دسته‌ها
اخبار

ده فضای داخلی گالری که در نوع خود آثار هنری هستند


یک گا،ی زیرزمینی حک‌شده در تپه‌های شنی و یک موزه هنری به‌سبک خانه درختی در جدیدترین لوک‌بوک ما که نمای داخلی گا،ی‌های خیره‌کننده از سراسر جهان را جمع‌آوری می‌کند، به چشم می‌خورد.

گا،ی های هنری به طور خاص به ،وان فضاهایی برای نمایش آثار هنری مانند مجسمه ها و نقاشی ها طراحی شده اند. در نتیجه، آنها اغلب با فضای داخلی خنثی و مینیمالیستی مشخص می شوند تا توجه را از اشیاء نمایش داده شده منحرف نکنند.

با این حال، برخی از گا،ی‌ها با طرح‌هایی تعریف می‌شوند که نه تنها آثار هنری را تکمیل می‌کنند، بلکه خود فضای داخلی آن‌ها را به شاهکار تبدیل می‌کنند.

از یک آبجوسازی ایر، به یک زیرزمین میل،، 10 گا،ی با طراحی های داخلی به یاد ماندنی را بخو،د.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل سالن‌های ورودی دعوت‌کننده، آشپزخانه‌های سفالی و پنجره‌های سبک کریتال است.


آزمایشگاه آی کی در آزولیک
برترین ها: موزه آمو، ر، هلسینکی. در بالا: تصویر توسط آزمایشگاه آی کی ارائه شده است

آزمایشگاه آی کی، مکزیک، اثر خورخه ادواردو نیرا اس،ل

دیوارهای سیم، منحنی و کف‌های مواج تاک، پس‌زمینه‌ای جایگزین برای آثار هنری در گا،ی در استراحتگاه آزولیک در تولوم است.

گا،ی که بازدیدکنندگان باید بدون کفش از طریق یک پیاده‌روی پرپیچ‌وخم وارد آن شوند، از سطح زمین بلند شده و به ارتفاع تاج درخت اطراف می‌رسد. پنجره های دایره ای در اندازه های مختلف فضا را با نور طبیعی غرق می کنند.

این گا،ی توسط بنیانگذار و طراح استراحتگاه، خورخه ادواردو نیرا اس،ل، پس از پیشنهاد این ایده توسط نوه کل،یونر مشهور هنری آمریکایی، پگی گوگنهایم و یک محلی تولوم افتتاح شد.

درباره IK Lab بیشتر بد،د ›


فضای داخلی مرکز هنری TaoCang توسط Roarc Renew در جیا،ینگ، چین
ع، متعلق به ون استودیو است

مرکز هنری TaoCang، چین، توسط Roarc Renew

مرکز هنری TaoCang متشکل از دو انبار غله بلااستفاده واقع در روستای Wangjiangjing در استان ژجیانگ چین است. استودیوی Roarc Renew در شانگهای، حجم ها را با یک جفت راهرو آجری گسترده که با طاق ها پوشانده شده اند، به هم متصل می کند.

این انبارها که به ،وان فضاهای گا،ی متمایز عمل می کنند، با چیدمان خیره کننده گل های نیلوفر آبی در کف خود مشخص می شوند – قصیده ای برای صنعت گل نیلوفر آبی روستا و حوضچه ای در مجاورت سایت.

درباره مرکز هنری TaoCang بیشتر بد،د ›


اتاق خواب در گا،ی هنری
ع، از Ye Rin Mok است

Maison Lune، ایالات متحده، توسط Sandrine Abessera، Lubov ازریا و گابریلا کوتی

طراحان Sandrine Abessera و Lubov Azria، بنیانگذاران گا،ی هنر معاصر Maison Lune، با طراح داخلی Gabriella Kuti کار ،د تا آن را در یک خانه خصوصی سابق در کالیفرنیا قرار دهند.

گا،ی با رنگ‌های خنثی در سراسر اتاق‌ها گسترده شده است و مانند یک خانه کل،یونر با مجموعه‌ای متنوع از آثار هنری و طراحی طراحی شده است. تراس های متعدد و ،مت های پلک، داخلی، واحدهای نمایشگر ازاره مانند را برای اشیاء در سراسر ملک فراهم می کنند.

Abessera و Azria توضیح دادند: «ما می‌خواهیم جایگزینی برای گا،ی‌های سنتی بسازیم، که اغلب به‌،وان بیش از حد نخبه‌گرا و ترسناک شناخته می‌شوند.

درباره Maison Lune بیشتر بد،د ›


آموس ر، توسط معماران JKMM
ع، توسط Tuomas Uusheimo است

آموس ر،، فنلاند، توسط معماران JKMM

استودیوی فنلاندی JKMM Architects، موزه هنر آموس ر، را در هلسینکی با مجموعه‌ای از گا،ی‌های زیرزمینی گنبدی طراحی کرد که از طریق زمین حباب می‌شوند تا یک زمین بازی شیب‌دار در فضای باز ایجاد کنند.

در حالی که بخشی از موزه در Lasipalatsi بازسازی‌شده، ساختم، کارکردگرا در دهه 1930 در سطح خیابان قرار دارد، آموس ر، نیز زیرزمینی گسترش یافت تا گا،ی‌های گنبدی را در بر بگیرد. این فضاهای زیرزمینی دارای فضای داخلی تک رنگ مینیمالیستی هستند که توسط نورگیرهای گرد بزرگ روشن می شوند.

درباره آموس ر، بیشتر بد،د ›


استودیو و گا،ی برای Bosco Sodi
ع، از سرجیو لوپز است

استودیو CDMX، مکزیک، اثر آلبرتو کالاچ

یک اقامتگاه و گا،ی چند منظوره هنرمندان در استودیو CDMX گرد هم می‌آیند، فضایی در مکزی،یتی که برای بنیانگذار Casa Wabi، Bosco Sodi طراحی شده است تا در آن کار کند و آثار خود را به نمایش بگذارد.

این ساختمان که در محل یک انبار سابق ساخته شده است، ریشه های صنعتی موقعیت مک، خود را با ،اصر بتنی، ف،ی و آجری که در شکل های درشت چیده شده اند، منع، می کند. آثار مجسمه‌سازی سودی که با مصالحی از جمله سنگ و سرامیک به پایان رسید، بر فضای داخلی نیز تأثیر گذاشت.

درباره Studio CDMX بیشتر بد،د ›


سازه حصیری پیچ در پیچ در یک اتاق غذاخوری توسط Enter Projects Asia
ع، توسط ویلیام بارینگتون بینز است

گا،ی خصوصی، تایلند، توسط Enter Projects Asia

یک نصب پر پیچ و خم حصیری مسیری را از طریق این گا،ی خصوصی در چیانگ مای، تایلند ردیابی می کند.

استودیوی معماری Enter Projects Asia از الگوریتمی برای طراحی این سازه استفاده کرده است که در داخل و خارج از فضاهای مختلف داخل و خارج گا،ی قرار می گیرد.

پاتریک کین، مدیر استودیو، گفت: «ما به دنبال ایجاد یک تجربه غوطه‌ور بودیم، و به فضا گرما و عمقی غیرمشخص از گا،ی‌های هنری معمولی می‌دادیم.

درباره این گا،ی خصوصی بیشتر بد،د ›


بنیاد موزه لوئیجی رواتی در میلان
ع، توسط Duccio Malagamba است

بنیاد موزه لوئیجی رواتی، ایتالیا، توسط معماران ماریو ،ینلا

دیوارهای سنگی لایه‌ای زیرزمین جدید موزه Fondazione Luigi Rovati، یک گا،ی هنری که در یک کاخ قرن نوزدهمی در میلان قرار دارد که توسط استودیوی ایتالیایی Mario Cucinella Architects حفظ و گسترش یافته است.

دیوارهای زیرزمین از لایه‌های همپوش، سنگ آهکی که به سمت بالا منحنی می‌شوند تا سقف‌های گنبدی شکل ایجاد شده‌اند. کیس های ایستاده و دیواری که توسط استودیوی معماری طراحی شده است، 200 اثر باست، اتروسکی، از جمله جواهرات باست، و کوزه های شیشه ای را به نمایش می گذارد.

درباره بنیاد موزه لوئیجی رواتی بیشتر بد،د ›


کارخانه آرگو
ع، از احمدرضا شریکر است

موزه و مرکز فرهنگی هنر معاصر کارخانه آرگو، ایران، اثر احمدرضا شریکر معماری شمال

استودیوی آمریکایی «احمدرضا شریکر معماری شمال» یک کارخانه آبجوسازی دهه 1920 را در مرکز تهران بازسازی کرد تا موزه و مرکز فرهنگی هنر معاصر کارخانه آرگو را ایجاد کند و بسیاری از ویژگی‌های صنعتی اصلی کارخانه را حفظ کند.

یک راه پله بتنی منحنی شکل که بدون تکیه گاه های می، طراحی شده بود، برای اتصال لابی موزه و شش گا،ی آن در بالا به ساختمان تعبیه شد. راه پله یکی از تعدادی ،اصر جدید با شکل گرد است که برای تضاد با معماری یکنواخت آجری ایجاد شده است.

چیزای بیشتری در موردش پیدا کن موزه هنر معاصر کارخانه آرگو و مرکز فرهنگی ›


موزه هنر UCCA Dune
ع، از وو چینگشان است

موزه هنر UCCA Dune، چین، توسط Open Architecture

این موزه هنر ساحلی که در یک تپه شنی در ساحلی در Qinhuangdao حک شده است، از شبکه‌ای از گا،ی‌های بتنی زیرزمینی تشکیل شده است.

شرکت Open Architecture مستقر در پکن نشانه هایی از غارها برای فضاهای به هم پیوسته گرفته است که توسط دهانه های ارگ،ک روشن شده و دارای بافتی نامنظم هستند.

لی هو، یکی از بنیانگذاران Open Architecture به Dezeen گفت: دیوارهای غارهای باست، جایی بود که هنر برای اولین بار در آن اجرا می شد.

درباره موزه هنر UCCA Dune بیشتر بد،د ›


GO'C Mini Mart City Park
ع، توسط کوین اسکات است

مینی مارت سیتی پارک، ایالات متحده آمریکا، توسط GO’C

مینی مارت سیتی پارک یک مرکز هنری اجتماعی با گا،ی است که در محل پمپ بنزین سابق دهه 1930 در سیاتل ساخته شده است.

استودیوی محلی GO’C هنگام ایجاد طراحی برای مرکز، با انتخاب تابلوهای ک،یک، سقف آویزان و پنجره های ف،ی ت،یم شده به تاریخچه مکان اشاره کرد.

در داخل، فضای گا،ی با تیرهای چوبی نمایان و کف‌های خا،تری صاف مشخص می‌شود که پس‌زمینه‌ای خنثی برای نمایشگاه آثار هنری فراهم می‌کند.

درباره پارک شهر مینی مارت بیشتر بد،د ›

این جدیدترین نسخه از سری lookbookهای ما است که از آرشیو Dezeen الهام می گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل سالن‌های ورودی دعوت‌کننده، آشپزخانه‌های سفالی و پنجره‌های سبک کریتال است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/13/ten-striking-gallery-interiors-lookbooks/