دسته‌ها
اخبار

روز سوم از بینال معماری ونیز


تیم Dezeen از هجدهمین بینال بین‌الملل معماری در ونیز به سرپرستی لسلی لوکو گزارش می‌دهد. برای همه پوشش از روز سوم و آ، (جمعه 19 مه) به ادامه مطلب بروید


5:30 بعد از ظهر پیش از مراسم معرفی رسمی فردا صبح، روپرت بیکرستث، سردبیر دیجیتال Dezeen با شیر طلایی برای برنده یک عمر دستاورد، Demas Nwoko صحبت کرد.

این هنرمند، طراح و معمار متولد نیجریه در پاسخ به سوالی درباره چالش آینده معماری در آفریقا گفت:من هیچ ویژگی مثبتی برای معماری ای که اروپا به آفریقا آورده است نمی بینم. هنوز چیزی ساخته نشده است [in Africa]”

وی ادامه داد: خیلی زیاد است که فکر کنیم افرادی که ما را به این وضعیت فقیرانه رساندند، ،، هستند که داوطلبانه برای تعمیر آن شرکت می کنند.

مصاحبه کامل هفته آینده منتشر خواهد شد.

دیماس نوکو
Demas Nwoko در غرفه کتاب در Giardini. تصویر: روپرت بیکرستث

ساعت 5:00 بعد از ظهر پاویون استونی در دوسالانه معماری ونیز امسال یک آپارتمان اجاره ای با یک بازیگر زنده است که در حال انجام مراسم روزانه برای کشف چالش های مالکیت خانه است.

این نمایشگاه با ،وان Home Stage، تضاد یک خانه را به ،وان یک فضای زندگی و یک قطعه املاک به چالش می کشد.

به مدت 9 ماه، بازیگران مختلف هر کدام یک ماه را در آپارتمان زندگی می‌کنند و اجراهای فیلمنامه‌شده و بدون فیلمنامه را اجرا می‌کنند که تنش‌های بین این دو کارکرد را بررسی می‌کنند.

غرفه استونی
بازیگران مختلف هر کدام یک ماه را در آپارتمان زندگی می کنند و برای بازدیدکنندگان اجرا می کنند

15:00 لیزی کروک، ویراستار معماری Dezeen، با معمار سامی-نروژی Joar Nango در Nordic Pavilion، جایی که آرشیو کتاب‌های خود را که بیش از 15 سال برای کاوش در معماری بومی گردآوری کرده است، به نمایش گذاشته شد.

امید او برای این نمایشگاه این است که به معماری مردم سامی که معمولاً به شیوه ای عامیانه ارائه می شود و یا از کل روایت پاک می شود، زمینه ای ایجاد کند و آگاهی را نسبت به آن افزایش دهد.

جوار نانگو معمار سامی نروژی در غرفه نوردیک
جوار نانگو معمار سامی نروژی در غرفه نوردیک

او به Dezeen گفت: «معماری سامی چیزی است که باید در مورد آن صحبت کنیم، باید بفهمیم چیست و یک شبکه اجتماعی در اطراف آن ایجاد کنیم، باید عمیق‌تر در آن غوطه‌ور شویم، به افراد زیادی نیاز داریم که در آن دخیل باشند».

“معمار، به ،وان یک رشته، باید یاد بگیرد که بیشتر به نکات ظریف در پیچیدگی فرهنگی اشیا، و همچنین اهمیت منابع چشم انداز اطراف ما گوش دهد.”

میز سنگی ساخته شده از کف قدیمی غرفه نوردیک
میز سنگی ساخته شده از کف قدیمی غرفه نوردیک

برای او، نقطه برجسته نمایشگاه، میزی است که در مرکز آن قرار داده شده است. این از سنگی از کف قدیمی غرفه نوردیک ساخته شده است که بر روی سنگی که از نمای غرفه ایالات متحده نجات یافته و با پوست ،ن شمالی پوشانده شده است، ساخته شده است.

او گفت: «برای من، گرفتن چیزی که به طور تصادفی در سایت یافت می‌شود، به آن توجه و محبت می‌کنم و آن را بالا می‌برم تا به چیزی مهم تبدیل شود، شعر معماری و مادی است.

برای من، این داستان‌های زیادی در مورد چگونگی ساختن و نحوه ارتباط با دنیای مادی دارد.»

اطلاعات بیشتر در مورد غرفه نوردیک را دنبال کنید.


13:00 روپرت بیکرستث، ویرایشگر دیجیتال Dezeen، در حالی که منتظر مصاحبه با شیر طلایی برای دیماس نووکو برنده جایزه یک عمر دستاورد بود، با فرانسیس کر برنده جایزه پریتزکر صحبت کرد.

کر، در مورد دوسالانه “آزمایشگاه آینده” لسلی لوکو، گفت: “گفتگوی بین غرفه ها و روشی که همه آنها با هم موضوع را پذیرفته و مورد بررسی قرار داده اند بسیار چشمگیر است”.

هنگامی که کر در مقابل او زانو زد و سپس او را در آغوش گرفت، دیماس نوکو فریاد زد: “حالا می توانم به ،وان یک انسان شاد بمیرم”.

در ادامه مصاحبه با Nwoko منتظر اطلاعات بیشتر باشید.

فرانسیس کر دیماس نوکو را در آغوش می گیرد
فرانسیس کر دیماس نوکو را در آغوش می گیرد. تصویر: روپرت بیکرستث

11:30 صبح روپرت بیکرستث، سردبیر دیجیتال Dezeen در سمپوزیوم مجمع جه، اقتصاد برای راه اندازی اتحاد داووس باوکلتور حضور دارد.

آنچه لازم است سطحی از همکاری بی سابقه است

این اتحاد برای تسریع در پذیرش “baukultur” با کیفیت بالا برای کمک به مق، با چالش‌های مبرمی که جوامع در سراسر جهان با آن روبرو هستند، به ویژه بحران رو به رشد هزینه زندگی ایجاد شد.

“Baukultur” خلاصه ای برای حفظ و توسعه ساختمان ها و شهرهای با کیفیت، پایدار و فرهنگی مرتبط است.

Neri & Hu حاضر در Davos Baukultur Alliance
آلخاندرو آراونا و کریستین بنیمانا به نری اند هو در اتحاد فرهنگ داووس گوش می دهند

سدریک د میوس از هولسیم در طول یک میزگرد در حالی که از معماران، مهندسان، دانشمندان داده، کارشناسان پایداری، سیاست گذاران و بخش انرژی – از جمله دیگران – برای پیشرفت دور هم جمع شوند، گفت: «آنچه لازم است سطحی از همکاری بی‌سابقه است. baukultur.

کریستین بنیمانا از گروه طراحی MASS ارائه‌ای ارائه کرد که در آن درباره اینکه چگونه «بیشتر ساختمان‌های ما نمی‌توانند در یک بیماری همه‌گیر کمک کنند، همانطور که کووید-19 به ما نشان داد» و اینکه چگونه یادگیری از این بیماری همه‌گیر باید تأثیر مثبتی بر روی طراحی آینده داشته باشد صحبت کرد.

برنده جایزه پریتزکر، الخاندرو آراونا از المنتال نیز معرفی شد.

اتحاد Davos Baukultur توسط سوئیس و مجمع جه، اقتصاد به ،وان یک اتحاد جه، چندجانبه راه اندازی شده است که به پیشبرد طراحی با کیفیت و ساخت جوامع پایدارتر و پر جنب و جوش اختصاص دارد.


11:00 قبل از ظهر صبح امروز، خیریه سرپانتین و بلومبرگ میزبان میزگردهای Webs of Architecture در کتابخانه بینال بودند. لیزی کروک، سردبیر معماری Dezeen در این مراسم حضور داشت.

با مدیریت هنر سوئیسی هانس او،یش اوبریست، معماران نورمن فاستر، کارگردان فیلم لیام یانگ، دیوید آجایه، لینا گوتمه و سومایا والی با دیماس نووکو برنده شیر طلایی گرد هم آمدند تا در مورد گذشته، حال و آینده معماری بحث کنند.

رویداد Webs of Architecture
میزگرد وب های معماری. تصویر: لیزی کروک

ادجایه نووکو را به خاطر کارش تحسین کرد و به تماشاگران گفت که چگونه مستقیماً به طراحی خود از تئاتر بنین در موزه هنر ادو غرب آفریقا اشاره می کند که در کنار یکدیگر خواهند نشست.

“[Nwoko’s work] Adjaye گفت: “فقط با برخی از نگر، های نسل من که اکنون در حال بررسی آن هستیم بسیار قوی است.” [Benin theatre] ادجای ادامه داد: تأثیر مستقیمی بر پروژه ای که من دارم می سازم.

در حال حاضر از آن استفاده نمی شود، اما ما به شدت در حال مبارزه با شهر هستیم تا پروژه را بازسازی کنیم.

دیماس نوکو
دیماس نوکو، دریافت کننده شیر طلایی یک عمر دستاورد

Nwoko گفتگو را با توضیح اینکه چگونه معتقد است آینده معماری باید در مورد یادگیری انسان برای اتصال مجدد باشد، به پایان رساند.

او گفت: “من فکر می کنم آینده در مورد بازیابی آن تفکر انسان گرایانه است که ما به سرعت از دست می دهیم.”

او ادامه داد: ما باید دوباره وصل شویم. “ما جای خود را به دستگاه گم کرده ایم.”


10:30 قبل از ظهر نورمن فاستر، معمار بریت،ایی، در مصاحبه ای اختصاصی با لیزی کروک، سردبیر معماری Dezeen در دوسالانه معماری ونیز، گفت که ساده ترین سازه ها، مانند چادرها و کلبه ها، می توانند به معماران درس بیاموزند.

هم اکنون مصاحبه را بخو،د: نورمن فاستر می گوید: «معماری بدون معماران» می تواند درس های ارزشمندی بیاموزد.

فاستر در گفتگو با Dezeen در هتل Ca’di Dio در ونیز گفت که ساختمان‌های اساسی که بدون معمار ایجاد می‌شوند، با مصالح محلی و با استراتژی‌های طراحی غیرفعال ساخته می‌شوند، همگی می‌توانند به ،وان نقاط مرجع ارزشمندی برای صنعت باشند.

نورمن فاستر در طول سخنر، در COP26

10:00 همچنین از شب گذشته، امی فریرسون، سردبیر Dezeen در رویدادی با ،وان “تصور آینده موزه: گفتگو با دیوید ادجی و گلن لوری” شرکت کرد.

این گفتگو بر روی موزه هنر Kiran Nadar (KNMA) متمرکز شد که توسط معمار غنائی-بریت،ایی David Adjaye با همکاری استودیوی محلی S G،sh & Associates طراحی شده است.

من آفریقایی هستم، یک موضوع مش، در تمام کارهای من روشی است که در آن شما یک مسیر ایجاد می کنید

KNMA قرار است در سال 2026 در دهلی افتتاح شود، بزرگترین مرکز فرهنگی هند باشد. .

مدل KNMA دهلی توسط Adjaye Associates
مدل KNMA دهلی توسط Adjaye Associates

وقتی از دیوید ادجی پرسیده شد که سفر بازدیدکنندگان را در فضاهایی که طراحی می‌کند چگونه تصور می‌کند، گفت: “من آفریقایی هستم. یک موضوع مش، در همه کارهای من نحوه ایجاد یک مسیر است”.

او ادامه داد: «من می‌خواهم مسیرهایی را ایجاد کنم که فقط نیاز به گردش ندارند، بلکه نوعی لذت برای کشف آن هستند.

آجای با تکرار مضمون گسترده تر دوسالانه “آزمایشگاه آینده” که توسط ،لی لوکو سرپرستی شده بود، منع، کرد: “من به نوعی به آفریقا بازگشته ام، و این برای من واقعا مهم است. به گونه ای که هنوز احساس می کنم آفریقا در حال ظهور و یافتن است. صدا و هویت خودش است.”

دیوید ادجی
دیوید ادجی در گفتگو با گلن لوری. تصویر: امی فریرسون.

موزه KNMA بیش از 100000 متر مربع را پوشش می دهد که بیش از 10000 قطعه را به نمایش می گذارد و میزبان نمایشگاه های در حال تغییر، نمایش های دائمی و اجراهایی از سراسر هنرهای تجسمی، موسیقی، رقص و تئاتر خواهد بود.

طرح‌های موزه‌های دیگر توسط Adjaye Associates شامل موزه بین‌المللی برده‌داری و موزه دریایی لیورپول، موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی‌تبار اسمیتسونیان و موزه دانشگاه پرینستون است.


09:00 پس از ب، روبان در غرفه بریت،ا بعد از ظهر دیروز، جشن ها در مراسم افتتاحیه “رقص در ماه” – ،وان نمایشگاه در غرفه – ادامه یافت.

خوش آمدید، تأیید کنید، جشن بگیرید

میزب، شده در قرن دهم Chiesetta della Misericordia، با نمای بازسازی شده در سال 1659، برجستگی های معاصر و نورهای رنگی فضا را روشن کرده است.

روپرت بیکرستث، ویرایشگر دیجیتال Dezeen با متصدی و استاد ارشد معماری در Central Saint Martins Shumi Bose، که سرپرستی غرفه بریت،ا در پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز را به همراه جک سلف و فین ویلیامز بر عهده داشت، صحبت کرد.

بوز به Dezeen گفت که دوسالانه “پر از شادی” بود و او دیروز، هفت سال پس از اینکه قیچی را در دست داشت، در مراسم ب، روبان ایستاده بود و در جشن تنوع به نمایندگی از بریت،ا در ونیز اشک می ریخت.

“خوش آمدید، تأیید کنید، جشن بگیرید – این پیام دوسالانه امسال بود. دیدن دسترسی بسیاری از افراد امسال برای به نمایش گذاشتن استعدادهای خود در گفتگو و همکاری با همتایان خود فوق العاده بود.”

پذیرایی افتتاحیه غرفه بریت،ا برای نمایشگاه
پذیرایی افتتاحیه غرفه بریت،ا برای نمایشگاه “رقص قبل از ماه”

شما می تو،د در مورد همه اتفاقات دیروز (18 مه) اینجا بخو،د: روز دوم از بینال معماری ونیز و همه چیز از روز اول (17 می) در اینجا: روز اول از بینال معماری ونیز.


دوسالانه معماری ونیز از 20 می تا 26 نوامبر 2023 برگزار می‌شود. برای همه آ،ین اطلاعاتی که برای شرکت در این رویداد باید بد،د، و همچنین فهرستی از دیگر رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.

همه زمان ها زمان ونیز است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/20/day-three-from-venice-architecture-biennale/