دسته‌ها
اخبار

کپنهاگ به گرمایش جهانی با معماری مقاوم در برابر آب و هوا می پردازد


ترویج: با کپنهاگ به دلیل میزب، کنگره جه، معماران UIA، این شهر قصد دارد نمونه ای برای چگونگی کمک به معماری برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا باشد.

رای داد پایدارترین شهر جهان توسط TimeOut در سال 2021پایتخت دانمارک دارای ساختمان‌ها و فضاهای عمومی است که هم سازگار با محیط زیست و هم مقاوم در برابر آب و هوا هستند.

نیروگاه CoppenHill توسط BIG
نیروگاه کوپن هیل که توسط شرکت BIG طراحی شده است در بالای یک پیست اسکی قرار دارد

اینها عبارتند از CopenHill طراحی شده توسط BIG، که گفته می شود “پاک ترین نیروگاه انرژی ، در جهان” و شهر سازمان ملل با طراحی 3XN، که جایزه GreenBuilding کمیسیون اروپا را در سال 2012 دریافت کرد.

نمونه های دیگر عبارتند از Klimakvarter (منطقه آب و هوایی) مقاوم در برابر سیل در Østerbro و Dortheavej Residence، یک ساختمان مس، مقرون به صرفه که از چوب ساخته شده است.

مسکن مقرون به صرفه Dortheavej Residence توسط BIG
BIG همچنین Dortheavej Residence را طراحی کرد، یک ساختمان مس، مقرون به صرفه که از چوب ساخته شده است

28 ام کنگره جه، معماران UIAبه میزب، انجمن بین المللی معماران، از 2 تا 6 ژوئیه 2023 در کپنهاگ برگزار می شود.

جاه طلبی این است که طرحی برای این که چگونه معماری می تواند به هدف گذاری کمک کند، تنظیم شود 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل تا سال 2030.

به ،وان شهر میزبان کنگره، کپنهاگ نیز به طور رسمی توسط یونسکو به ،وان پایتخت جه، معماری معرفی شده است – ،و، که تا سال 2026 باقی خواهد ماند.

پل دوچرخه سواری لیل لانگبرو در کپنهاگ توسط WilkinsonEyre و Urban Agency
Lille Langebro که توسط WilkinsonEyre و Urban Agency طراحی شده است، یک پل دوچرخه است که برای ورود قایق ها باز می شود.

کپنهاگ معتقد است استراتژی برنامه ریزی شهری خود می تواند الگوی چگونگی دستیابی به این هدف را تعیین کند.

این شامل مقررات سختگیرانه در مورد پایداری معماری جدید، بهبود بهره وری انرژی برای ساختمان های موجود شهر و رویکرد شهروند محور به توسعه شهری است.

Karen Blixens Plads توسط COBE
COBE Karen Blixens Plads را طراحی کرد، مید، که پارکینگ بیش از 2000 دوچرخه را در خود جای داده است.

این شهر از سال 2005 تاکنون یک میلیارد کرون کرون (117 میلیون پوند) در زیرساخت های دوچرخه سواری سرمایه گذاری کرده است که نتیجه آن این است که 45 درصد از شهروندان روزانه با دوچرخه به محل کار یا مدرسه می روند.

علاوه بر بهبود خطوط دوچرخه‌سواری، از پروژه‌های متمرکز بر چرخه از جمله پل لیل لانگبرو و کارن بلی،نز پلدز حمایت کرده است که پارکینگ سرپناهی برای بیش از 2000 دوچرخه فراهم می‌کند.

توسعه مجدد بندر شهر فرصت های اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی را برای مردم محلی ایجاد کرده است – آب اکنون به اندازه کافی تمیز است که می توان در آن شنا کرد.

مهد کودک خانه نویسنده توسط COBE
COBE همچنین مهدکودک For،terhuset را طراحی کرده است که دارای باغ هایی پر از طبیعت است

آب سرد بندر همچنین برای پشتیب، از سیستم خنک کننده منطقه استفاده می شود و 70 درصد انرژی مورد نیاز برای تهویه مطبوع سنتی را ذخیره می کند.

مصرف انرژی یکی از نگر،‌های هتل‌های کپنهاگ است – نزدیک به 70 درصد اتاق‌های هتل این شهر دارای گواهینامه بوم‌گردی ثالث هستند.

سایر ساختمان‌های نمونه جدید عبارتند از مهدکودک For،terhuset، با باغ‌های پر از طبیعت، و ساختمان آپارتم، Ressourcerækkerne که متمرکز بر جامعه است.

ردیف های منبع
Ressourcerækkerne یک ساختمان آپارتم، متمرکز بر جامعه است

این شهر رویکرد پایدار خود را به کار معماران پیشگامی مانند جان گهل نسبت می دهد که معماری انسان محور را از دهه 1970 در شهر ترویج کرده است.

امروزه استودیوهای محلی از جمله هنینگ لارسن و COBE از جمله مواردی هستند که از شیوه‌های پایدار از جمله ساخت چوب، تجزیه و تحلیل چرخه زندگی و تفکر اقتصادی دایره‌ای حمایت می‌کنند.

هنینگ لارسن اخیراً از طرح های Marmormolen، “یکی از بزرگترین سازه های چوبی معاصر در دانمارک” رونمایی کرد، در حالی که COBE اخیرا اولین ایستگاه شارژ فوق سریع شهر را برای خودروهای الکتریکی تکمیل کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پایداری و معماری در کپنهاگ، از Visitcopenhagen دیدن کنید سایت اینترنتی.

محتوای مشارکت

این ویدیو توسط Dezeen برای Visitcopenhagen به ،وان بخشی از یک مشارکت ایجاد شده است. درباره محتوای مشارکت Dezeen اطلاعات بیشتری ،ب کنید اینجا.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/28/copenhagen-addresses-global-warming-with-climate-resilient-architecture/