دسته‌ها
اخبار

اتحادیه معماران بالتیک از UIA به دلیل جنگ اوکراین خارج شد


انجمن معماران لتونی، استونی و لیتو، از اتحادیه بین‌المللی معماران خارج شده است زیرا عضویت روسیه و بلاروس را پس از حمله به اوکراین به حالت تعلیق در نیاورده است.

اتحادیه معماران بالتیک در بی،ه ای (BAAA) گفت: BAUA عضویت در سازم، را که هنوز عضویت یا فعالیت های محدود انجمن های ملی معماری روسیه و بلاروس را تعلیق نکرده است، ممکن نمی داند.

وی افزود: «به ،وان معماران و طراحان شهری، نشستن دور یک میز با افرادی که نماینده کشوری هستند که مسئول بمباران اشیاء غیرنظامی و ت،یب کل شهرها هستند، غیرممکن است».

BAUA هنوز “عضو یک ساختار منسوخ” است

در این بی،ه آمده است که BAUA همچنین باید بیشتر از سایر اتحادیه بین المللی معماران با بلاروس و روسیه تعامل داشته باشد.UIA) اعضا به دلیل ساختار سازمان.

«به هر حال، ما مجبور به انجام آن هستیم [sit around the same table] بیش از سایر اعضای UIA، زیرا BAUA همچنان در معرض عضویت در یک ساختار منسوخ – منطقه 2 UIA است که با توجه به مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سابق ایجاد شده است.”

این عقب نشینی بر اساس تصمیمات شورای انجمن معماران استونی، شورای انجمن معماران لتونی و مجمع عمومی انجمن معماران لیتو،ایی اعلام شد و دیروز در جریان مجمع عمومی UIA در کپنهاگ

BAUA از درخواست معماران اوکراینی مبنی بر تعلیق روسیه حمایت می کند

اتحادیه ملی معماران اوکراین پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 خواستار تعلیق عضویت روسیه در UIA شده بود و BAUA اعلام کرد که چندین درخواست مشابه به این سازمان ارائه کرده است.

بنابراین BAUA بی،ه ای در محکومیت این تهاجم منتشر کرد در فوریه 2022

در سال 2022، BAUA و بخش نوردیک معماران پیشنهادی را به مجمع عمومی UIA ارائه ،د.

این امر از UIA خواسته بود که فعالیت اتحادیه‌های معماران روسیه و بلاروس در این سازمان را محدود کند تا زم، که نمایندگان آنها تأیید کنند که آنها بر مقدمه UIA، که در قاهره، 1985 به تصویب رسید، به صورت کتبی پایبند هستند.

این مقدمه می‌گوید: «مقدمه تنها در جه، با صلح میان ملت‌ها می‌تواند م،ا داشته باشد. بزرگترین تعهد ،ت‌ها در قبال بشریت، حفظ صلح به ،وان مبنای تحقق نیازها و جاه‌طلبی‌های مردم در سراسر جهان است. ،ت‌ها باید متوقف شوند. تولید برای جنگ و استفاده از منابع آنها برای بهبود شرایط برای همه بشریت.”

ا،ریت نمایندگان UIA از این پیشنهاد حمایت ن،د و “اتحادیه معماران روسیه و بلاروس تا کنون جنگ را محکوم نکرده اند.”

پشتیب، “از طریق همکاری های مختلف دیگر” ادامه خواهد یافت

از آنجایی که UIA عضویت انجمن های معماران روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق در نیاورده یا فعالیت های آن را محدود نکرده است، BAUA اکنون عضویت خود را پس می گیرد.

ما به کمک به معماران و شهروندان همکار اوکراینی خود ادامه خواهیم داد و از طریق همکاری های مختلف دیگر – بین المللی و مستقیم – حمایت خود را نشان خواهیم داد. اسلاوا اوکراینی! رئیس BAUA Juris Poga (لتونی)، معاون BAUA روتا لیتانایته (لیتو،) و BAUA، رئیس انجمن معماران استونی، آندرو ماند (استونی) گفتند.

BAUA در سال 1990 تاسیس شد و در سال 1993 در UIA پذیرفته شد.

جنگ در اوکراین که در 24 فوریه 2022 آغاز شد، وارد دومین سال خود شده است. Dezeen با معماران و طراحان در کشور که برای بازسازی سرزمین خود تلاش می کنند صحبت کرد.

نورمن فاستر معمار بریت،ایی نیز از جزئیات طرح اصلی بازسازی شهر خارکف اوکراین رونمایی کرده است.

تصویر اصلی با حسن نیت رئیس BAUA پوگا و معاون رئیس جمهور Leitanaite با کارل پاپس، استونی، در افتتاحیه پاویون BAUA 2023 در کپنهاگ است. ع، از کایری رند.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/07/baltic-architects-unions-،ociation-withdraws-uia-ukraine-war/