استودیو به نام FCBS Carbon انتخاب شدند.

برای سازه اصلی از الوار بسیار عایق در کنار روکش چوبی و کف تخته سه لا استفاده شد که به جای روکش بتنی معمولی استفاده شد. برای کاهش ضایعات مواد، کل ساختار ساختمان به اندازه‌های چوب موجود اندازه‌گیری شد.

برانسون گفت: “از ابتدا، مهد کودک به گونه ای طراحی شده بود که تا حد امکان از اجزا و محصولات طبیعی مبتنی بر زیست استفاده کند.”

وی ادامه داد: «این رویکرد به استفاده از مواد طبیعی به این م،ی است که در هنگام در نظر گرفتن کربن و اجازه جداسازی، قاب‌های چوبی و سایر ،اصر بیش از حد کربن موجود در تشکیل پایه بتنی را جبران می‌کنند.»

بنابراین کربن تجسم یافته در این طرح از ابتدا به طور طبیعی منفی است.

ستونی در خارج از مهد کودک و مدرسه جنگلی وودلندز
یک ستون به سایه انداختن ک، ها کمک می کند

در داخل، پالت مواد طبیعی به ایجاد یک محیط آرام کمک می کند که جنگل را منع، می کند. در کنار چوب در معرض، مواد شامل کفپوش ،تیکی و نازک کاری تخته سه لا است.

پلان طبقه برای اطمینان از انعطاف پذیری و پیکربندی آسان برای فعالیت های مختلف از بازی مرطوب تا زمان آرام طراحی شده است.

فضای داخلی مدرسه جنگل توسط استودیو Feilden Clegg Bradley
نورگیرها به طور طبیعی فضای داخلی را روشن می کنند

برای تشویق کودکان به ارتباط با طبیعت، درهای بزرگ قابل باز شدن با پنجره‌های کم کنار هم قرار گرفته‌اند، در حالی که صندلی‌های توکار و نیمکت‌های بیرونی در سرتاسر آن نقطه‌بندی شده‌اند.

برانسون گفت: «ایجاد یک پیوند آسان و شهودی به بیرون مهم بود.

“درهای باغ در نظر گرفته شده است که بیشتر اوقات باز باشد و به ستونی منتهی شود که سایه خورشید را فراهم می کند و همچنین در برابر باران و باد محافظت می کند و مرزهای بین آموزش داخل و خارج را محو می کند.”

فضای داخلی مدرسه جنگل توسط استودیو Feilden Clegg Bradley
فضای داخلی به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر باشد

استودیو Feilden Clegg Bradley در سال 1978 توسط معمار فقید ریچارد فیلدن و پیتر کلگ تأسیس شد. دفاتری در باث، لندن، من،تر، بلفاست و ادینبورگ دارد.

از دیگر پروژه‌های اخیر این استودیو می‌توان به پیشنهاد یک دفتر چوبی کربن منفی و بازسازی تئاتر متروکه ال،اندرا در لندن اشاره کرد.

عکاسی توسط دنیل هاپکینسون.


اعتبار پروژه:

معمار: استودیو Feilden Clegg Bradley
مشتری:
دانشگاه استافوردشایر
مدیر پروژه:
گرز
مشاور هزینه:
گرز
مهندس سازه:
مهندسین عمران
مهندس خدمات ساختمان:
ما، فوردهام
طراحی منظر:
منظره را دوباره شکل دهید
مشاور حمل و نقل:
مهندسین عمران
پیمانکار:
برادران هنری


منبع: https://www.dezeen.com/2023/01/23/feilden-clegg-،dley-woodlands-day-nursery-forest-sc،ol/