دسته‌ها
اخبار

اتکینز به عنوان شریک تحویل برای The Line in Neom منصوب شد


استودیوی معماری و مهندسی ،ستان Atkins جدیدترین استودیویی است که به طور رسمی در حال کار بر روی ابرشهر The Line در ،ستان سعودی اعلام شده است.

اتکینزکه بخشی از کنگلومرا SNC-Lavalin است، پس از امضای قراردادی پنج ساله رسماً به ،وان شریک تحویل برای The Line اعلام شد.

“هدف این است که روش ارائه پروژه های زیربنایی بزرگ را به طور اساسی تغییر دهیم”

استودیوی معماری و مهندسی خدمات مشاوره مدیریت پروژه و ساخت و ساز را که شامل طراحی، تهیه و راه اندازی پروژه می شود، ارائه خواهد داد.

گفت: “The Line یک پروژه واقعاً پیشگامانه و اولین پروژه جه، است و ما مفت،یم که فرصتی برای ارائه تخصص مهندسی جه،، دیجیتالی و خالص صفر خود برای کمک به ایجاد میراثی ماندگار برای پادشاهی و مردم آن داریم.” SNC-Lavalinفیلیپ هور.

Hoare گفت: “به ،وان یک سازمان شریک تحویل، ما با نئوم و شرکای خود همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا افراد، داده ها و فناوری را به طور یکپارچه به یکدیگر متصل کنیم تا نوآوری، ارزش، کارایی و اطمینان را در پروژه ایجاد کنیم.”

“هدف ،یبی ما تغییر اساسی در نحوه تحویل پروژه های زیرساختی بزرگ است و The Line با چشم انداز و پیچیدگی خود فرصت عالی برای نشان دادن آنچه صنعت ما می تواند به دست آورد را فراهم می کند.”

تعداد کمی از شرکت های Neom رسما اعلام ،د

علیرغم گستردگی این پروژه، با برنامه ریزی شده The Line به طول 170 کیلومتر، اتکینز یکی از شرکت های محدودی است که به طور رسمی اعلام شده است که بر روی طراحی و ساخت این شهر بزرگ کار می کند.

در کنار اتکینز، استودیوی آمریکایی Aecom به ،وان شریک در وب سایت Neom ذکر شده است.

طراح Neom استودیوی آمریکایی Morp،sis است. این استودیو یکی از چندین مورد نامگذاری شده در نمایشگاه اخیر The Line در ریاض بود. با این حال، نمایشگاه میزان مشارکت هر یک از استودیوهای نامبرده را مشخص نکرد و چندین نفر از این استودیوها به Dezeen گفتند که دیگر روی این پروژه کار نمی کنند.

خط یکی از 10 منطقه پروژه بزرگ Neom خواهد بود. ما اخیراً توضیحی درباره این پروژه نوشتیم که ،اصر اصلی آن را مشخص می کند.

استودیوهای دیگری که به طور رسمی بر روی Neom کار می کنند عبارتند از: استودیوی بریت،ایی Zaha Hadid Architects، هلندی UNStudio، استودیوی آمریکایی Aedas، استودیوی آلم، LAVA و استودیوی استرالیایی Bureau Proberts که همگی بر روی طراحی پیست اسکی Trojena کار می کنند.

نئوم در کنار اینکه یکی از بزرگترین پروژه های جهان است، یکی از بحث برانگیزترین پروژه ها نیز می باشد. این توسط کارشناسان به دلیل ادعاهای پایداری و زیست پذیری آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

این سازمان همچنین به دلیل سوابق حقوق بشری خود تحت نظارت قرار گرفته است، به طوری که سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد که سه نفر که در سال 2020 به زور از سایت نئوم ا،اج شدند به اعدام محکوم شده اند.

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در گفتگو با Dezeen گفت که شرکت‌هایی که بر روی Neom کار می‌کنند با یک “معضل اخلاقی” روبرو هستند و باید “دوباره” درباره ادامه مشارکت خود در این پروژه فکر کنند.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/20/the-line-neom-atkins/