دسته‌ها
اخبار

استودیو باغ جمع و جور در میان درختان در نیو ساوت ولز قرار دارد


استودیوی استرالیایی Dane Taylor Design استودیوی چند منظوره بوش را تکمیل کرده است باغ اتاقی در نیو ساوت و، که فرمی فشرده دارد که با چوب زغالی پوشیده شده است.

این استودیو باغ به سفارش زوجی که یک کلینیک روانشناسی کودک محلی را اداره می کنند، به ،وان یک فضای خصوصی برای مطالعه و سرگرمی و همچنین یک خلوتگاه برای دختر نوجوانشان عمل می کند.

نمای بیرونی از چوب ذغالی استودیو بوش اثر دین تیلور
Dane Taylor Design استودیوی بوش را در نیو ساوت و، تکمیل کرده است

طراحی استودیو بوش حول ایجاد رابطه صمیمانه بین مالک و چشم انداز بوته ای اطراف خانه آنها در Bulli، حومه ساحلی شهر ولونگونگ استرالیا متمرکز است.

طراحی دین تیلور رویکردی مینیمالیستی به مادی بودن و شکل آن در پیش گرفت و تولید خارج از محل به این امر کمک کرد.

اتاق باغ در سرزمین بوته زار استرالیا
اتاق باغ چند منظوره فرم فشرده ای دارد

دن تیلور، مدیر استودیو توضیح داد: «مسکن موجود در جلوی بلوک قرار دارد، با یک مسیر معلق پر پیچ و خم که این دو را به هم متصل می کند.

این سفر از خانه ای به استودیو به آرامی ،ن را از محیط ساخته شده به طبیعت باز می گرداند.

نمای بیرونی از چوب ذغالی استودیو بوش اثر دین تیلور
از چوب زغالی پوشیده شده است

این سازه در میان درختان صمغ آبی قرار گرفته و بر روی یک عرشه چوبی برجسته قرار گرفته است که به ظرافت در خطوط مناظر قرار گرفته است.

یک درخت صمغ نیز مستقیماً در طرح ادغام شده است و از طریق یک دهانه در عرشه رشد می کند.

اتاق باغ با عرشه
این برای اتصال مالک به محیط اطراف خود طراحی شده است

استودیو بوش به شکل ساده دارای پل، مستطیل شکل با دهانه‌های لعاب‌دار در نماهای شرقی، شمالی و غربی است که نماهای سراسر عرشه و مناظر فراتر را قاب می‌کند.

این سازه با سقفی تک شیب پوشیده شده است که در بالای پنجره های ساختم، قرار دارد و نور خورشید بهینه را در طول سال به فضا می دهد.

اتاق خواب سفید با کف بتنی صیقلی
کف‌های بتنی صیقلی، مسیرهای شنی بیرون را منع، می‌کنند

از آنجایی که ساختار در مقیاس بسیار متوسط ​​است، تیلور از استراتژی های طراحی غیرفعال برای کنترل بهره خورشیدی و اطمینان از دمای داخلی راحت استفاده کرد.

“با جهت‌گیری سازه به سمت شمال و طراحی برآمدگی‌های سقفی که اجازه می‌دهد آفتاب گرم‌کننده زمستان وارد شود و در عین حال مانع از آفتاب خشن تابستان شود. [we] تیلور گفت: در نهایت یک فضای داخلی راحت ایجاد شد.

کیفیت طبیعی این سایت بر تصمیم گیری در مورد مادیات تأثیر می گذارد، با چوب ذغالی شده با استفاده از تکنیک ژاپنی به نام S،u Sugi Ban که به ،وان روکش خارجی به کار می رود.

استودیو Dane Taylor گفت که صفحات شوجی چوبی کشویی که به ،وان درب استفاده می شود، به ،وان اشاره ای به “زیبایی طبیعی ناقص” درختان صمغ اطراف در نظر گرفته شده است.

نمای بیرون از استودیو بوش اثر دین تیلور
درهای چوبی کشویی به بیرون باز می شوند

نفوذ این سایت در فضای داخلی استودیو بوش ادامه دارد، با یک کف بتنی صیقلی که برای انعکاس مسیرهای شنی در شیب‌های پشت خانه انتخاب شده است.

تیلور توضیح داد: «از آنجایی که فضا باید چند منظوره باشد، از یک طرح داخلی مینیمالیستی استفاده شده است. “دیوارها و سقف به رنگ خا،تری روشن رنگ آمیزی شده اند تا در مقابل پنجره ها و درهای چوبی از چوب سخت تضاد داشته باشند.”

استودیو اتاق خواب بوش اثر دین تیلور
دارای فضای داخلی جدا شده است

در جای دیگری در استرالیا، معمار ملبورن، مت گیبسون، اخیراً یک استودیو باغ برای نویسنده ای ایجاد کرده است که با پیچک پوشانده شده است تا به آن کمک کند با محیط اطراف خود ،یب شود.

اتاق‌های باغ دیگری که در Dezeen وجود دارد عبارتند از The Light Shed اثر ریچارد جان اندروز و Cork Study اثر Surmon Weston.

عکاسی توسط د،ل مولهرن است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/23/compact-bush-studio-dane-taylor-design/