دسته‌ها
اخبار

هفت پروژه دانشجویی که جنسیت و تمایلات جنسی را بررسی می کنند


نمایش های مدرسه Dezeen: ما هفت پروژه دانش‌آموزی را انتخاب کرده‌ایم که در برنامه‌های مدرسه Dezeen نمایش داده می‌شوند که تجربیات زندگی مردم را منع، می‌کند و بر ،ت و ،ت آنها تمرکز دارد.

در طول پروژه های دانشگاهی خود، این دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب کرده اند تا نیازها و دیدگاه های مردم را در رابطه با ترجیحات ، و هویت ، آنها برجسته کنند.

پروژه‌های این مجموعه شامل مهار طراحی شده برای بازگرداندن ،نگی پس از ماستکتومی، مجموعه‌ای از سرامیک‌هایی است که ،نگی ،ن را در فرهنگ مکزیکی تجلیل می‌کند و بازگرداندن فضای LGBTQ+ در یک محل برگزاری کلوپ دگرباشان در نیویورک.

این پروژه‌ها از دانش‌آموز، است که در دوره‌های طراحی جواهرات، طراحی محصول، معماری، طراحی صنعتی و طراحی مد در مؤسسات بین‌المللی از جمله INDA، دانشکده هنر و طراحی لوسرن، دانشگاه داندی، دانشگاه هنرهای کاربردی وین، Centro de Diseño y Comunicación ثبت نام کرده‌اند. دانشگاه در بوفالو و دانشگاه هنر و طراحی لینز.


زن، که بند صورتی را روی سینه می شنوند

بالا و پایین اثر مگان کلسو

مگان کلسو در دوران تحصیل در رشته طراحی جواهرات در دانشکده هنر و طراحی لوسرن، مجموعه ای از مهارها را برای افرادی که تحت ماستکتومی قرار گرفته اند، به منظور مبارزه با سرطان سینه ایجاد کرد.

هدف این طرح ها بازگرداندن اعتماد به تصویر بدن پوشنده در غیاب یک یا هر دو سینه است.

کلسو می‌گوید: «از روزی به روز دیگر، ،ن می‌توانند با از دست دادن ،متی از بدن که هویت را تعیین می‌کند، مواجه شوند، که پرسش‌های عمیقی در مورد شکنندگی و ،نگی خود ایجاد می‌کند. لباس های زیر و روپوش زیبا می توانند مثبت بودن بدن را تقویت کنند.

“به ،وان یک خیاط آموزش دیده بدن زن را درک می کنم و به ،وان یک جواهرساز از قدرت تزئینات بدن آگاه هستم. در اینجا مجموعه ای از طرح ها را ایجاد کرده ام که هم برای لباس های روزمره و هم برای لباس های من،ت من، است و خلاقیت و خود را تسهیل می کند. -رویکرد مطمئن نسبت به تصویر بدن خود پوشنده.”

دانشجو: مگان کلسو
مدرسه: مدرسه هنر و طراحی لوسرن
دوره: جواهرات BA XS

نمایش کامل مدرسه ›


کلاژ تصاویری که یک قفسه سینه را با یک گردنبند نشان می دهد

Boys Will Boys اثر گرگ ساترلند

پروژه گرگ ساترلند در دوران تحصیلش در دانشگاه داندی به نام Boys Will Be Boys به صورت گردنبندی متشکل از یک سری دیسک که ع،‌هایی از نوک سینه‌ها را نشان می‌دهد، ظاهر می‌شود.

ساترلند برای این قطعه از تجربه زندگی خود به ،وان یک همجنسگرا استفاده کرد، که همچنین از مضامین مردانگی، اینترنت و وسواس اجتماعی با تصویر بدن در میان تأثیرات دیگر استفاده می کند.

ساترلند گفت: «عکاسی از بدن الهام‌بخش کار من است و من مستقیماً از آن به ،وان وسیله‌ای برای ساخت جواهرات استفاده می‌کنم». به نظر من قطعاتم دارای ویژگی‌های چرخه‌ای هستند که از روی بدن و برای بدن طراحی می‌کنند.»

من همچنین از فرهنگ پاپ، نمادگرایی سنتی و معماری زادگاهم الهام می‌گیرم که از آن به ،وان استعاره برای بیان احساسات سرکوب، ،دگی و انقباض استفاده می‌کنم.»

دانشجو: گرگ ساترلند
مدرسه: دانشگاه داندی
دوره: طراحی جواهرات و ف،ات BDes

نمایش کامل مدرسه ›


ع، شخصی که لباسی به تن دارد که از پشت سر او بلند می شود

ریزش پوست اثر آنا مارتیک، استفان شونائر و میکالینا زادیکوویچ

دانشجویان طراحی صنعتی در دانشگاه هنرهای کاربردی وین، Anna Martić، Stefan Schönauer و Michalina Zadykowicz یک شی پوشیدنی طراحی ،د که هدف آن کمک به کاهش مبارزات افراد دگرباشان در هنگام کنار آمدن با بدن و هویت خود است.

این لباس دارای یک لایه زیرین به رنگ برهنه با لایه های پاستلی رنگ است که هنگامی که پوشنده در حال حرکت است به صورت پویا حرکت می کند.

Martić، Schönauer و Zadykowicz می‌گویند: «این شیء پوشیدنی دست ساز، انتقال بدن منقبض به بدنی آزاد و ناسازگار را نشان می‌دهد.

یک دگردیسی درونی که در بیرون توسط یک لباس نمایش داده می‌شود، خود را از یک پوسته منقبض و ضخیم به لباسی روان تبدیل می‌کند.»

دانش آموزان: آنا مارتیچ، استفان شوناور و میکالینا زادیکوویچ
مدرسه: دانشگاه هنرهای کاربردی وین
دوره: تحقیقات طراحی (طراحی صنعتی 2)

نمایش کامل مدرسه ›


بدن توسط آدلیدا کورتس

آدلیدا کورتس در طول تحصیل خود در Centro de Diseño y Comunicación یک سری ظروف سرامیکی ساخت که درباره استقلال بدنی ،ن مکزیکی توضیح می دهد.

مجموعه ای به نام Cuerpa از کاسه ها و گلدان های بافتی تشکیل شده است که در طیفی از رنگ های پاستلی و کم رنگ لعاب داده شده اند.

کورتس گفت: “اسپ،ایی زب، است که دارای ،ت دستوری است – به این م،ی که اشیاء بی جان یک ضمیر یا مقاله دارند.” ما عادت کرده‌ایم فرض کنیم هر اسمی که به حرف O ختم می‌شود، ،ت مذکر است، حتی وقتی در مورد اسم‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانند خنثی یا هر دو باشند.»

وقتی از «کوئرپو» نام می‌بریم به م،ای بدن انسان است و به موضوعی مردانه فکر می‌کنیم. من «کوئرپا» را ساختم تا به داستان‌های بدن ،ن مکزیکی قدرت و هویت بدهم.»

دانشجو: آدلاید کورتس
مدرسه: مرکز طراحی و ارتباطات
دوره: لیسانس طراحی صنعتی

نمایش کامل مدرسه ›


رندر پلان های طبقات

تاریخ های گمشده اثر کریستوفر سوینی

کریستوفر سوینی در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه بوفالو که در رشته معماری تحصیل می کرد، تمرکز خود را بر روی ساختم، در بوفالو، نیویورک، که محل برگزاری عجیب و غریب به نام کلاب سوان در اوایل دهه 1980 بود، انتخاب کرد.

این پروژه که اکنون یک رستوران سطح با،ت، ساختمان را می‌بگرد و فضایی عجیب و غریب را در یک منطقه نمایشگاهی LGBTQ+ بازسازی می‌کند.

سوینی گفت: «ت،یب اخیر یک ساختمان مجاور، هم به صورت فیزیکی محل را آشکار می کند و هم از کاوش در این تاریخچه پا،ازی در جوامع LGBTQ دعوت می کند.

Lost Histories 437 Ellicott را به ،وان یک فضای نمایشگاهی برای قطعات فیزیکی از فضاهای عجیب و غریب ت،یب شده در بوفالو، در کنار اسامی ،، که در طول اپیدمی ایدز جان خود را از دست داده اند، در آرشیو The Madeline Davis LGBTQ ثبت کرده است.

دانشجو: کریستوفر سوینی
مدرسه: دانشگاه در بوفالو
دوره: کارشناسی ارشد معماری

نمایش کامل مدرسه ›


من دیگری هستم اثر شاری بارتکو

من دیگری هستم اثر شاری بارتکو

شاری بارتکو، دانشجوی مد و فناوری در دانشگاه هنر و طراحی لینز، مجموعه‌ای از لباس‌ها را ایجاد کرد که هدفشان زیر سوال بردن ساختار ،ت است.

این قطعات از پارچه طرح‌دار ساخته شده‌اند و شامل طرح‌های راه راه، گل‌دار و شطرنجی با جزئیات نامتقارن، از جمله عدم وجود آستین و یقه است.

بارتکو گفت: «تعریف ،ت به خودی خود به سمت مبهم بودن مرزهای آن تغییر می کند. “بالا،ه، ،ت چیست؟”

“وقتی متوجه شدیم که واقعیت یک ساختار است – آیا ،ت ها وجود دارند؟”

دانشجو: شری بارتکو
مدرسه: دانشگاه هنر و طراحی لینز
دوره: مد و فناوری

نمایش کامل مدرسه ›


هنوز توسط الیور رنه آلونوویچ تعریف نشده است

هنوز توسط الیور رنه آلونوویچ تعریف نشده است

الیور رنه آلونوویچ فضایی غاردار و بافتی ایجاد کرد که هدف آن ساختارشکنی هنجارهای ،تی به ،وان بخشی از مطالعات معماری خود در دانشگاه هنرهای کاربردی وین، موسسه معماری است.

محیط تعامل فیزیکی بین دیوارها و کف و بدن افرادی که وارد می شوند را تشویق می کند.

آلونوویچ می‌گوید: «هنوز تعریف نشده، فرهنگ بدنی فراگیر غیرمعصبانه و غیردودویی را در یک زمینه اجتماعی-فرهنگی بررسی می‌کند که باورها و نگرش‌های جداکننده ،تی بر آن حاکم است». زیستگاه‌های سرپناهی ایجاد می‌شوند که در آن تفاوت‌های لمسی منجر به کاوش در کیفیت‌های سطحی می‌شود و بدن را برای تعامل دعوت می‌کند.»

فرمول‌های فضایی سعی می‌کنند نحوه انجام تعامل را دیکته نکنند – بدن به دنبال اثراتی است که توسط معماری ایجاد می‌شوند.

دانشجو: الیور رنه آلونوویچ
مدرسه: دانشگاه هنرهای کاربردی وین، موسسه معماری
دوره: طراحی معماری

نمایش کامل مدرسه ›

محتوای مشارکت

این پروژه ها در نمایش های مدرسه از موسساتی که با Dezeen شریک هستند ارائه می شود. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/11/student-projects-gender-،uality-lgbtq-dezeen-sc،ols،ws/