دسته‌ها
اخبار

مبلمان Yaawa توسط David Adjaye در گالری Carpenters Workshop به نمایش در آمد


مبلمان برنزی ساخته شده توسط معمار غنائی-بریت،ایی دیوید آجایه در یک پاسگاه جدید گا،ی کارپنترز کارپنترز در غرب لندن به نمایش گذاشته شده است.

را Adjaye Associates بنیانگذار هشت طرح با نسخه محدود ایجاد کرده است که هم ،یبی از صیقلی و هم بافت بسیار بالا را دارد. برنز سطوح

سطح صیقلی میز یاوا
Yaawa مجموعه ای از میزها، کنسول ها و صندلی غذاخوری است

این مجموعه که Yaawa نام دارد، اولین مجموعه‌ای است که در یک مکان جدید بزرگ که متخصص طراحی کل،یونی است، راه‌اندازی می‌شود گا،ی کارگاه نجار در Ladbroke Grove افتتاح شده است.

بنیانگذاران گا،ی جولین لومبریل و لویک لو گیلارد احساس ،د که این پروژه ای من، برای نشان دادن راه اندازی بزرگترین فضای خود تا به امروز – ساختم، با هنرهای زیبا به نام لدبروک هال 120 ساله است.

صندلی غذاخوری Yaawa توسط David Adjaye برای گا،ی کارپنترز
هر قطعه دارای دو سطح کاملا متفاوت است

Le Gaillard گفت: “Yaawa مهارت Adjaye را در دستکاری نور با آزمایش روی سطح برنز برای دستیابی به یک بازی منحصر به فرد با بازتاب به نمایش می گذارد.”

“در حالی که دیوید اغلب جزئیات برنز را در ساختمان های خود گنجانده است، این اولین بار است که او به طور انحصاری از ف، در مجسمه های کاربردی خود استفاده می کند.”

میز Yaawa توسط David Adjaye برای گا،ی کارپنترها
،مت های تیره زیرین عمیقاً با اثر انگشت حک شده است

مجموعه مبلمان Yaawa شامل یک سری میز و کنسول با ،یبی از سطوح گرد، مستطیلی و مثلثی، به علاوه یک صندلی ناهارخوری همسان است.

بر اساس ایده هایی که Adjaye برای اولین بار در کتاب خود بررسی کرد مبلمان تک فرم در سال 2007، هدف خلق آثاری بود که امکانات یک فرم منحصر به فرد را آزمایش کنند.

Adjaye گفت: “کار من همیشه در مورد یک ایده، یک ماده و در مورد اکتشاف است.” “این در مورد هل دادن کاردستی به جلو است.”

مبلمان Yaawa توسط David Adjaye در سالن Ladbroke
سطوح دارای روکش ف،ی صیقلی هستند

هر هشت قطعه، دو روش متمایز مواد را با هم ،یب می‌کنند که با استفاده از تکنیک‌هایی ایجاد شده‌اند که شامل ریخته‌گری با دست، ا،یداسیون، پتینه ، و پرداخت است.

سطوح دارای روکش ف،ی صیقلی هستند، در حالی که سطوح تیره‌تر زیرین عمیقا تحت تاثیر اثر انگشت قرار می‌گیرند و زیبایی‌شناسی دست‌ساز را یادآور خاک رس حجاری‌شده می‌سازند.

مبلمان Yaawa توسط David Adjaye در سالن Ladbroke
میزها به شکل های گرد، مستطیلی و مثلثی هستند

استفاده های قبلی Adjaye از برنز شامل نمای موزه ملی اسمیتسونیان تاریخ آفریقایی آمریکایی و لوازم داخلی یک بوتیک برای ،ده فروش مد The Webster است.

علاقه او به این ف، به تاریخچه آن در قاره آفریقا، به ،وان ماده ای که به طور سنتی برای کاربردهای مختلف صنایع دستی و تسلیحاتی استفاده می شود، گره خورده است.

معمار گفت که هدف او “گسترش این دودمان، انجام این کار از طریق ایجاد فرم و تکنیکی است که در فضا نیز کاربرد دارد”.

نام Yaawa در توئی – یکی از زبان های بومی غنا – به “برنز” ترجمه می شود.

صندلی غذاخوری Yaawa توسط David Adjaye در سالن Ladbroke
این آثار در یکی از دو نمایش در محل جدید گا،ی کارپنترز کارپنتر نمایش داده می شوند

مبلمان Adjaye در یکی از دو نمایشگاه افتتاحیه در سالن Ladbroke به نمایش درآمد. دیگری نمایشی از آثار یکپارچهسازی با سیستمعامل طراح فقید برزیلی است خوزه ز،ن کالداس.

گا،ی جدید که در طول تابستان به صورت مرحله‌ای افتتاح می‌شود، دارای چهار اتاق نمایشگاهی بزرگ، دو سالن با طراحی هنرمندان، یک تراس ایجاد شده توسط طراح رابرت استد، و یک نمایشگاه اختصاصی جواهرات است.

دیوید ادجی در سالن لدبروک
این اولین همکاری دیوید ادجی با گا،ی کارپنترز است

گا،ی کارپنترز چهار سال را صرف بازسازی این ساختمان کرده است، که قبلا به ،وان یک استودیوی عکاسی عمل می کرد.

این به گا،ی – که مکان های دیگر آن در نیویورک، لس آنجلس، پاریس و میفر لندن است – اجازه می دهد تا به طور قابل توجهی فعالیت های خود را گسترش دهد.

Le Gaillard گفت: “کارهای زیادی برای بازسازی و گسترش آن در چهار سال گذشته انجام شده است.”

مبلمان Yaawa توسط David Adjaye برای گا،ی کارپنترها
Yaawa تا 1 ژوئن در سالن Ladbroke در حال نمایش است

او ادامه داد: “در نهایت بتو،م این کار عشقی را که بسیاری از هنرمندان ما را برای یک فرصت منحصر به فرد برای همکاری در یک پروژه تک و چند وجهی گرد هم آورده است، به اشتراک بگذاریم، بسیار ارزشمند است.”

ما که از میل به ایجاد فضایی برای بیان هنری که فراتر از مدل‌های سنتی حرکت می‌کند و در تعامل عاطفی با هنر سرمایه‌گذاری می‌کند، متولد شده‌ایم، نمی‌تو،م منتظر باشیم تا ایده‌ها و فرصت‌های جدیدی را که الهام‌بخش و پرورش می‌دهد، تجربه کنیم.»

این ع، توسط گا،ی کارپنترز کارپنتر انجام شده است.

Yaawa در سالن لدبروک گا،ی کارپنترز کارپنترز در 28 آوریل افتتاح شد و تا 10 ژوئن ادامه دارد. برای رویدادهای معماری و طراحی بیشتر در سراسر جهان، راهنمای رویدادهای Dezeen را ببینید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/15/david-adjaye-yaawa-furniture-carpenters-works،p-gallery/