دسته‌ها
اخبار

دفتر معماری مردمی مدرسه فوکیانگ را با رنگ آبی تغییر داد


سایه‌های روشن آبی و فیروزه‌ای این مدرسه در شنژن چین را مشخص می‌کند که توسط دفتر معماری مردمی بازسازی شده است تا اشکال خلاقانه‌تری برای یادگیری ارائه دهد.

مستقر در پکن دفتر معماری مردمی (PAO) مدرسه ابتدایی فوچیانگ را سازماندهی و گسترش داده است تا دامنه امکانات را گسترش دهد و فضاهای آموزشی در فضای باز بیشتری ایجاد کند.

نمای هوایی از مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری خلق
مدرسه ابتدایی Fuqiang در منطقه Futian شنژن واقع شده است

این طرح که تراس‌های آموزشی نامیده می‌شود، شامل ک،‌های کنسولی، باغ‌های پشت بام و پنجره‌های عمیق است که می‌توانند به فضاهایی برای گفتگو و مطالعه تبدیل شوند.

PAO گفت: “برای الهام بخشیدن به کنجکاوی و اشتیاق برای اکتشاف، این مدرسه بر اساس ایده فضای ،یبی طراحی شده است.” “فضا نقش “معلم سوم” را بر عهده می گیرد و به ،وان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش دانش آموزان عمل می کند.”

نمای بیرونی مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری مردمی
دفتر معماری مردمی اندازه امکانات پردیس را دو برابر کرده است

مدرسه فوچیانگ قبلاً دارای سازماندهی خطی تری بود که در اطراف ضلع های ج،ی و شرقی طرح گسترش یافته بود، با فرصت های کمی برای تعامل بین رشته ای.

در طراحی مجدد، سالن ورزشی قدیمی حذف شد. بقیه ساختمان برای ایجاد یک چیدمان هشت تایی گسترش یافته است و باعث می شود ،نان بتوانند بین مناطق مختلف ک، درس حرکت کنند.

پیست دویدن در مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری مردم
بلوک‌های ک،‌دار کنسولی فضاهای یادگیری خلاقانه جدیدی را در خود جای داده‌اند

بلوک‌های اضافی از پردیس اصلی به بیرون گسترش می‌یابند که شامل فضاهای آموزشی است که شامل اتاق‌های موسیقی، فضای سازنده، استودیوهای هنری و مجموعه پخش است.

اکنون یک پیست دویدن در جلوی سایت قرار دارد، در حالی که طیف وسیعی از امکانات دیگر را می توان در زیر زمین یافت، از جمله سالن بدنسازی، است،، سالن ورزشی و تئاتر چند منظوره.

نما و تراس مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری خلق
سایه آبی و فیروزه ای در نماها و تراس ها به چشم می خورد

PAO گفت: “پردیس جدید اندازه پردیس اصلی را دو برابر می کند و آموزش با کیفیت بالا و یادگیری نوآورانه را برای دانشجویان بیشتری در دسترس قرار می دهد.”

این طرح ساختمان‌های مدرسه قدیمی، ساختمان آموزشی STEAM اختصاصی، و ک،‌های درس و امکانات جدید را در یک مجموعه یکپارچه گرد هم می‌آورد.

گوشه های پنجره در مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری مردمی
گوشه‌های عمیق پنجره فضاهایی را ایجاد می‌کنند که دانش‌آموزان می‌توانند مکالمه کنند و مطالعه کنند

یکی از جنبه های کلیدی طراحی، ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی است.

تراس های پشت بام کاشته شده دارای یک مزرعه کوچک، یک منطقه تن، اندام و یک باغ فعالیت است. دیگر فضاهای کلیدی شامل حیاط‌های بزرگ و فضای نشیمن به سبک آمفی‌تئاتر مشرف به مسیر دویدن است.

استفاده جسورانه از رنگ های آبی با هدف دادن شخصیت منحصر به فرد به این فضاها است.

این رنگ در نماهای ساختمان و به ویژه در گوشه های بزرگ پنجره منع، می شود.

تراس پشت بام مدرسه ابتدایی فوچیانگ توسط دفتر معماری مردمی
تراس های پشت بام شامل یک مزرعه کوچک، یک سالن تن، اندام و یک باغ فعالیت است

همراه با یک سری از راه پله های خارجی جدید، این گوشه های پنجره به ایجاد حیات و فعالیت در نمای ساختمان کمک می کند.

PAO افزود: “مناطق گردشی گسترده و پله هایی که به ،وان نشستن دو برابر می شوند، فضاهای غیررسمی هستند که می توانند فعالیت ها و برنامه های مختلف را در خود جای دهند.”

“محوطه های کوچک نشستن نیز در نما ادغام شده اند تا زم، که دانش آموزان نیاز به لحظه ای سکوت دارند، فضای صمیمی را ارائه دهند.

سالن های ورزشی
امکانات ورزشی اضافی در زیر زمین قرار دارد

PAO اغلب یک رویکرد تجربی برای معماری اتخاذ می کند. پروژه های گذشته شامل ایستگاه مردم، یک مرکز فرهنگی با ماژول های جداشدنی، و پلاگین، یک سیستم مسکن م،ار طراحی شده برای هوتونگ های پکن است.

مدرسه ابتدایی فوچیانگ یکی از چندین پروژه آموزشی در مقیاس بزرگ است که این دفتر در حال توسعه است. این استودیو که توسط He Zhe، James Shen و Zang Feng رهبری می‌شود، امیدوار است نشان دهد که چگونه محیط‌های آموزشی با طراحی خوب می‌توانند در پرورش استعداد خلاق و نوآوری نقش داشته باشند.

تئاتر
امکانات همچنین شامل یک تئاتر چند منظوره است

وی افزود: «میراث آموزشی عالی مدرسه فوچیانگ همچنان با ارتقای محوطه دانشگاه برای پاسخگویی به خواسته های نسل بعدی باقی مانده است.

نمونه های دیگر از طراحی مدارس نوآورانه در چین عبارتند از: مدرسه باغ، طراحی شده توسط Open Architecture، و Huandao Middle Sc،ol، طراحی شده توسط Trace Architecture Office.

عکاسی توسط زو یومنگ مگر اینکه غیر از این مشخص شده باشد.


اعتبارات پروژه

مشتری: مدرسه ابتدایی شنژن فوچیانگ
معماری و طراحی منظر: دفتر معماری مردمی (PAO)
تیم PAO: هه ژ، جیمز شن، زنگ فنگ، لی ژنگوا، تانگ ی،، زو جیالینگ، ،گ مینگ، گائو پنگفی، ژانگ شیان، ژو ژونگهوی، کای یوهان، ژانگ چی، یانگ یوتینگ، وانگ ییبو، تان تان، گو نایکوان، شیا شین ، لیو روچن، لی کیوان
واحد ساختم،: موسسه تحقیقات ساختمان شنژن (IBR)
تیم IBR: وانگ شیانگیون، هوانگ جین لونگ، ژانگ داکوان، هائو کیدونگ، ژانگ جین، وی هوون، لین ون‌شنگ




منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/28/،iang-sc،ol-peoples-architecture-office-blue/