دسته‌ها
اخبار

سوکچولموک فرم های آجری منحنی را به پشت بام کافه نانوایی Parconido اضافه می کند


فرم‌های منحنی و دهانه‌های قوسی در این کافه دیده می‌شود که استودیوی سئول Sukchulmok آن را به ساختمان موجود در استان Gyeonggi-do کره ج،ی اضافه کرده است.

این کافه که Parconido Bakery Cafe نام دارد از آجرهای قرمز رنگ ساخته شده است و دارای اشکال منحنی بازیگوش و دیوارهای گرد است که برای ایجاد جلوه ای توهم مانند طراحی شده اند.

ع، کافه نانوایی Parconido
کافه نانوایی Parconido توسط Sukchulmok طراحی شده است

پارک هیونهی، معمار اصلی به Dezeen گفت: «فضا، که از طریق یک قانون ایجاد شده است، برای ایجاد حس گسترش و تجربه یک تصویر توهم نوری طراحی شده است.

این کافه در سه طبقه از جمله سطح پشت بام چیده شده است و توسط استودیو معماری طراحی شده است سوکچولموک برای شباهت به میادین عمومی اروپا با توجه به زمان سپری شده مشتری در ایتالیا.

ع، پشت بام کافه نانوایی Parconido
استودیو بالای سقف با حجم های آجری منحنی قرار گرفت

پارک گفت: “مشتری که دوران جو، خود را در ایتالیا گذرانده است، یک تاجر پوشاک است و کافه را به ،وان یک توسعه تجارت افتتاح می کند تا فضایی برای استراحت آرام برای مردم فراهم کند.”

این دو جنبه طبیعتاً من را به یاد تصویر میدان اروپا انداخت، جایی که مردم در یک روز آفتابی بین ساختمان‌های آجری قرمز و ستون‌های سنگی دور هم جمع شده‌اند و صحبت می‌کنند.»

ع، کافه نانوایی Parconido
این طرح ارجاعاتی را از خاطرات نوستالژیک ایتالیا به دست آورد

در سطح پشت بام و تراس، فضاهای غذاخوری در فضای باز با ستون های آجری سفالی با اتصالات قوسی و دیوارهایی با دهانه های U شکل نقطه گذاری شده اند.

در اطراف قاب‌های فولادی که به شکل‌های منحنی در بالای دیوارهای آجری گسترش می‌یابند، ،اصر منحنی با آجرهایی که به دو سوم ضخامت اصلی خود بریده شده اند پوشیده شده‌اند تا وزن آن‌ها کم شود.

ع، داخلی کافه سئول
دیوارها و کف ها دارای لبه های منحنی هستند

یک میز بلند از جنس استنلس استیل با ،مت زیرین خمیده، همراه با چهارپایه های دایره ای و کاشت، با یک سایبان قابل جابجایی ساخته شده از پارچه های سبز، نارنجی و سفید سایه می اندازد.

دیوارهای منحنی که با کاشی های سفید اندود شده اند به کف و سقف کاشی کاری شده می پیوندند و اتاق هایی با فرم های گرد در سطوح داخلی کافه ایجاد می کنند.

اتاق ها با کاشی های کوچک از سنگ آهک تراورتن پوشیده شده اند که برای استفاده در فواره های میدان های اروپایی انتخاب شده است.

آشپزخانه ها در دیوارهای منحنی فرورفته ساخته شده اند، در حالی که ،اصر چوبی، از جمله پانل های دیواری و لوله هایی که بخشی از سقف را می پوشانند، احساس گرما را به فضای داخلی می بخشند.

در سرتاسر فضاها، ،مت های نشیمن با طراحی منحصر به فرد و مبلمان دایره ای سفارشی، فضاهایی را برای غذاخوری فراهم می کند.

ع، از فضای داخلی کافه
فضای داخلی با مواد بافتی مختلف پوشیده شده بود

مجموعه مبلمان این کافه که شامل دوازده طرح مختلف است، به گونه‌ای طراحی شده است که اشکال، بافت‌ها و مواد مختلفی از جمله مواد تکمیل‌مانده، چوب، لوله‌های روی هم افتاده و ریخته‌گری‌های بتنی را به نمایش بگذارد.

پارک می‌گوید: «اگرچه شکل‌ها و بافت‌های کمی متفاوت دارند، اما قطعات مبلمان همگی با فضا هماهنگ هستند و هم‌افزایی خوبی با فضا به‌،وان یک شی نشان می‌دهند.

ع، آشپزخانه
لبه های منحنی کافه همگی شعاع 600 میلی متری دارند

برای حفظ حس یکنواختی، استودیو طراحی هر ،صر از جمله دیوارها، ستون ها و مبلمان را در اطراف دایره ای با شعاع ثابت 600 میلی متر قرار داد.

پارک می گوید: «شعاع 600 میلی متری به ،وان عملی برای اتصال فضاهایی که یکنواخت نبودند استفاده شد. “این به سادگی بر اساس این ایده بود که فاصله از ارتفاع در و پنجره تا پایان سقف 600 میلی متر است.”

ع، کافه نانوایی Parconido
مبلمان به طور خاص برای فضای داخلی طراحی شده است

دیگر کافه های کره ج،ی که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از یک نانوایی با حیاط منحنی که برای عمل به ،وان یک «دره مصنوعی» طراحی شده است و یک کافه سئول با مزرعه عمودی.

عکاسی توسط هونگ سوکگیو.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/21/sukchulmok-curved-brick-rooftop-parconido-bakery-cafe-south-korea/