دسته‌ها
اخبار

ده خانه که از درهای کشویی برای گسترش مناطق زندگی استفاده می کنند


در جدیدترین لوک بوک خود، 10 پروژه مس، را که از درهای کشویی استفاده می کنند، از جمله درهای آینه ای در یک آپارتمان در لیسبون و درهای چوبی مورد استفاده برای پنهان ، راه پله در خانه در هلند، برجسته می کنیم.

درب کشویی نوعی درب است که به صورت افقی در راستای یا به جای دیوار باز و بسته می شود. درهای کشویی معمولاً در بالای مسیر نصب می شوند یا از آنها آویزان می شوند.

درب‌های کشویی شیشه‌ای یک نوع محبوب از درب‌های کشویی هستند و اغلب در پروژه‌های مس، برای ارتباط بصری فضای داخلی با باغ‌ها و فضای بیرون استفاده می‌شوند. علاوه بر درهای کشویی ساخته شده از شیشه، انواع دیگری مانند درب های جیبی، درب های کشویی پشته ای و درب انبار وجود دارد.

ما 10 فضای داخلی را انتخاب کرده‌ایم که از درهای کشویی به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند – برای حفظ فضا، آوردن نور به فضای داخلی، ترویج زندگی داخلی و خارجی و ایجاد پارتیشن‌های انعطاف‌پذیر بین فضاهای نشیمن.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل فضای داخلی کلبه، فضای داخلی باهاوس و خانه‌های موجود در انبارهای تغییر یافته است.


Granary House توسط MIMA Housing
ع، از خوزه کامپوس است

Granary House، پرتغال، توسط MIMA Housing

خانه غله در یک مکان کوهست، در آروکا، پرتغال، یک خلوتگاه دو خوابه است که توسط استودیوی معماری پرتغالی MIMA Housing ساخته شده است.

فضای داخلی خانه دارای ظاهری «مینیمالیستی روستایی» است. این در داخل یک سازه چوبی قرار گرفته و با نمایی از صفحات چوبی کشویی پوشانده شده است که در پشت آن درهای شیشه ای کشویی محیط داخلی را می پوشانند.

درباره Granary House بیشتر بد،د ›


آپارتمان لیسبون توسط Camarim Arquitectos
ع، از نلسون گاریدو است

آپارتمان لیسبون، پرتغال، توسط Camarim Arquitectos

استودیوی معماری لیسبون Camarim Arquitectos درهای کشویی شیشه ای آینه ای را به فضای داخلی این آپارتمان لیسبون اضافه کرد که قبلاً دو اقامتگاه جداگانه بود.

Camarim Arquitectos این دو فضا را ،یب کرد و مجموعه ای از درهای کشویی مجهز به شیشه بازتابنده را برای مخفی ، و ناحیه بندی ،مت های مختلف خانه، مانند آشپزخانه و ورودی به طبقات بالای خانه، وارد کرد. ماهیت بازتابی شیشه به این م،ی است که وقتی از پشت روشن می شود، شیشه ها شفاف تر می شوند.

درباره آپارتمان لیسبون بیشتر بد،د ›


خانه ای در سو،ه توسط معماران تاتو
ع، توسط Shinkenchiku Sha

خانه ای در سو،ه، ژاپن، توسط معماران تاتو

همانطور که از نامش مشخص است، House in So،e خانه ای در سو،ه ژاپن است که توسط استودیوی ژاپنی Tato Architects طراحی و ساخته شده است. در سرتاسر خانه، درهای کشویی یک ،صر تکراری و ویژگی طراحی هستند.

نمای بیرونی خانه با یک در کشویی راه راه بزرگ مشخص می شود که یک اتاق آفتابگیر را می پوشاند و می تواند برای اتصال فضا با باغ آن باز شود.

بین اتاق آفتابگیر و فضای داخلی خانه، درهای کشویی شیشه ای تمام قد فضاها را ت،یم می کنند و یک لایه اضافی بین داخل و خارج از خانه ایجاد می کنند.

درباره House in So،e بیشتر بد،د ›


آپارتمان بارسلونا توسط آدریان الیزالد
عکاسی توسط آدریا گولا است

آپارتمان بارسلونا، اسپ،ا، اثر آدریان الیزالد

این آپارتمان مس، در منطقه L’Eixample بارسلون که توسط دانشجوی معماری مستقر در بارسلون، آدریان الیزالد بازسازی شده است، افتتاح شد و دیوارهای داخلی آن برداشته شد تا یک خانه دو خوابه روشن و با پلان باز ایجاد شود.

برای حفظ حریم خصوصی یکی از اتاق‌های خواب خانه، در یک حجم چوبی در گوشه نشیمن اصلی قرار داده شد. این شامل درهای کشویی چوبی در دو طرف است که می تواند فضای نشیمن یا اتاق خواب را گسترش یا بسته کند.

چیزای بیشتری در موردش پیدا کن آپارتمان بارسلونا


Slim Fit توسط معماری Ana Rocha
ع، توسط Christiane Wirth است

اسلیم فیت، هلند، توسط معماری Ana Rocha

اسلیم فیت با عرض تنها چهار متر یک خانه چوبی در آلمر پورت هلند است که 50 متر مربع فضای زندگی در سه طبقه را فراهم می کند. فضای داخلی خانه لاغر با پانل های توس پوشیده شده بود که برای ایجاد یک خانه یکنواخت و صرفه جویی در فضا استفاده می شد.

درهای کشویی آویزان بالا، که با استفاده از پانل های تخته سه لا ساخته شده اند، ،اصر متعددی از خانه را پنهان می کنند. درهای کشویی راه پله اصلی از چوب کاج را که در امتداد یک طرف خانه قرار دارد و همچنین قفسه هایی که دیوار را پشت یک راه پله کوچکتر پوشانده اند، پوشش می دهند.

درباره اسلیم فیت بیشتر بد،د ›


خانه باغ اثر دی ماتوس رایان
ع، از Hufton + Crow است

خانه باغ، ،ستان، اثر دی ماتوس رایان

خانه باغ خانه ای است که توسط استودیوی معماری De Matos Ryan برای زوجی ساخته شده است که برای میزب، از هفت فرزند خود فضای بیشتری برای زندگی می خواستند. این ساختمان در باغ خانه ویکتوریایی آنها در Battersea واقع شده است و فضایی مجزا به دور از خانه موجود برای فرزندان مشتری فراهم می کند.

درهای کشویی شیشه ای از کف تا سقف خانه را احاطه کرده و گوشه ای از فضای نشیمن را به یک باغ بتنی فرورفته با رنگدانه سفید با ظاهری مدرن باز می کنند.

درباره خانه باغ بیشتر بد،د ›


خانه دیواری توسط معماران AGi
ع، از نلسون گاریدو است

خانه دیوار، کویت، توسط معماران AGi

در این خانه کویتی، چهار تراس در پشت نمای سنگی تونالیستی که خانه خانواده را در بر می گیرد، پنهان شده است. این خانه که Wall House نام دارد توسط استودیوی معماری کویتی AGi Architects طراحی شده است و نمای بیرونی عمدتاً بدون پنجره دارد.

چهار تراس، که در سرتاسر دیوارهای سنگی خانه پخش شده‌اند، با درهای کشویی شیشه‌ای قاب شده‌اند و نور را از طریق حفره‌های بزرگ سقف جذب می‌کنند. این تراس های منزوی دسترسی ،نانش را به باغ های داخلی کوچک بدون به خطر انداختن حریم خصوصی فراهم می کند.

درباره Wall House بیشتر بد،د ›


خانه باز اثر جان مک لافلین
ع، از راس کاوانا است

خانه باز، ایرلند، نوشته جان مک لافلین

معمار ایرلندی جان مک لافلین در این خانه حومه شهر دوبلین از درهای کشویی شیشه ای که در یک قاب چوبی قرار گرفته بودند استفاده کرد تا فضا را به باغ متصل کند و نور طبیعی را به داخل وارد کند.

این خانه که Open House نام دارد توسط مک لافلین برای خود و خانواده اش طراحی شده است. مک لافلین می خواست خانه ای روشن بسازد که بتواند تا باغ گسترش یابد و زندگی داخلی و خارجی را با هم ادغام کند. در داخل، پارتیشن‌های شیشه‌ای فضا را بدون ایجاد مانع در جریان نور ت،یم می‌کنند.

درباره Open House بیشتر بد،د ›


آپارتمان مسکو توسط M17

آپارتمان مسکو، روسیه، توسط M17

در مسکو، استودیوی معماری روسی M17 برای اطلاع از طراحی این آپارتمان به فضای داخلی سنتی ژاپن و مناظر طبیعی نگاه کرد.

این استودیو از چوب کم رنگ و سطوح بتنی برای ایجاد ظاهری شبیه به کوه های سنگی خشن استفاده کرد. صفحات چوبی روکش اتاق‌های ابزار، آشپزخانه و مکان‌های انبار را پنهان می‌کنند، در حالی که مجموعه‌ای از درهای کشویی سفید، یک منطقه نشیمن با پلان باز را ت،یم می‌کنند.

درباره آپارتمان مسکو بیشتر بد،د ›


LR House توسط Le،berri & Cidoncha و Ińigo Beguiristain
ع، اینیاکی برگرا است

LR House، اسپ،ا، توسط Le،berri & Cidoncha و Ińigo Beguiristain

خانه LR، که در شهر سیترونیگو اسپ،ا واقع شده است، توسط استودیوی معماری اسپ،ایی Le،berri & Cidoncha و معمار Ińigo Beguiristain طراحی شده است. خانه یک طبقه توسط خانه های کم ارتفاع احاطه شده است و اطراف یک حیاط سنگفرش داخلی طراحی شده است.

فضاهای نشیمن در اطراف خانه سازماندهی شده و حیاط مرکزی را احاطه کرده است. درهای کشویی شیشه ای لبه حیاط را بین فضای بیرونی و فضای داخلی قرار می دهند و به ،نان این امکان را می دهند تا پارتیشن ها را باز کنند.

درباره LR House بیشتر بد،د ›

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل فضای داخلی کلبه، اتاق‌های نشیمن خنثی و خانه‌های موجود در انبارهای تغییر یافته است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/27/sliding-doors-،me-interior-inspiraition-lookbooks/