دسته‌ها
اخبار

استودیو بارک با دانشجویان معماری، خانه آشیانه قابل جداسازی می‌سازد


تمرین معماری استودیو بارک با گروهی از دانشجویان برای ساختن یک خانه چوبی قابل دسترس در مزرعه ای در هرفوردشایر ،ستان با استفاده از سیستم م،ار U-Build خود همکاری کرده است.

این خانه یک طبقه که نست هاوس نام دارد توسط استودیو بارک در سال 2015 برای یک زوج بازنشسته که خواهان یک خانه کم تاثیر و در دسترس در یک محیط روستایی بودند. این موضوع فیلمی است که توسط گروهی از دانشجویان که توسط استودیوی تولید راهنمایی می شوند ساخته شده است استفنسون& و نویسنده نیما موری.

خانه چوبی در مزرعه ،یسی
استودیو بارک و گروهی از دانش آموزان خانه ای در هرفوردشایر ساختند

در سال 2021، سرانجام توسط استودیو بارک با گروهی از دانش آموز، که در این تمرین ثبت نام کرده بودند، بر روی یک پادوک کوچک در روستای استون کروس ساخته شد. بدون ساختمان طبق معمول برنامه (NBAU).

NBAU یک سرمایه‌گذاری آموزشی غیرانتفاعی است که برای آموزش طراحی و ساخت و ساز پایدار به دانش‌آموزان با پیشینه‌های کم نمایندگی در سراسر بریت،ا راه‌اندازی شده است، و به کمبود تنوع و سواد اقلیمی در صنعت معماری رسیدگی می‌کند. Nest House اولین نسخه خود را نشان داد.

نمای بیرونی خانه آشیانه توسط استودیو بارک
Nest House از سیستم U-Build Studio Bark ساخته شده است

ویلف ماینل، یکی از بنیانگذاران استودیو بارک، گفت: «فرانسین و استفن در سال 2015 با یک خلاصه ساده به ما مراجعه ،د تا یک خانه مقرون به صرفه در یک مزرعه کوچک طراحی کنند.

او ادامه داد: استودیو بارک به طور مستقل مفهوم NBAU را توسعه داده بود. “مجوز برنامه ریزی Nest House قبل از اینکه ستاره ها در یک راستا قرار گیرند و برنامه آزمایشی NBAU برای Nest House جمع آوری شود، نزدیک بود منقضی شود.”

خانه ای کم ارتفاع و پوشیده از چوب در ،ستان
تا حدی در منظره قرار گرفته است

استودیو بارک با 12 دانشجو در مراحل مختلف آموزش معماری و مهندسی برای این پروژه کار کرد.

دانش‌آموزان در حین یادگیری نحوه ساختن خانه، خارج از شبکه در زمین همسایه نیز زندگی می‌،د.

ارتفاع خانه آشیانه با پانل های فتوولتائیک
پانل های فتوولتائیک به برقی شدن خانه کمک می کنند

ماینل به Dezeen گفت: «از بین 116 متقاضی، ما 12 نفر را بر اساس انواع سن، سوابق و سطوح تجربه گذشته با استفاده از ابزارها انتخاب کردیم.

“ما می خواستیم دانش آموز، را که هرگز چنین کاری انجام نداده اند در اولویت قرار دهیم. از دانش آموزان در این برنامه، 83 درصد زن و 30 درصد سفیدپوست بودند.”

حیاط خانه با اندود چوبی توسط استودیو بارک
یک حیاط در وسط پلان قرار دارد

خانه آشیانه تا حدی پایین آمده است تا در منظره قرار گیرد و تأثیر بصری آن بر سایت کاهش یابد و مناظر به دره وای و مرز و، متمرکز شود.

پلان آن در اطراف یک حیاط مرکزی سازماندهی شده است که برای به حدا،ر رساندن نور روز و تهویه طبیعی در سراسر آن قرار گرفته است.

صاحبان خانه آشیانه
ص،ر داگ، نمای بیرونی خانه آشیانه را خط می کشد

برای اطمینان از دسترسی، همه آستانه‌ها همسطح هستند و همه پنجره‌ها به بالا آویزان شده‌اند، که باعث می‌شود وقتی مالک از ویلچر خود استفاده می‌کند به راحتی باز شوند.

سایر ویژگی ها شامل روکش ص،ر داگ،، سقف سبز و پنل های فتوولتائیک خورشیدی است که به برقی شدن خانه کمک می کند.

نمای هوایی خانه در وای ولی، هرفوردشایر
از دره وای منظره دارد

ساختار Nest House از سیستم U-Build م،ار Studio Bark ساخته شده است، که یک کیت بسته تخت از قطعات تخته سه لا است که می تواند به هم متصل شود و ساختم، را تشکیل دهد که می تواند به راحتی برچیده شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

برای ساخت و ساز در دسترس تر ساخته شده است. دانشجویان NBAU قطعات را در جعبه‌هایی با هم در محل مونتاژ ،د، قبل از اینکه آنها را به هم ب،بانند تا دیوارها، کف و سقف خانه آشیانه را تشکیل دهند.

تراورس های بازسازی شده راه آهن به ،وان دیوارهای حائل استفاده می شوند، در حالی که پایه های قابل استفاده مجدد پوسته چوبی خانه را بالاتر از سطح زمین قرار می دهند.

در مجموع، این طرح به این م،ی است که هیچ بتن یا فولاد سازه‌ای در سازه مورد نیاز نیست و اطمینان حاصل می‌کند که در پایان عمر آن کاملاً جدا شده و قابل استفاده مجدد است.

فضای داخلی Nest House توسط Studio Bark
فضای داخلی به گونه ای طراحی شده بود که در دسترس باشد

طراحی منظر برای این پروژه شامل معرفی یک باغ میوه و همچنین یک علفزار گل وحشی و یک پادوک کوچک برای ، ، مشتری است.

جعبه‌های خفاش، پرندگان و ،ات نیز وجود دارد که از بریدگی‌های روکش ساخته شده‌اند و نور خارجی برای اطمینان از حساسیت به حیات وحش به حداقل رسیده است.

فضای داخلی خانه در ،ستان با خطوط چند لایه
آستانه ها در سراسر خانه هم سطح هستند

به ،وان بخشی از برنامه NBAU و ساخت خانه آشیانه، استودیو بارک همچنین با استفنسون و نیما موری همکاری کرد تا یک برنامه مربیگری برای فیلمسازان جوان با پیشینه های کم نمایندگی راه اندازی کند.

از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی در محل، مربیان کمک ،د تا یک ویدیوی 15 دقیقه‌ای درباره روند ساخت و ساز، طراحی خانه Nest و افراد پشت سر آن ایجاد کنند.

استودیو بارک و دانش آموزان در برنامه No Building Assual
دانش‌آموزان از طریق برنامه No Building As Usual از Studio Bark استخدام شدند

موری به Dezeen گفت: «از طریق فرآیند ساخت فیلم بود که متوجه شدیم این داستان درباره مردم NBAU است – اوج و فرودهای زندگی در محل که این پروژه را بسیار خاص کرده است.

او ادامه داد: «و این چیزی است که ما می خواستیم در فیلم جشن بگیریم. “این واقعاً در مورد این گروه شگفت انگیز از جوانان است که تابستان خود را برای یادگیری تکنیک های ساخت و ساز پایدار رها ،د و در این روند خانه ای زیبا ایجاد ،د.”

دانشجو در برنامه بدون ساختمان طبق معمول
دانش آموزان به جمع آوری خانه در محل کمک ،د

استودیو بارک که در سال 2014 تأسیس شد، یک استودیوی معماری لندن است که در طراحی ساختمان های پایدار تخصص دارد.

دیگر پروژه های اخیراً تکمیل شده توسط این استودیو شامل یک خانه خارج از شبکه در سافولک و یک سوله چوب پنبه ای “کاملاً زیست ت،یب پذیر و قابل بازیافت” است.

عکاسی توسط اندی بیلمن. . . این ویدیو توسط استفنسون و نیما موری با نبیها قدیر، هانا آلسائی، الا ماحلیا آدو، تشومه داگ، کمپبل، للا سوج،، نادا مکتاری و کریش نات،ل است.


اعتبار پروژه:

معمار: استودیو بارک
دانشجوی NBAU: آدا بارتولومئو، آرورا تاکامی سیلدال، گریسیوس موزامهیندو، جیکیشان پاتل، کایل ،گ، ماریا سباستین، ماتیلدا شلیچ، متیو آلن، مرسی مونگابا، رز مک ،نان، سالومه مولنگا و تری لوئیز دویل
حامیان دانشجویی: Make Architects، Thermafleece، Kinrise، Darling Associates، Child Graddon Lewis، Grimshaw Architect، Timber Trade Federation و Forbo
همکاران پروژه: کارگاه ساختار، Trada، ACAN، RIBA و Atamate


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/16/studio-bark-nest-،use-nbau/