دسته‌ها
اخبار

پاویون کره ای در دوسالانه معماری ونیز به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا «آخر بازی آب و هوا» را کشف کنند.


یک بازی مسابقه ای به سبک نمایش که بر مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پیرامون تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد، در پاویون کره در دوسالانه معماری ونیز به نمایش گذاشته می شود که به طور انحصاری در Dezeen نشان داده می شود.

نمایشگاه کره با ،وان 2086: با هم چگونه؟ و توسط مدیران هنری Soik Jung و Kyong Park سرپرستی شد. این نمایشگاه به این پرسش می‌پردازد که چگونه مردم می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند تا بحران‌های زیست‌محیطی فعلی و آینده را تا سال 2086 تحمل کنند.

2086: با هم چگونه؟  در غرفه کره
غرفه کره ای توسط Soik Jung و Kyong Park سرپرستی شد

که در گزارشی که توسط سازمان ملل ارائه شده است، سال 2086 به ،وان سالی پیش بینی شده بود که در آن انتظار می رود جمعیت جهان به اوج خود در حدود 10.4 میلیارد نفر برسد. پیش بینی می شود که تا سال 2100 در این سطح باقی بماند، قبل از اینکه سالانه حدود 10 میلیون کاهش یابد.

مفهوم “2086: با هم چگونه؟” یونگ و پارک به Dezeen گفت: این است که از ایدئولوژی پیشرفت فاوستی خود بازجویی کنیم و اینکه چگونه از طریق صنعتی‌سازی، غربی‌سازی و لیبرالیسم به دنبال لذت مادی نامحدود بوده‌ایم و جبران ما از استثمارهای استعماری گذشته اولین گام در آشتی ما با طبیعت است.

2086: با هم چگونه؟  در غرفه کره
،وان آن 2086: با هم چگونه؟

یکی از اجزای اصلی نمایشگاه یک بازی مسابقه ای نمایشی با ،وان «بازی با هم چگونه» است که بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا به سؤالات چند گزینه ای در مورد مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا پاسخ دهند، که از طریق سناریوهای تخیلی روی صفحه به بازیکنان ارائه می شود.

یونگ و پارک می‌گویند: «ایده پشت «بازی با هم چگونه» این است که مردم عادی را در موقعیتی شبیه به مسابقه تلویزیونی واقعی قرار دهیم که در آن بتوانند ارتباطی تخیلی اما مستقیم با «آ، بازی» داشته باشند.

2086: با هم چگونه؟  در غرفه کره
این نمایشگاه سناریوهای تخیلی مختلفی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه شهرهای کره تحت تأثیر اوج جمعیت مورد انتظار قرار می‌گیرند.

متصدیان می‌گویند: «همچنین آن‌ها را به سناریوها و انتخاب‌های آینده که ممکن است مجبور شوند برای زنده ماندن در 17 سؤال مطرح شده انجام دهند، مرتبط می‌کند و در عین حال آنها را به فعالیت‌ها و فرهنگ‌های گذشته‌شان که باعث ایجاد بحران محیط‌زیست شده‌اند، مرتبط می‌کند».

با حفظ امتیازات تصمیمات آنها، می‌تو،م به صورت تخیلی شانس بقای آنها را در هفت طبقه مختلف زیست‌محیطی از سال 2023 تا 2086 در طول دوره نمایشگاه پیش‌بینی کنیم.

2086: با هم چگونه؟  در غرفه کره
این شامل همکاری بین استودیوهای معماری و گروه های فعال است

در کنار بازی، سه همکاری به رهبری استودیوهای معماری و فعالان اجتماعی بر روی نتایج بالقوه آینده شهرهای کره ج،ی در نتیجه افزایش جمعیت تمرکز می‌کنند.

استودیو مستقر در سئول انجمن معماری و گروه فعال محلی Udangtangtang از Gunsan، یک شهر ماهیگیری سابق کره ج،ی که پایگاه هوایی ایالات متحده را با جمعیت رو به کاهشی تبدیل کرده بود، به ،وان مطالعه موردی برای مشارکت خود در نمایشگاه استفاده ،د.

استودیوها یک خانه نیمه ت،یب شده را بازسازی ،د تا طرح هایی را به نمایش بگذارند که به کاهش جمعیت شهر پاسخ می دهد. آنها همچنین راه هایی را بررسی ،د که از طریق آن مردم عشایری گونسان می توانند طبیعت و حیات وحش بومی را از طریق رویدادهایی به سبک چریکی به مناطق متروکه و متروکه بازگردانند.

جونگ و پارک گفت: “با همکاری معماران با رهبران و فعالان جامعه محلی، ما فرصت های آینده مختلفی را برای تمرکززدایی، محلی گرایی و پروژه ها و اقدامات جمعی ایجاد کرده ایم.”

در مجموع، ما به دنبال احیای میراث محلی، اقتصاد و فرهنگ مستقل، سرمایه داری تعاونی خودکفا و زندگی متعادل تر با طبیعت هستیم.

2086: با هم چگونه؟  در غرفه کره
یک بازی ویدیویی وجود دارد که سوالاتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند

استودیو معماری آزمایشگاه زمین های شهری با گروه فعال Space Beam برای ایجاد اینستالیشن با ،وان همکاری کرد ویران به ،وان آینده، آینده به ،وان ویر،.

این نصب بر روی روستای تاریخی Baedari در شرق اینچئون، کره ج،ی تمرکز دارد و کارهای انجام شده توسط جامعه آن باعث توقف ساخت یک بزرگراه در این منطقه می شود.

ع، از نمایشگاه
استودیوها شهرهای مختلف کره را به ،وان مطالعات موردی برای نصب خود بررسی کرده اند

در یادداشت های این غرفه آمده است: «مقاومت بدری پس از توقف تکمیل یک بزرگراه بزرگ که بسیاری از جامعه آن را ویران کرد، سؤالات فوری را در مورد آینده آن بین زندگی پس از آنتروپوسن و نئوهولوسن ایجاد می کند.

غرفه نیز ویژگی های مهاجرت آیندهپروژه ای توسط استودیو مستقر در نیویورک NHDM بر روی مهاجران خارجی در کره ج،ی و هنرمند کره ای ولسیک کیم متمرکز شده است جامعه ای از تفاوت، که آینده ای را متصور است که در آن مرزها دیگر به ،وان مرزهای فیزیکی عمل نمی کنند.

ع، داخلی در غرفه

به گفته متصدیان، هدف غرفه به جای پاسخگویی با راه حل و پاسخ، طرح پرسش هایی پیرامون مسائل جه، شدن و «سرمایه داری آرزوها» است.

آنها گفتند: “ما باید خود را از “سرمایه داری امیال” رها کنیم و به “سرمایه داری ضرورت” بازگردیم و جبران خود را با طبیعت از طریق جبران تاریخ استعماری آغاز کنیم.”

از طریق نمایشگاه ما، ما امیدواریم که مردم به این فکر کنند که چرا ما تا این حد “منزوی” هستیم در حالی که قرار است از طریق جه، شدن اطلاعات، مالی و حتی فرهنگ اینقدر “متصل” باشیم؟”

ع، داخلی 2086: با هم چگونه؟
غرفه به راه هایی می پردازد که می تو،م با طبیعت آشتی کنیم

“چرا در مورد آینده خود اینقدر ناامن هستیم در حالی که بسیاری از ما در سطوح بی سابقه ای از ثروت، مصرف و آزادی زندگی می کنیم؟” اضافه ،د. “پس چرا ایده پیشرفت ما را به انقراض نزدیکتر می کند تا به کمال ما که وعده داده بود؟”

سپس آنها می توانند متوجه شوند که نه تنها بحران زیست محیطی ما را وادار می کند تا به یک الگوی اکو فرهنگی بهتر دست یابیم، بلکه مهمتر از آن، این بهترین و آ،ین فرصت ما برای تبدیل شدن به یک انسان بهتر خواهد بود.

تیم Dezeen در حال گزارش زنده از هجدهمین بینال بین المللی معماری در ونیز است. وبلاگی با ،وان Dezeen Live در طول جشنواره به روز می شود.

دیگر غرفه‌ها و تأسیساتی که اخیراً در Dezeen رونمایی شده‌اند شامل غرفه سوئیس است که دیوار و دروازه‌های متعددی را که آن را از غرفه همسایه ونزوئلا جدا می‌کند برداشته است.

عکاسی توسط Agne Raceviciute است.

Dezeen گزارش زنده از بینال معماری ونیز است که از 20 می تا 26 نوامبر 2023 برگزار می شود. برای آ،ین اطلاعاتی که برای شرکت در این رویداد باید بد،د و همچنین لیستی از رویدادهای معماری و طراحی دیگر، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید. در سراسر جهان در حال انجام است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/18/korean-pavilion-2086-together-،w-venice-architecture-biennale/