دسته‌ها
اخبار

استودیو وورال فضای داخلی ژاپنی خانه شهری وارن استریت را دوباره تفسیر می کند


شرکت معماری شهر نیویورک Studio Vural از خانه های تجاری کیوتو به ،وان یک نقطه مرجع برای بازسازی فضای داخلی این خانه شهری بروکلین برای یک زوج استفاده کرد.

سفر به شهر ژاپن در سال 2009 چنان تاثیری بر مشتریان گذاشت که استودیو Vural تصمیم گرفت تا ،اصر معماری مینیمالیستی سنتی را برای فضای داخلی خانه شهری وارن استریت تطبیق دهد و به روز کند.

کابینت بلوط اروپایی
بازسازی خانه شهری شامل اضافه ، مقدار زیادی انبار با استفاده از بلوط اروپایی بود

سلیم وورال، بنیانگذار استودیو، گفت: «طراحی ما تجسم خاطره اولیه ای است که مشتریان ما به ،وان یک زوج جوان در کیوتو تجربه ،د، تجربه ای بسیار قدرتمند و معتبر، که از طریق تخیل ما راه خود را به واقعیت جدیدی در بروکلین پیدا کرد.

ساختمان چهار طبقه برای ایجاد یک آپارتمان اجاره ای در سطح باغ بازسازی شد و سه طبقه فوق، را برای اقامت مشتریان باقی گذاشت.

گوشه صبحانه
یک گوشه غذاخوری در پشت سطح سالن، پشت راه پله ایجاد شد

با مجموع 3200 فوت مربع (300 متر مربع)، این پروژه شامل سازماندهی مجدد اتاق ها و در عین حال ارائه تصاویری معاصر از ویژگی های خانه سنتی ژاپنی، مانند یک اجاق گاز غرق شده، صفحه های تاشو و کشویی، و مبل های مواج بود.

“[We] وورال گفت، خلأ داخلی آرام خانه‌های کیوتو، جریان فضاهای نامتقارن، ریتم تشک‌های تاتامی و قرارگیری حیاط‌ها را مورد مطالعه قرار داد تا این تفسیر ممکن شود.

گوشه صبحانه با میز ناهار خوری
این گوشه بر اساس یک فضای فرورفته در اتاق‌های پذیرایی ژاپنی به نام تو،وما ساخته شده است

در سطح سالن، جایی که ورودی اصلی قرار دارد، پلان باز شد تا فضاهای نشیمن و آشپزخانه در کنار هم جریان داشته باشند.

دیوارهای آجری نمایان به رنگ سفید رنگ آمیزی شده بودند و بوم خالی ایجاد می ،د که روی آن انواع ،اصر بلوط اروپایی با رنگ روشن قرار داده شده بود.

اتاق نشیمن رو به درب ورودی
ویژگی‌های خانه سنتی ژاپنی مانند یک اجاق غرق‌شده، صفحه‌های تاشو و کشویی، و زیراندازهای مواج با پیچ و تاب معاصر تفسیر شدند.

مبلمان چوبی سفارشی شامل یک صندلی پنجره و یک مبل است. هر دو دارای فضای ذخیره سازی داخلی و همچنین مجموعه ای از کابینت ها و قفسه هایی هستند که در امتداد یک دیوار قرار دارند و یک نوار را در خود جای داده اند.

تخته های بلوط نیز در سرتاسر کف قرار داده شد تا یکنواختی در سراسر فضای باز ایجاد شود.

راه پله محصور شده توسط صفحه بنددار
راه پله توسط لت های چوبی محصور شده و دارای سکوهای آهکی برای نمایش اشیا است.

در پشت این سطح، ،مت آشپزخانه توسط یک میله صبحانه با روکش بتنی قاب شده است و شامل یک ،مت ناهار خوری – بر اساس فضای فرورفته در اتاق های پذیرایی ژاپنی معروف به تو،وما – است که در پشت راه پله قرار گرفته است.

پله‌ها با صفحه‌های چوبی بلوط محصور شده‌اند و هفت آج اول به لطف تخته‌های سنگ آهکی بژ که به ،وان سکویی برای نمایش اشیا عمل می‌کنند، ، شده‌اند.

اتاق خواب با تخته سر چوب بلوط
پالت ساده سفید و بلوط در اتاق خواب ها ادامه دارد

سه اتاق خواب و دو حمام در طبقه بالا وجود دارد، در حالی که دو اتاق خواب و یک حمام دیگر در طبقه بالا قرار دارند.

همه این اتاق‌ها همان پالت ساده سفید و بلوط را ادامه می‌دهند و با نمایان شدن تیرهای سقف چوبی اصلی به شخصیت اضافه می‌شوند.

سطح بالایی همچنین شامل یک منطقه استراحت است که در آن ستون های عمودی تاریخی نیز به ،وان یک ویژگی ساخته شده اند.

نورگیرها اضافه شدند تا نور طبیعی بیشتری را به مرکز فضای باریک و طول، وارد کنند، که از طریق یک صفحه شیشه ای در کف به راهروی بدون پنجره زیر می رسد.

حمام پشت پارتیشن شیشه ای
یک پارتیشن شیشه ای بین اتاق خواب اصلی و حمام کمک می کند فضاها بزرگتر به نظر برسند

وورال گفت: «کار ما در خانه شهری وارن هاوس به طور قدرتمندی ظرفیت معماری را برای تبدیل خاطرات دور به اشکال معاصر، احیای گونه‌شناسی تاریخی نشان می‌دهد. این یک نمونه بارز از تولد دوباره یک ساختمان تاریخی برای یک خانواده جدید در تاریخ بروکلین است.

بسیاری از سهام خانه های شهری بروکلین در چند سال گذشته ،یداری و بازسازی شده است، پس از اینکه صاحبان خانه در مقایسه با منهتن مجاور از فرصت برای فضای اضافی استفاده ،د.

سالن با نورگیر
نورگیرها نور طبیعی را به یک سالن در سطح بالایی وارد می کنند و از طریق یک صفحه شیشه ای در کف به یک راهرو بدون پنجره پایین می آورند.

نمونه‌هایی که اخیراً تکمیل شده‌اند شامل خانه‌ای غیرفعال است که دارای یک صفحه سرو دراماتیک است و پروژه‌ای که 17 سال طول کشید تا صاحبان معمار آن تکمیل کنند.

استودیو Vural که در این منطقه مستقر است، قبلاً تصاویری از یک خانه گمانه‌زنی خارج از شبکه در تپه‌های شنی کیپ کاد و چشم‌اندازی برای آسمان‌،اش ،یبی منهتن پوشیده از نیلوفرهای آسیایی منتشر کرده است.

عکاسی توسط کیت گلی،برگ.


اعتبار پروژه:

معمار اصلی: سلیم وورال
معمار پروژه: ریما اسکین
عضو تیم طراحی: آنجلا تساوسکا
مهندسی: ایلیا ولدشتاین
ساخت و ساز: دیوید نهم


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/11/studio-vural-warren-street-town،use-renovation-brooklyn/