دسته‌ها
اخبار

آلیس پاتس با کریستال های ساخته شده از عرق انسان کلاه بیسبال می سازد


آلیس پاتس، طراح، مجموعه‌ای از کلاه‌های بیسبال را ساخته است که با کریستال‌هایی که از عرق افرادی که آن را پوشیده‌اند، پوشیده شده‌اند.

گلدان ها از یک گروه هشت نفره، که همگی با پیشینه ها و سبک های زندگی متفاوتی بودند، خواست تا برای یک دوره شش هفته ای کلاه بیسبال بپوشند و زندگی روزمره خود را برای پروژه INPerspire او انجام دهند.

طراح به Dezeen گفت: “عرق ما را به روشی مشابه لباس می پوشاند – مانند پوست دوم.”

کلاه عرق سام برتون
نواری از عرق متبلور کلاه سم برتون شرکت‌کننده را احاطه کرده است

افرادی که برای این آزمایش انتخاب شدند، از افراد دارای مشاغل اداری گرفته تا افرادی که به فرهنگ پرخاشگر علاقه داشتند، افرادی با سبک زندگی وگان و افرادی که در ورزش کار می ،د، بودند.

فرآیند تبلور زم، آغاز شد که عرق فرد به الیاف کلاهک خیس شد.

پس از پوشیدن به مدت شش هفته، کلاه ها را در محلول نمک قرار دادند تا عرق در یک دوره 10 ساعته متبلور شود.

کلاه عرق آلیس پاتس
آلیس پاتس طراح نیز کلاه کریستالی عرق خود را ایجاد کرد

پاتس می‌گوید: «کلاه‌ها از قبل با عرق هر فرد اشباع شده‌اند تا مانند یک دانه در الیاف عمل کنند، به این م،ی که وقتی در محلول قرار می‌گیرند مانند یک اره مویی که از درون ماده رشد می‌کند عمل می‌کند.

“به ازای هر لیتر [of sweat]وی افزود: می تو،د بین 10 تا 50 گرم محلول نمک اشباع دریافت کنید.

کریستال های کلاهک عرق Evie Hodgkins
کلاهی که ایوی هاجکینز بر سر داشت

کریستال ها به تدریج می ریزند اما می توانند “سال ها” باقی بمانند.

پاتس می‌گوید: «کریستال‌های عرق به طور طبیعی به موادی که روی آن رشد می‌کنند می‌،بند، اما با گذشت زمان، به دلیل ضعیف شدن ،بندگی‌شان به تدریج از بین می‌روند.»

طول عمر کریستال های عرق بسته به نحوه نگهداری می تواند تا سال ها افزایش یابد.

نمای نزدیک از عرق متبلور ویل هاوکینز روی کلاه
پاتس گفت: نرها معمولا کریستال های نمک عرق را با قله های صاف تر تولید می کنند

در طول این فرآیند، پاتس مشاهده کرد که بسته به عوامل فردی و سبک زندگی گروه، روندهایی در انواع کریستال های عرق تولید می شود.

پاتس می‌گوید: «هر فردی بر اساس عوامل متعددی عرق متفاوتی دارد که می‌توان آن‌ها را با استفاده از کروماتوگرافی برای شناسایی ساختار دقیق بیولوژیکی آن‌ها تجزیه و تحلیل کرد.»

او توضیح داد: “یک تمایز بصری قابل توجه بین مردان و ،ن در ساختار کریستال های عرق آنها نهفته است. ،ن تمایل دارند کریستال های نوک تیز را نشان دهند، در حالی که مردان معمولا قله های صاف تری تولید می کنند.”

از طریق این پروژه، پاتس قصد داشت تا امکانات روش‌های طراحی پایدار و مواد زیستی را برجسته کند و راه‌هایی را که از طریق آن می‌توان آثار هنری را در مد گنجاند، بررسی کرد.

بردلی اینگرام با کلاهی تزئین شده با کریستال های عرق
بردلی اینگرام شرکت کننده با کلاه کریستالی عرق

پاتس می‌گوید: «همیشه دوست داشتم با کریستال‌های عرق پوشیدنی چیزی خلق کنم و آثار هنری‌ام را به قطعات مد تبدیل کنم.

این مجموعه با بررسی افرادی که به ورزش می پردازند، از رژیم های غذایی وگان پیروی می کنند، سبک زندگی فعال اداری را پیش می برند و خود را در فرهنگ پرشور غوطه ور می کنند، مفاهیم مرسوم عرق و نمایش آن در مد را به چالش می کشد.

کریستال های کلاهک عرق ساسکیا مارتین از پشت
کلاه ساسکیا مارتین با عرق متبلور شد

پاتس سابقه آزمایش در زمینه تولید مواد زیستی را دارد و قبلاً مجموعه هایی را با استفاده از عرق و اشک و همچنین محافظ های بیوپ،تیک صورت ساخته شده از ضایعات مواد غذایی ایجاد کرده است.

دیگر داستان‌های مد بیومتریال که اخیراً در Dezeen منتشر شده است شامل لباس سرهمی استلا مک کارتنی است که با BioSequins رنگین کم، و پارچه‌ای از مواد زیستی ساخته شده از ،ر باکتریایی ساخته شده است.

عکاسی توسط جیمز استاپورث.

INPerspire از 27 مه تا 9 اکتبر 2023 در گا،ی هنری ونکوور در کانادا قابل مشاهده است. برای لیستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/07/alice-،ts-creates-baseball-caps-with-crystals-made-from-human-sweat/