دسته‌ها
اخبار

کریس ولستون با صندلی‌های Flower Power محدودیت‌های مایل به قرمز را افزایش می‌دهد


گا،ی نیویورک The Future Perfect مجموعه‌ای از صندلی‌های سفالی بزرگ توسط طراح آمریکایی کریس ولستون را به ،وان بخشی از NYCxDesign به نمایش می‌گذارد که با استفاده از تکنیک‌های صنایع دستی ماقبل کلمبیایی و قالب‌هایی از گل‌های واقعی به پایان رسیده است.

را قدرت گل این مجموعه شامل 13 صندلی و نیمکت مختلف است، با اشکال گیاه شناسی اغراق آمیز که برای به نمایش گذاشتن مهارت و کیفیت طبیعی مرتبط با مواد طراحی شده اند.

صندلی های سفالی از کریس ولستون در یک استودیو
کریس ولستون از صندلی های Flower Power در NYCxDesign رونمایی کرد

در مورد سرامیک، سفال از نظر ارزش مادی و صرفاً تصورات عمومی کمتر تلقی می شود. ولستون به دیزین گفت. بنابراین ایجاد این فرم‌های انتزاعی و پیچیده راهی برای ایجاد فضایی برای بازنگری بود.»

او افزود: “من عمیقاً مجذوب این ماده هستم که در واقع مستقیماً از زمین می آید.” “بنابراین من می خواستم واقعاً آن را به گونه ای پیش ببرم که مهارت را برجسته کند.”

نمای کناری صندلی Flower Power
صندلی های سفالی از خاک رس محلی ساخته شده اند

این قطعات در استودیوی سرامیک ولستون در مدلین، جایی که او مستقر است، با استفاده از خاک رس است،اج شده از کوهی خارج از پایتخت کلمبیا، بوگوتا، تولید شدند.

ولستون گفت بر خلاف خاک رس تولیدی با نسبت ،یبی و مواد تشکیل دهنده دقیق آن، این خاک رس طبیعی غیرقابل پیش بینی تر است.

صندلی سفالی توسط کریس ولستون برای The Future Perfect
در بسیاری از طرح ها از اشکال گیاه شناسی اغراق آمیز استفاده شده است

او توضیح داد: «در نحوه شلیک و نحوه ساخت آن آزمون و خطاهای زیادی صورت گرفته است تا دچار ، نشویم.

ساختار پایه صندلی ها جز برای نشیمن توخالی است که توسط آرماتورهای داخلی که ولستون با قنات های قنات مقایسه می کند، پشتیب، می شود.

نمایشگاه Future Perfect در NYCxDesign 2023
از جمله آنها می توان به صندلی Flower Power با تکیه گاه دیزی شکل آن اشاره کرد

در بالای این ساختار پایه، طراح نقوش گل های مختلف را لایه بندی کرده است. گاهی اوقات اینها به شکل تزئینات کوچکی هستند که با استفاده از قالب های مطبوعاتی گل های واقعی و سایر گیاهان باغ ولستون ساخته می شوند.

در موارد دیگر، گل‌ها و انگورهای کارتونی عظیمی هستند که با دست ساخته می‌شوند تا به ،وان ،اصر ساختاری مانند پاها و بازوها عمل کنند. به ،وان مثال، پشتی صندلی گل به شکل یک گل مروارید بزرگ در اشاره به استفاده از آن به ،وان نماد صلح طلبی در دهه 1960 است.

ولستون گفت: «توان گل اشاره ای به دهه 60 و استفاده از گل و دیگر اشیاء بی جان به ،وان راهی برای اعتراض اجتماعی است.

“[Beat poet] آلن گینزبرگ فکر می‌کرد که با ارائه گل‌ها و اشیاء از فروشگاه دلار در زمینه‌ای کاملاً متفاوت، در واقع باعث می‌شود مردم متوقف شوند و درباره آنچه که به آن نگاه می‌کنند تجدید نظر کنند.»

در نهایت، طراح امیدوار است که صندلی ها با ارائه سفالین در نور جدید، جلوه ای مشابه داشته باشند.

صندلی حبابدار و چراغ سفالی از کریس ولستون
چند طرح روشنایی منطبق در کنار صندلی وجود دارد

وقتی با گل‌های قالب‌گیری پرس آراسته نمی‌شوند، صندلی‌ها سطحی براق دارند که از طریق تکنیک تکمیلی قبل از کلمبیا ایجاد می‌شود که شامل براق ، سرامیک در حین خشک شدن با استفاده از سنگ پولیش است.

ولستون می‌گوید: «تکنیک براق ، در واقع در کشت‌های سرامیکی قبل از اینکه لعاب وجود داشته باشد، به‌،وان راهی برای مهر و موم ، مولکول‌های روی سطح ظروف آب و کاهش نفوذپذیری آن‌ها استفاده می‌شد.» اما از نظر بصری نیز پایان بسیار جالبی است.”

“بسیاری از سرامیک های پیش از کلمبیا از آرشیو مدلین در دانشگاه آنتیوکیا او افزود: “و چیزهای زیادی در مورد تکنیک های کار با مواد از آن فرم ها می توان آموخت.”

صندلی Flower Power توسط کریس ولستون برای The Future Perfect در NYCxDesign
تعدادی از طرح های صندلی با گل های قالبی پرس تزئین شده اند

خشک شدن چندین قطعه این مجموعه تا سه ماه طول کشید تا در فرآیند پخت بسیار کنترل شده قرار گیرند که شامل افزایش آهسته و تدریجی دما بود.

او گفت: «فرآیند شلیک واقعاً پیچیده است و زمان زیادی طول کشید تا آن را به درستی انجام دهیم. “اگر خیلی آهسته یا خیلی سریع پیش برود، قطعه ممکن است ، بخورد و منفجر شود.”

همچنین در مجموعه گنجانده شده است که در نمایش داده می شود آینده کاملخانه شهری در وست ویلج، دوتایی از لامپ‌هایی است که از همان قالب پیروی می‌کنند و سایه‌های برنزی ریخته‌گری نیز به آن اضافه شده است.

نیمکت سفالی با چشم سفید
همچنین در این مجموعه یک نیمکت شش پایه گنجانده شده است

ولستون اغلب با گا،ی طراحی کل،یونی همکاری می کند و قبلاً در افتتاحیه نمایشگاه در خانه شهری و نمایشگاه کازا پرفکت در بورلی هی، مشارکت داشته است.

او همچنین یک میز قهوه ف،ی که عیاشی انتزاعی را به تصویر می‌کشد به یک آپارتمان مدل The Future Perfect که در ترایبکا طراحی شده بود، ارائه داد.

عکاسی توسط جوزف کرام، دیوید سیرا و رادا لئون انجام شده است.

Flower Power از 18 مه تا 30 ژوئن 2023 در The Future Perfect نمایش داده می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره رویدادها، نمایشگاه ها و گفت،ایی که به ،وان بخشی از NYCxDesign برگزار می شود، از راهنمای جشنواره 2023 Dezeen بازدید کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/19/chris-wolston-flower-power-chairs-future-perfect/