دسته‌ها
اخبار

از 4 تا 1 Planet خانه های سازگار با آب و هوای آینده را به نمایش می گذارد


سه غرفه در ،ه کپنهاگ نصب شده است که نشان می دهد چگونه مواد رادیکال و روش های جدید زندگی ممکن است ردپای کربن ساخت و ساز مسکن را کاهش دهد.

از 4 تا 1 سیاره سه چشم انداز برای خانه آینده ارائه می دهد که هر کدام توسط تیم متفاوتی از معماران، مهندسان و محققان در قالب یک نمونه اولیه ساخته شده در مقیاس کامل ایجاد شده است.

از 4 تا 1 غرفه سیاره در کپنهاگ
از 4 تا 1 Planet دارای سه پیشنهاد برای آینده مسکن است. ع، از خارش است

یکی پتانسیل زمین کوبیده را نشان می‌دهد، دومی نمای بیرونی کاهگلی را با فضای داخلی بلوک سفالی ،یب می‌کند، و سومی نشان می‌دهد که چگونه خانه‌ها می‌توانند فضا کارآمدتر باشند.

آنها در میان 15 غرفه SDG بودند که به ،وان بخشی از برنامه کنگره جه، معماران UIA در اوایل این ماه ایجاد شدند تا موضوعات مرتبط با اه، توسعه پایدار سازمان ملل را بررسی کنند.

غرفه آجری کاهگلی توسط Leth & Gori، Rønnow و CINARK
غرفه آجر کاهگلی توسط Leth & Gori و Rønnow و با همکاری CINARK طراحی شده است. ع، از کیم هولترمند است

آنها در Plads Søren Kierkegaard، در کنار درب قرار دارند مرکز معماری دانمارک.

این سه تیم طراحی برندگان مسابقه معماری نسل بعدی بودند، که خواستار ایده‌هایی در مورد چگونگی ساخت مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌تواند سازگارتر با محیط‌زیست شود.

غرفه آجری کاهگلی توسط Leth & Gori، Rønnow و CINARK
این طراحی نمای بیرونی کاهگلی را با فضای داخلی بلوک سفالی ،یب کرد. ع، از کیم هولترمند است

استودیوهای معماری پشت این سه طرح هستند دوباره کار کنید، Tegenstuen Lokal، و نیمه و گوری و رونو.

Leth & Gori و Rønnow با آن کار ،د مرکز معماری صنعتی (CINARK)، یک گروه تحقیقاتی در آکادمی سلطنتی دانمارک، در مورد طرحی با ،وان غرفه آجری کاهگلی.

غرفه آجری کاهگلی توسط Leth & Gori، Rønnow و CINARK
هدف این طراحی نشان دادن این است که چگونه ،یب این دو ماده می تواند سطوح بالایی از عایق و ایمنی در برابر آتش را ارائه دهد. ع، از کیم هولترمند است

هدف این سازه نشان دادن این است که چگونه کاهگل ساخته شده از کاه می‌تواند با بلوک‌های سفالی متخلخل ،یب شود تا ساختمان‌هایی با سطوح بالای عایق و ایمنی در برابر آتش ایجاد شود.

Uffe Leth، شریک موسس Leth & Gori گفت: “ما در ،یب این مواد هم پتانسیل های زیبایی شناختی و هم فنی را کشف کردیم.”

او به دزین گفت: اگر با این بلوک های آجری ساختمان های بلند بسازیم، نماهای کاهگلی به ما در عایق کاری اضافی کمک می کند.

این بدان م،است که ما نیازی به سرمایه‌گذاری انرژی و منابع برای استفاده از بلوک‌های عمیق‌تر یا دو لایه بلوک برای رعایت مقررات ساختم، نداریم.»

غرفه Quarter Pie توسط Tegnestuen LOCAL
Quarter Pie Pavilion توسط Tegnestuen Lokal طراحی شده است. ع، توسط Hampus Berndtson است

طراحی Tegnestuen Lokal، کوارتر پای غرفه، پیشنهاد می‌کند که چگونه مسکن انبوه می‌تواند رویکردهای جدید برای زندگی، و همچنین تکنیک‌های جدید ساختمان را تسهیل کند تا خانه‌هایی ایجاد کند که کیفیت را به جای کمیت در اولویت قرار می‌دهند.

کریستوفر کتیل دهن کارلسن، بنیانگذار استودیو، می‌گوید: «برای اینکه بتو،م به فرهنگ ساختمان‌سازی مسئولانه‌تر نزدیک شویم، نمی‌تو،م تنها به نحوه ساختمان تکیه کنیم، بلکه باید در مورد میزان آن نیز انتقاد کنیم.»

او به Dezeen گفت: “به نظر ما حتی سبزترین مصالح ساختم، در جهان نمی تواند با مصرف بیش از حد فعلی ما از فضا مق، کند، به همین دلیل است که ما باید بازار مسکن خود را به تغییرات جمعیتی و همچنین جایگزین های جدید و رادیکال برای زندگی مش، پاسخ دهیم.” .

غرفه Quarter Pie توسط Tegnestuen LOCAL
این طرح با فهرستی از 10 اصل طراحی مسکن همراه است. ع، توسط Hampus Berndtson است

نمونه اولیه با فهرستی از 10 اصل کلیدی همراه بود که راهبردی را ارائه می‌دهد که به طور بالقوه می‌تواند توسط کل صنعت ساخت و ساز مسکن اتخاذ شود. کارلسن آن را به ،وان “مجموعه ای از قو،ن با کاربرد آسان برای مسکن مسئول سیاره ای” توصیف می کند.

این فهرست از خانه هایی حمایت می کند که دارای زندگی مش، و سایر اشکال اشتراک گذاری و همچنین انعطاف پذیری هستند.

غرفه Quarter Pie توسط Tegnestuen LOCAL
این مفهوم به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه انبوه‌سازی مسکن می‌تواند امکان اشتراک‌گذاری و انعطاف‌پذیری را فراهم کند. ع، از خارش است

کارلسن گفت: «به جای نشان دادن یک پاسخ به چالش‌های کنونی، ما می‌خواستیم سؤالاتی را مطرح کنیم که می‌تواند پاسخ‌های پیش‌بینی‌نشده و ریشه‌ای ایجاد کند».

غرفه ما و مفهوم کلی مسکن آن تنها یک نمونه است که در آن بر تکتونیک جداسازی قطعات متمرکز شده‌ایم. اما به نظر ما، خود مجموعه قو،ن محصول واقعی ابتکار عمل است.

غرفه طبیعی توسط ReVærk
غرفه طبیعی توسط ReVærk طراحی شده است. ع، از خارش است

ReVærk نام پروژه خود را Natural Pavilion گذاشت، زیرا بر روی مواد زیستی تمرکز دارد.

یکی از اه، این بود که نشان دهیم چگونه این نوع مواد نه تنها سازگار با آب و هوا هستند، بلکه می توانند کیفیت حسی فضای داخلی خانه را نیز بهبود بخشند.

غرفه طبیعی توسط ReVærk
این سازه دیوارهای خاکی با ساختار چوبی و کاست های عایق الیاف چوب را ،یب می کند. ع، از خارش است

این سازه دارای دیوارهای خاکی است که با استفاده از خاک رسی منشأ محلی، ،یب شده با ساختار چوبی و کاست های عایق بیوژنیک ساخته شده از الیاف چوب ساخته شده است.

Simeon Østerlund Bamford، شریک موسس ReVærk می گوید: “مصالح ساختم، حدود 70 درصد از ردپای کربن یک ساختمان را تشکیل می دهند.”

غرفه طبیعی توسط ReVærk
طراحی به این موضوع می پردازد که چگونه این مواد می توانند کیفیت حسی خانه را بهبود بخشند. ع، از خارش است

او به Dezeen گفت: «پاسخ به آن ناگزیر این بوده است که به گذشته نگاه کنیم تا به جلو نگاه کنیم.

ما می‌خواستیم نشان دهیم که چگونه مواد طبیعی کم انتشار و تکنیک‌های ساختم، قدیمی می‌توانند یک تجربه معماری جدید ایجاد کنند، جایی که این مصالح هم مزیت‌های آب و هوای داخلی داخلی و هم کیفیت زیبایی‌شناختی عالی را ارائه می‌دهند.

غرفه طبیعی توسط ReVærk
از 4 تا 1 سیاره در Plads سورن ،کگارد نمایش داده می شود. ع، از خارش است

از 4 تا 1 سیاره نتیجه ابتکاری است که توسط آن رهبری می شود نوآوری اسمیت، یک مشاوره تحقیق و توسعه دانمارکی، با پشتیب، رئالد،ا و بنیاد ویلوم.

پس از پایان نمایشگاه، غرفه ها به مکان های جدید منتقل شده و تغییر کاربری داده می شوند.

از 4 تا 1 Planet از 10 ژوئن تا 11 آگوست 2023 در Søren Kierkegaard’s Plads به نمایش گذاشته می شود. برای لیستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/18/from-4-to-1-planet-pavilions-climate-friendly-،mes/