دسته‌ها
اخبار

هفته طراحی ملبورن “طنز و بی پروایی” را جشن می گیرد


تیموتی مور، متصدی جشنواره در این مصاحبه به Dezeen می گوید، هفته طراحی ملبورن امسال بر گرد هم آوردن دیدگاه های مختلف متمرکز شده است.

بزرگترین رویداد سالانه طراحی بین المللی استرالیا، هفته طراحی ملبورن برای هفتمین سال خود با بیش از 70000 بازدید کننده در طول هفته بازگشته است.

نود درصد محتوای برنامه توسط افراد، سازمان ها، نمایشگاه ها و برندهایی که مستقیماً به جشنواره مرتبط نیستند سازماندهی شده است.

مور بر این باور است که این ساختار پایه، فراگیری را تشویق می کند و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد استعدادهای جدید را کشف کنند.

تیموتی مور، متصدی هفته طراحی ملبورن
تیموتی مور متصدی طراحی و معماری برای هفته طراحی ملبورن 2023 است. ع، از یوجین هایلند

مور گفت: «روایات مختلف زیادی وجود دارد تا یک چتر جه،.

هیچ‌، در میان تمرین‌کنندگان خلاق تسلط ندارد. هیچ داستان منحصربه‌فردی برای گفتن وجود ندارد، راه‌های بسیار متفاوتی برای کشف افراد وجود دارد، خواه در مورد طراحی و مشارکت اولین ملت، طراحی استرالیایی با پایداری یا کشف بخش فناوری پزشکی باشد. “

علی‌رغم این رویکرد به کیوریتور، مور ادعا می‌کند که کار نمایشی در طول هفته همچنان از نظر چشم‌انداز بی‌تردید استرالیایی است.

او گفت: “من واقعاً تفسیر روندهای جه، را دوست دارم و به روشی منحصر به فرد و زیبا در استرالیا فرود می آید.”

هفته طراحی ملبورن 2023
طراحی بومی به طور گسترده در جشنواره امسال به نمایش گذاشته شده است

مور افزود: “اغلب چیزهایی را از خارج دریافت می کنید، سپس سعی می کنید آن را تفسیر کنید و به چیز دیگری تبدیل می شود، چیزی خاص و منحصر به فرد.” “همیشه طنز خوب و بی پروایی در کار وجود دارد.”

طرح First Nation 10 درصد از نمایشگاه های ارائه شده در طول هفته را به خود اختصاص داده است.

یکی از نمونه ها Weaving Circle است که نحوه قرارگیری جامعه Numbulwar در سواحل شرقی قلمرو شمالی استرالیا را معرفی کرد که تورهای ارواح را برداشت و تورهای ماهیگیری را از سواحل خود بازیابی ،د تا آثار بافته شده پایدار ایجاد کنند.

هفته طراحی ملبورن 2023
هنرمند بومی پائولا ساویج برنده جایزه هفته طراحی ملبورن 2023 شد.

در همین حال، برنده جایزه هفته طراحی ملبورن 2023، پائولا ساویج، هنرمند ارشد موآلگال از جزیره موآ در تنگه تورس است.

ساویج به‌خاطر صنایع دستی‌اش با استفاده از شیوه‌های مادی سنتی میراث فرهنگی‌اش، از جمله بافندگی، کراوات‌کاری، کنده‌کاری و ساخت جواهرات شناخته می‌شود.

به گفته مور، این برنامه دیدگاه ،ن و رنگین پوستان را در مورد اینکه چگونه جهان می تواند پایدارتر و عادلانه تر باشد را وارد گفتگو می کند.

هفته طراحی ملبورن 2023
انتظار می رود این جشنواره 11 روزه بیش از 70000 بازدید کننده را جذب کند

او گفت: «چالش‌های قرن بیست و یکم نیازمند رویکردی فراگیرتر و مشارکتی است، رویکردی که ارزش سیستم‌های دانش و شیوه‌های فرهنگی جوامع بومی و متنوع را که در قرن‌های گذشته نادیده گرفته شده‌اند، به رسمیت بشناسد.

او ادامه داد: «در فرهنگ‌های بومی، جامعه در داخل ا،یستم جهان طبیعی قرار دارد و برخلاف مدل غربی است،اج ما، به ،وان مباشر و نگهبان زمین‌ها، سرزمین‌ها و منابع عمل می‌کند.»

“ما علاقه مند به کشف این ثروت از دانش هستیم که میراث اجداد ما است و در عین حال اذعان می کنیم که اجداد نسل های آینده هستیم.”

هفته طراحی ملبورن 2023
هفته طراحی ملبورن بزرگترین رویداد سالانه طراحی بین المللی استرالیا است

متصدی نمایشگاه به جای نمایش پروژه های ساخته شده، غرفه داران را به چالش کشید تا روند کاری خود را تا حد امکان نشان دهند، مانند طرح ها، یادداشت ها، سوابق و مکالماتشان.

او توضیح داد: “ما از آنها می خواهیم داستان های طراحی خود را فراتر از اشیا و مصنوعات بگویند.” ما بیشتر به فرآیند و زندگی پس از مرگ علاقه مند هستیم تا اشیا در لحظه.

هفته طراحی ملبورن 2023 موضوع «جه، را که می‌خواهید طراحی کنید» را بررسی می‌کند – فراخو، برای اقدام برای طراحان برای قدم گذاشتن و حل مشکلات جه،.

منتظر نم،د تا تلفن زنگ بخورد، منتظر نباشید تا ،ت جلوی آن را بگیرد، منتظر تغییر تاکتیک سازمان شما نباشید، منتظر نباشید تا مشتریان شما درخواستی ارائه دهند، طراحان باید شروع به رسیدگی به این موارد کنند. مور گفت: مسائل اخلاقی و اخلاقی، مانند تغییرات آب و هوایی، عدالت اجتماعی و برابری اقتصادی.

هفته طراحی ملبورن 2023
جشنواره امسال طراحان را فرا می خواند تا گام بردارند و مشکلات جه، را حل کنند

به ،وان مثال، پلتفرم محتوا کاغذها را جمع کنید کارشناسان مسکن را گرد هم می‌آورد تا درباره نحوه طراحی مجدد یک سیستم مسکن عادلانه‌تر و همچنین تغییرات مالی مورد نیاز بحث کنند تا خانه‌هایی با طراحی خوب، پایدار از نظر اقتصادی و آماده برای مق، با آب و هوا برای همه ارائه شود.

برای محدود ، تأثیرات زیست‌محیطی جشنواره، مصالح ساختم، ذخیره‌شده در هفته طراحی ملبورن سال گذشته برای ایجاد نمایشگاه‌ها و تأسیسات در رویداد امسال مجدداً استفاده شده است.

مور در نظر دارد تا هفته طراحی ملبورن تعامل بین المللی را با شهرهای ج، شرق و شرق آسیا افزایش دهد تا روابط بین فرهنگی را تقویت کند.

هفته طراحی ملبورن از 18 تا 28 مه 2023 در سراسر ملبورن برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رویدادها، نمایشگاه ها و گفت،ا، از راهنمای رویدادهای Dezeen دیدن کنید.

عکاسی توسط آرون فرانسیس است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/25/melbourne-design-week-timothy-moore-interview/