دسته‌ها
اخبار

آلوارو سیزا نقاشی دیواری برای رستوران اسپیس کپنهاگ پورتو طراحی می کند


نقاشی دیواری سرامیکی توسط آلوارو سیزا در قلب این رستوران روستایی داخلی در پورتو، پرتغال، طراحی شده توسط اسپیس کپنهاگ قرار دارد.

واقع در ساختمان بازسازی شده قرن شانزدهمی در منطقه Largo de São Domingos پورتو، رستوران Cozinha das Flores دارای یک نقاشی دیواری طراحی شده توسط معمار پرتغالی برنده جایزه معماری پریتزکر.

نقاشی دیواری با دست طراحی شده توسط آلوارو سیزا
آلوارو سیزا برنده جایزه پریتزکر این نقاشی دیواری را طراحی کرده است

پیتر بوندگارد روتزو و سیگنه بینسلوف هنری،ن، بنیانگذاران اسپیس کپنهاگ، پیتر بوندگارد روتزو و سیگنه بینسلوف هنری،ن به Dezeen گفتند: «در حالی که سیزا آثار غیرمعماری زیادی در سراسر جهان خلق کرده است، اما هرگز چیزی از این نوع را برای زادگاهش پورتو خلق نکرده است.

با توجه به اهمیت و نقش سیزا در زندگی پورتو، نشان دادن این موضوع در یک نقاشی دیواری که درک او از شهر را به تصویر می‌کشد فراتر از انتظارات ما بود.

آشپزخانه اوپن در رستوران Cozinha das Flores
Cozinha das Flores در ساختم، متعلق به قرن شانزدهم در پورتو، پرتغال واقع شده است

اسکچ های چهره هایی که در حال نواختن آلات موسیقی هستند به رنگ سیاه در مقابل متضاد برجسته می شوند اهک کاشی های نارنجی سبز و سوخته که توسط شرکت کاشی و سرامیک Viuva Lamego.

“وقتی از او خواسته شد قطعه ای برای کوزینیا داس فلورس تصور کند، او [Siza] موضوع مکرر نوازندگان را به تصویر می‌کشد که نمایانگر زمان سپری شده است. لحظات سرگرم کننده و آرام؛ ،یبی از احساسات؛ و مردم با هنر و فرهنگ به آنها ملحق شده اند.”

صنعتگران متخصص از یک تکنیک سنتی نقاشی دستی استفاده می‌،د که ف، یک تصویر طرح‌دار را از کاغذ روی کاشی‌ها، نقطه به نقطه نقاشی می‌،د.»

دیوار گچ کاری شده و میز چوبی در فضای داخلی رستوران پورتو
استودیو از رنگ های سبز و نارنجی در تمام فضای داخلی استفاده کرده است

رنگ های سبز و نارنجی کاشی ها در جای دیگری از داخل ظاهر می شود. بالشتک های سبز روی نیمکت بلوط تعبیه شده که در امتداد دیوار زیر نقاشی دیواری قرار دارد، در حالی که dاوروی سبز تیره رنگ شده بود.

پالت رنگ با دیوارهای گچ بری مسی و نور گرم یکپارچه شد.

این استودیو توضیح داد: “ما دیوارهای گچ کاری شده را با رنگ های گرم خاکی و استفاده آگاهانه از نور برای تقویت و اشباع معرفی کردیم.”

درب سبز و میز چوبی رستوران پورتو
تمرکز بر منطقه محلی در انتخاب های طراحی استودیو منع، شده است

ناز مواد طبیعی مانند سنگ، مرمر، برنج و بلوط در تمام فضای داخلی استفاده شده است. تیاو صندلی در اطراف یک آشپزخانه اوپن چیده شده بود که دارای سنگ کوارتزیت خا،تری تیره است سطوح و کابینت های چوبی.

این رستوران تحت هدایت سرآشپز متولد لیسبون، نونو مندز، قصد دارد جشن بگیرد مواد تشکیل دهنده، شراب و فرهنگ شمال پرتغال.

میز و صندلی های چوبی در رستوران پورتو
رویکرد کپنهاگ فضایی شامل همکاری با صنعتگران محلی بود

رنگ‌های گرم و خاکی انتخاب شده توسط اسپیس کپنهاگ از غذای رستوران و همچنین ساختمان و منطقه‌ای که در آن قرار دارد، مشخص شده است.

«ساختار ساختمان تاریخی که رستوران و بار را قاب می‌کند، پالت پایه‌ای را ارائه می‌کند که ما بر اساس آن ساخته‌ایماسپیس کپنهاگ گفت.

“سنگ کهنه و چوب تیره رنگ نقطه شروع فعلی ما بودند. آنها افزودند که همه ،اصر با شهر پورتو مرتبط هستند.

میز چوبی گرد در رستوران پورتو
مواد از سراسر پرتغال تهیه شد

در طول پروژه، استودیو اولویت بندی مواد منطقه ای و با انواع مختلف همکاری کرد معماران، هنرمندان و صنعتگران محلی. کارگران نجاری از شمال پرتغال اثاثیه و یراق آلات چوب تیره را می ساختند.

این استودیو گفت: “تمام سنگ، چوب، ف، و کاشی‌کاری از مناطقی در پرتغال با معیار نزدیکی به ،وان اولویت تهیه شده است.” تمام آسیاب ها توسط صنعتگران محلی ساخته شده است.

کابینت شراب در طراحی رستوران اسپیس کپنهاگ
مواد طبیعی مانند سنگ، سنگ مرمر، برنج و بلوط در سرتاسر فضای داخلی قرار دارند

آشپزخانه گلو بار 12 نفره مجاور آن، Flچترr، از جمله پنج ساختمان میراثی هستند که پروژه لارگو را تشکیل می دهند که قرار است اوا، امسال افتتاح شود.

از دیگر پروژه های محلی سیزا می توان به او اشاره کرد 1963 چایخانه بوآ نواکه در سال 2014 به یک رستوران غذاهای دریایی برای سرآشپز پرتغالی Rui Paula تبدیل شد. پروژه های قبلی توسط کپنهاگ فضایی شامل بازسازی رستوران و هتل Mammertsberg در سوئیس و رستوران Blueness در آنتورپ.

عکاسی توسط لوئیس موریرا و ماتیلد ،ا.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/23/alvaro-siza-mural-for-،e-copenhagens-porto-restaurant-interior/