دسته‌ها
اخبار

استودیو اورلو مجتمع مثلثی رنگ سفالی را در کیتو تکمیل می کند


استودیو اورلو مجموعه‌ای با کاربری ،یبی مثلثی و چرخشی را طراحی کرد که با پانل‌های بتنی قرمز و کاشی‌های سفالی پوشیده شده بود که به میراث معماری سایت خود در کیتو، اکوادور اشاره می‌کند.

پروژه معروف به اولویا که در سال 2022 تکمیل شد شامل 14 واحد مس، و فضای تجاری است که در مجموع 4285 متر مربع در شیب 760 متر مربعی در محله Bellavista پایتخت کشور است.

ساختمان هندسی ،یبی اولویا در اکوادور
اولویا یک توسعه مختلط با 14 واحد مس، است

استودیو جیغکه دارای دفاتری در کیتو و والنسیا است، برای ایجاد فرم حجمی منحصر به فرد و تجسم مجدد فضای عمومی برای قابلیت استفاده و ایمنی عابران پیاده، از سایت و بافت اطراف آن الهام گرفت.

این تیم به Dezeen گفت: «توپوگرافی مشخص، مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را برای ساختمان فراهم می‌کند، بنابراین ما پنجره‌هایی را که بر روی یک محور خیالی در گوشه‌ی ساختمان می‌چرخند، ،یب کردیم که به هر آپارتمان اجازه می‌داد از این مناظر استفاده کند».

کاشی‌های تراکوتا در توسعه ،یبی توسط استودیو Urlo
کاشی های تراکوتا بخش های بزرگی از پروژه را مشخص می کنند

به‌جای استفاده از دیوارهای محیطی که دارایی‌ها را در بر می‌گیرد، تیم طبقه همکف را با دو فضای تجاری که در محل شیب‌دار با تراس‌های کاشته‌شده قرار دارند، باز ،د.

در بالا، آپارتمان های دو و سه خوابه دور یک حیاط مرکزی می چرخند.

بالکن های زاویه دار در توسعه اکوادور با کاربری مختلط
بالکن های زاویه دار از نمای اولویا بیرون زده اند

این استودیو گفت: “با افزایش ارتفاع ساختمان، بر روی یک محور مرکزی واقع در گوشه اصلی ملک می چرخد ​​و مجموعه ای از حجم های روی هم قرار گرفته که تراس هایی ایجاد می کند.”

این حجم‌های بیرون زده، ،مت‌های مش، هر آپارتمان را در خود جای می‌دهند و با پنجره‌های بزرگی مشخص می‌شوند که به ،نان اجازه می‌دهد از مناظر پانوراما از شهر لذت ببرند.»

فضای باز با گیاهان بومی در ساختمان Olvia توسط Urlo Studio
گردش با مجموعه ای از فضاهای سبز در فضای باز مشخص می شود

چرخش حالت دندانه اره‌ای را در امتداد گوشه اصلی با بالکن‌ها ایجاد می‌کند که باز بودن زاویه‌دار آن در عرشه سقف اجتماعی که به بیرون از شهر نگاه می‌کند تقلید می‌شود.

در داخل ساختمان، گردش با مجموعه ای از فضاهای سبز در فضای باز – کامل با گیاهان بومی – مشخص می شود که سفر ،نان را از خیابان به خانه هایشان بهبود می بخشد.

نمای بتنی قرمز رنگ در ساختمان مستطیل
استودیو اورلو توسعه را با بتن قرمز رنگ پوشانده است

این استودیو گفت: “متریال، رنگ و سیستم ساخت و ساز نما برای مکان پروژه منحصر به فرد است و برجسته است زیرا هیچ ساختم، در کیتو وجود ندارد که دقیقاً از تکنیک ساخت و ساز استفاده کرده باشد.”

در مقایسه با سیستم بلوک های بتنی سنتی منطقه، این طرح شامل یک سری از پانل های بتنی سبک و پیش ساخته بود که با رنگ قرمز رنگدانه شده و با پلی استایرن منبسط شده بازیافتی روشن شده بودند.

درهای شیشه ای مستطیل داخل ساختمان توسط استودیو اورلو در اکوادور
در فضای داخلی، پرداخت تمیز و ساده است

پانل ها – هر کدام 3.15 متر ارتفاع اما با عرض های متفاوت – شرایط حرارتی و صوتی بهتری را در داخل آپارتمان ها فراهم می کنند و به شرایط ،زه ای منطقه پاسخ می دهند.

این استودیو گفت: رنگ مایل به قرمز ساختمان از سنگ آتشفش، موجود در کیتو به نام آندزیتا نشأت می گیرد که به طور سنتی برای دیوارها و سنگ فرش های بیرونی ساختمان های شهر استفاده می شود.

با کاشی‌های سفالی در امتداد کف‌های بیرونی و زیره‌های چوبی طبیعی برای یک پالت گرم و ارگ،ک که با نرده‌های ف،ی مشکی مجزا و قاب‌های پنجره برجسته می‌شود، تکمیل می‌شود.

در نمای داخلی، روکش‌ها ساده و تمیز با کف‌های پارکت چوبی چند لایه، کاشی‌های چینی و کابینت‌های ام‌دی‌اف لاکی برای آشپزخانه‌ها و کمدها هستند.

آشپزخانه مینیمالیستی در آپارتمان در ساختمان اولویا توسط استودیو اورلو
آپارتمان ها دارای شیشه های گسترده هستند

آپارتمان‌ها دارای شیشه‌های گسترده هستند – پنجره‌های عمودی از کف تا سقف که از الگوی پانل‌های نما پیروی می‌کنند و پنجره‌های داخلی که امکان تهویه متقاطع را از طریق حیاط مرکزی فراهم می‌کنند – که نور طبیعی را به فضای فشرده ساختمان وارد می‌کند.

پایتخت اکوادور دارای تعدادی از پروژه‌های پرکاربرد اخیر است، از جمله برج 24 طبقه معماران Safdie با نمای مواج و بلندترین ساختمان کیتو که توسط BIG با نمای منحنی و پی،لی تکمیل شده است.

عکاسی توسط من استودیو.


اعتبار پروژه:

معماری: استودیو SCREAM
پشتیب، معماری: ایکر گومز
مهندسی برق: AELEC
مهندسی مک،ک و لوله کشی: هیدروگروپ
مهندسی سازه: خوان کارلوس گارسس
طراحی منظر: کلمنس اچواریا
پیمانکار عمومی: InmoQL


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/03/urlo-studio-triangular-complex-quito/