دسته‌ها
اخبار

استودیو اسمیت هانس “حس آرامش” را به رستوران Carmel در آتلانتا می آورد


استودیوی اسمیت هانس مستقر در آتلانتا از پالت رنگ‌ها و مواد طبیعی استفاده کرده است تا به افراد این رستوران کمک کند تصور کنند که در کنار ساحل هستند.

یک فضای آرام و ساحلی هدف این تیم بود کارمل رستوران، واقع در یک خیابان سنگفرش در دهکده باک هد آتلانتا.

میله U شکل و چراغ معلق پیچیده شده در چوب خیزران
نوار U شکل در ورودی Carmel با چوب حصیری پیچیده شده است

بنیانگذار Tal Baum of گروه رستوران اولیوا او می خواست فضایی ایجاد کند که مهمانان را به محیط ساحلی معمولی منتقل کند، بنابراین او این وظیفه را بر عهده گرفت استودیو اسمیت هانس با طراحی محیطی که از انواع جوامع ساحلی استفاده می کند.

“[Baum] اسمیت هانس، بنیانگذار استودیو، می‌گوید: «جنین مک‌کنزی، طراح داخلی ما، این کار را با پالت گرم و زیبای طبیعی انجام داد که ما را ترغیب می‌کند تا نسیم‌های مطبوع داخل و خارج از ساحل تولوم یا پورتو اس،دی را به یاد بیاوریم.»

فضای بار با صندلی های میز و چهارپایه های بلند
گچ آهکی دیوارها را می پوشاند تا زیبایی شناسی ساحلی را القا کند

انواع هنرمندان و صنعتگران محلی برای دستیابی به اثر مطلوب به کار گرفته شدند. گچ آهک با دست بر روی سطوح توسط دیوارهای فوق العاده خوشمزه و نصب فیبر سفارشی توسط سونیا یونگ جیمز به ،وان لهجه اضافه شدند.

در همین حال، اثاثه یا لوازم داخلی و آسیاب توسط سازندگان ساخته می شد استودیو هنکاک سرفیس، Onemost Studio و استودیو بیورک.

اتاق غذاخوری با نور گرم
در اتاق ناهار خوری، چراغ های آویز بافته شده، درخششی گرم مانند غروب خورشید ساطع می کنند

به محض ورود به استقرار، یک میله U شکل در چوب حصیری پیچیده می‌شود که با یک چراغ معلق در بالا که به همان شکل است مطابقت دارد.

تا ، یک پنجره چوبی بزرگ، فضای بار را به خیابان باز می کند، جایی که صندلی های اضافی در نما برای سرو میزهای کافه تعبیه شده است.

میزهای ناهارخوری زیر یک اثر هنری الیافی
کمک‌های صنعتگران محلی شامل نصب فیبر سفارشی توسط سونیا یونگ جیمز است

میله پشتی در مقابل دیواری از کاشی‌های بافت‌دار و مربعی سفید قرار گرفته و با قوس‌هایی با ستون‌های منحنی پوشیده شده با کاشی‌های مشابه اما کوچک‌تر متمایل به قرمز قاب شده است.

تیم رستوران می‌گوید: «میله‌ای پوشیده از حصیری، باربک با کاشی‌های کهربایی، ریل نوشیدنی درخشان و نورپردازی مجسمه‌ای، دنیایی از کابانا و بخش‌هایی از دریای مدیترانه را تداعی می‌کند که در آن سبد‌باف دستباف رایج است».

از کنار محوطه بار، یک دهانه قوسی شکل عمیق به اتاق غذاخوری 1600 فوت مربعی (149 متر مربع) منتهی می شود.

به گفته این تیم، ضیافت‌های سبز ،ه‌ای، میزها و صندلی‌های چوبی چهار رویه، و پرده‌های شفاف، همه با درخششی گرم شسته می‌شوند، «گویی خورشید در افق اقیانوس غروب می‌کند».

غرفه در یک طاقچه حک شده از دیوارها
صندلی های غرفه در طاقچه های حک شده از دیوارها تنظیم شده است

لامپ های آویز بالای میزها از علف فیل بافته شده و دارای لامپ های چینی مات هستند.

کاشی‌کاری‌های بیشتر، این بار به رنگ سبز مریم گلی، اطراف پنجره پاسور آشپزخانه را می‌پوشاند که در طرفین آن طاقچه‌هایی برای نشستن در غرفه‌ها قرار دارد.

نمای بیرونی کارمل با صندلی زیر یک پنجره باز
یک پنجره بزرگ به روی صندلی های اضافی در امتداد بیرونی رستوران باز می شود

هانس استودیوی همنام خود را در سال 2004 تاسیس کرد و همچنین در سال 2020 دفتری را در نیویورک افتتاح کرد.

این تیم با تمرکز بر فضای داخلی مهمان‌نوازی، قبلاً یک بار و رستوران را در آتلانتا تکمیل کرده‌اند که با چیدمان‌های گل تزئین شده است و غذاخوری‌های طبقه همکف در هتلی بازسازی‌شده در پورتلند، اورگان.

عکاسی توسط تیم لنز.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/22/carmel-restaurant-atlanta-smith-hanes-studio/