دسته‌ها
اخبار

استودیو کورتنی مک دانل پسوند صورتی را به خانه دهه 1930 دوبلین اضافه می کند


یک ،د صورتی رنگ که از کار معمار لوئیس باراگان مطلع شده است، توسط استودیو کورتنی مک دانل، معماری ایرلندی، به خانه ای در دهه 1930 در حومه دوبلین اضافه شده است.

خانه ای که در Still، نام من،ی داشت، خانه صورتی بود استودیو کورتنی مک دانل برای ایجاد فضایی برای آشپزخانه، ناهارخوری و نشیمن با پلان باز.

نمای بیرونی خانه صورتی توسط استودیو کورتنی مک دانل
استودیو کورتنی مک دانل خانه صورتی را در دوبلین ایجاد کرده است

مشتریان، زوج جو، که عاشق سفر بودند، از همان ابتدای پروژه به رنگ و بافت علاقه نشان دادند و تصویری از درب ورودی صورتی رنگ را به اشتراک گذاشتند تا رنگ ،د را مشخص کند.

این استودیو توضیح داد که این رندر با شن و سیمان صورتی به دست آمد که همچنین اشاره ای به کار معمار مکزیکی Barragán است.

،د با رنگ صورتی
این پروژه شامل افزودن ،د صورتی به یک خانه دهه 1930 بود

کورتنی مک دانل، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: “ما ایده اضافه ، یک رنگ رنگی به ا،تنشن را دوست داشتیم که غیرمنتظره و بازیگوش باشد، اما همچنین گرمای خوشایند را در برابر آسمان خا،تری معمولی ایرلند و در بافت حومه ای که خانه در آن قرار دارد، اضافه کرد.”

در حالی که نمای اصلی خانه از آجر و سنگریزه رو به خیابان حفظ شده است، ورودی آجری قوسی و پله‌های کاشی‌کاری شده به درب ورودی صورتی سفارشی با لعاب‌های آفتاب‌سوخته یکپارچهسازی با سیستمعامل منتهی می‌شود که به گسترش فراتر از آن اشاره می‌کند.

گسترش خانه در دوبلین
،د به کار لوئیس باراگان اشاره دارد

در بدو ورود، راهرو و اتاق‌های پذیرایی مرمت شده Pink House دارای کاشی‌های تک رنگ، شش ضلعی و کف‌های چوبی بلوط هستند.

پلان طبقه همکف به سمت عقب باز می شود و تونل پوشیده از چوب به ،وان “آستانه” بین خانه موجود و آشپزخانه جدید پر از نور، غذاخوری و فضای نشیمن عمل می کند.

محوطه بیرونی خانه صورتی توسط استودیو کورتنی مک دانل
یک فضای بیرونی سرپوشیده وجود دارد

دهانه‌های روبه‌رو و دیوارهای زاویه‌دار داخلی به تمرکز نماها به سمت آسمان و باغ کمک می‌کنند.

پانل های دیواری فلوت دار و نازک کاری آشپزخانه ساخته شده از بلوط با کف بتنی و دیوارهای آجری نمایان در فضاهای غذاخوری و نشیمن جفت می شوند.

مک دانل توضیح داد: “آجر قرمز یک ویژگی برجسته در نمای جلوی خانه اصلی است، بنابراین من، است که دوباره آن را در ،د جدید معرفی کنیم.”

او ادامه داد: “کف بتنی صیقلی از بیرون به ادغام در داخل و خارج ادامه می دهد و یک اتصال بدون درز به باغ ایجاد می کند.”

آشپزخانه چوبی با جزیره بتنی
ویژگی های نازک کاری چوبی در آشپزخانه

یک جزیره آشپزخانه یکپارچه در قلب فضای زندگی جدید قرار دارد. ریخته‌گری‌شده در بتن، طرح زاویه‌دار آن، فرم ،د را بازتاب می‌دهد.

در باغ، یک منطقه سرپوشیده تشکیل شده توسط برآمدگی های زاویه دار و صندلی های پنجره آجری یکپارچه، فضای بیرونی را ایجاد می کند که می تواند در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.

ناهار خوری با دیوارهای آجری
از دیوارهای آجری برای بازتاب نمای رو به خیابان استفاده شده است

مک دانل گفت: “سایبان سرپوشیده همچنین سایه و محافظت لازم را در برابر گرمای بیش از حد در فضای زندگی باز در بعدازظهر و اوایل عصر فراهم می کند.”

تکمیل پروژه یک اتاق دوش جواهری است که به دو منطقه ت،یم شده است. گوشه ای با کاشی قرمز با سینک بتونی صورتی به یک طاقچه دوش با کاشی آبی منحنی منتهی می شود که سقفی ستاره دار با چراغ های فیبر نوری ایجاد شده است.

اتاق دوش جواهر آلود خانه صورتی توسط استودیو کورتنی مک دانل
یک اتاق دوش با رنگ جواهر پروژه را تکمیل می کند

در جای دیگری در ایرلند، معماران Scullion اخیراً یک ،د شیشه ای منحنی را به خانه ای در دهه 1930 در دوبلین اضافه ،د.

دیگر ،دهای خانه های رنگارنگ که در Dezeen به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از ،د CLT زرد روشن توسط Unknown Works و خانه ابری صورتی و سبز ن،ایی هزار ساله Office S&M.

عکاسی توسط پیتر مولوی.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/29/pink-،use-courtney-mcdonnell-studio-dublin/