دسته‌ها
اخبار

سمپوزیوم فولاد 1397 صفحه اصلی ایران غلتک | brassonline

سمپوزیوم فولاد 1397 صفحه اصلی ایران غلتک | brassonline

در ادامه به بررسی بیشتر هر کدام از این روش‌های تولید فولاد پرداخته می‌شود. سنگ آهنی که از معادن استخراج می­ شود، پس از عملیات خردایش و دانه ­بندی به واحد کنستانتره می­ رود و در آن­جا ناخالصی ­های خاکی آن­را جدا می ­کنند و بعد در واحد گندله­ سازی تبدیل به سنگ ­آهن با عیار 62 یا 63 درصد می ­شود (با خلوص متفاوت). نهایتاً در کوره ذوب وارد و تبدیل به فولاد می­ شود و با ریخته­ گری تبدیل به شمش می­ شود. نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و اعضای کانون بازنشستگان صنعت برق استان برگزار شد. مانند تمام فرآیندهای تولید در مقیاس بزرگ، تولید آهن و فولاد محصولات جانبی مخصوص خود را دارند.

  • شایان ذکر است که نتیجه­ گیری فوق منوط به ثابت ماندن شریط بازار و واردنشدن تغییرناگهانی در شرایط بنیادی شرکت می­باشد.
  • در همین راستا این سازمان در سال ۱۳۹۸ و طی بررسی‌های انجام شده؛ شرکت فولاد آلیاژی ایران را که در شهرستان اشکذر واقع شده است را به عنوان ۱۰۰ شرکت برتر ایران شناسایی و معرفی کرد.
  • در فرآیند ساخت آهن HIsarna، سنگ آهن تقریباً مستقیماً تبدیل به آهن مذاب یا فلز داغ می شود.
  • تنظیمات نهایی برای مشخصات دقیق مشتری را می توان با افزودن آلیاژها در حین انتقال یا متعاقباً در یک واحد ساخت فولاد ثانویه انجام داد.

در یک کوره قوس الکتریکی، ممکن است دسته ای از فولاد (گرم) با بارگذاری قراضه یا آهن احیا شده مستقیم به داخل کوره، گاهی اوقات با مانده ذوب (فولاد مذاب از گرمای قبلی)، بازار شیراز شروع شود. مشعل های گازی ممکن است برای کمک به ذوب شدن توده قراضه در کوره استفاده شوند. به گفته چایچی، بزرگ‌ترین چالش فراروی صنایع فولادی در این مسیر، هزینه بالا و عدم صرفه اقتصادی فرایند تولید هیدروژن سبز است. علاوه بر این، چالش‌های مربوط به استفاده از آهن اسفنجی با کربن صفر در کوره‌های قوس الکتریکی می‌بایست به طور دقیق ارزیابی و مرتفع گردد. در اولین همایش فولاد هرمزگان با مشتریان داخلی در راستای توسعه و مشارکت در بازار ، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همکاری و همفکری … در دولت آقای خاتمی بحثی بود که ما سالیانه و مخصوصا منظم، قیمت­ ها را تعدیل کنیم تا بتوانیم در یک افق 10 ساله به اهداف خود دست پیدا کنیم، اما نظم این موضوع در دولت­های بعد به هم خورد و درست این بود که گام به گام به سمت اهداف قدم برداریم.

پروژه فولاد آلیاژی ایران (یزد)

لازم به ذکر است که انجمن مس از بدو تاسیس در سال ۹۴ با همکاری شرکت ملی مس ایران ، برای فعال‌سازی معادن مس به ویژه معادن کوچک مقیاس، برنامه‌ریزی کرده و این برنامه‌ در راستای رونق و افزایش درآمد از معادن کوچک مقیاس مس طرح‌ریزی شده است. البته انجمن مس به صورت رسمی و قانونی از ابتدای شهریور سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد؛ در این راستا، مشکلاتی وجود داشت که با کمک دکتر اردشیر سعد محمدی که یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مس ایران است، تا حدودی این مشکلات از سر راه برداشته شد. آقای سعد محمدی متولی عمده فعالیت‌های مس ایران بوده و در خصوص فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس مس، قول‌های قابل اجرا به انجمن مس داده‌ است. این فرآیند در اصل فقط برای ساخت فولاد با کیفیت بالا، مانند مواردی که برای ماشین آلات و فولاد فنر استفاده می شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا کنترل دقیق‌تری بر ترکیب شیمیایی فولاد تولید شده می‌توان داشت.

فراخوان انتخاب عاملیت فروش(نماینده تجاری) محصولات در استانهای مختلف

محدود کردن گازهای محلول مانند نیتروژن و اکسیژن و ناخالصی‌های درون ریز (که اصطلاحا به آنها “نقص” گفته می‌شود) برای اطمینان از کیفیت محصولات تولید شده از فولاد مذاب مهم است. این کشور دارای تعداد قابل توجهی کارخانه فولاد با ظرفیت تولید سالانه بیش از 30 میلیون تن است که آن را به بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه خاورمیانه تبدیل می کند. شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در سال رونق تولید و در راستای اهداف تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و نظر به اهمیت خودکفایی و استقلال کشور، موفق به تولید لوله‌های خاص آلیاژی در مقیاس مورد نیاز کشور شده است. برای احداث و تجهیز کردن کارخانه فولاد آلیاژی اسفراین از دانش و فناوری شرکت‌هایی مانند GFM آلمان، بوهلر و اینتکو اتریش و اسکودا از جمهوری چک استفاده شده است. کارخانه فولاد آلیاژی اسفراین به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان فولاد آلیاژی در داخل کشور شناخته می‌شود . که محصولات تولیدی آن دارای کیفیت بسیار مناسبی در سطح خاورمیانه می‌باشند.

حضور پررنگ شرکت فولاد آلیاژی ایران در سومین نمایشگاه صنعت و معدن استان یزد

صنعتی که مثلا 10 درصد بازده اقتصادی دارد، چگونه می­ تواند 23 درصد بدهد؟ در همان سال اول باید تحلیل برود و از عهده بهره بانک برنمی­ آید. نرخ بهره بانکی، برای توسعه صنعت مناسب نیست، و با رقابت جهانی که روبرو هستیم. وقتی قطعات خودرو از چین وارد می ­شود، فولاد آلیاژی هم آسیب می­ بیند، چون قرار است ما مواد اولیه قطعه ساز داخلی را تامین کنیم، پس باید به ریشه­ ها پرداخت.