دسته‌ها
اخبار

تجهیز اتوپیا بر «دسترسی عمومی نه زیاده روی خصوصی» در بروکلین تاکید می کند


برای هفته طراحی نیویورک، طراح محلی Jean Lee از Furni،ng Utopia، نمایشگاهی از طراحی عمومی را در Naval Cemetery Landscape در ویلیامزبورگ، بروکلین ایجاد کرده است.

این نمایشگاه که دسترسی عمومی نامیده می‌شود، پروژه‌هایی را که برای استفاده عمومی طراحی شده‌اند ارائه می‌کند و شامل دو بخش، یک جزء فیزیکی در فضای باز و یک نصب داخلی با مستندات و مراجع در گا،ی و کتاب‌فروشی بروکلین است. سر سلام.

اشیاء طراحی جامعه گرا که در چشم انداز گورستان دریایی بروکلین نمایش داده می شوند
دسترسی عمومی یک نمایشگاه طراحی در بروکلین است

در مجموع، این نمایشگاه شامل 35 پروژه است که برای پاسخگویی به مناطق در ایالات متحده، بریت،ا، ویتنام و 9 کشور دیگر طراحی شده اند که از یک فراخوان آزاد در سال گذشته انتخاب شده اند.

گزیده‌ای از اینها در پیاده‌روی در Naal Cemetery Landscape در بروکلین، یک پارک و مناظر گیاهی بومی ارائه شده است.

نیمکت حصاری سفید با گل در پیش زمینه
مبلمان در یک پارک بازسازی شده نصب شده است

این پروژه‌های فضای باز از تغذیه‌کننده پرندگان و کتابخانه‌های بذر گرفته تا نیمکت‌ها و یخچال‌های محلی را شامل می‌شود که همگی از مواد ساده ساخته شده‌اند تا نشان دهند که طراحی چگونه می‌تواند بیشتر به ،وان نقطه همدلی عمل کند.

بخش داخلی نمایشگاه شامل عکاسی و مستندسازی از پروژه‌های باقی‌مانده، با نقشه‌ای که مکان‌های بین‌المللی مختلفی را نشان می‌دهد که در آن واقع شده‌اند.

کتابخانه رنگارنگ گم شده و پیدا شده و کتاب در نمایشگاه Public Accesss
ژان لی از استودیو خانم ها و آقایان سرپرستی دسترسی عمومی را بر عهده داشت

تمام شماتیک‌های طرح‌ها نیز به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته‌اند تا بتوان آن‌ها را برای زمینه‌های مختلف تکرار و اصلاح کرد.

کیوریتور ژان لی، که یکی از بنیانگذاران استودیوی طراحی بروکلین است خانم ها و آقایان، گفت که این طرح ها قرار بود جشنی از شیوه های طراحی “تعدادی”، فضای عمومی و “همدلی” باشد.

صندلی‌های آبی کوچکی که برای استفاده در مکان‌های عمومی در پیاده‌روی نمایش داده می‌شوند
این طرح ها برای تقویت تعامل با فضای عمومی ساخته شده اند

او به Dezeen گفت: “بسیاری از این پروژه های دسترسی عمومی به سادگی چیزی را برای شخص دیگری طراحی می کنند – ممکن است یک غریبه باشد.”

“این یک دعوت برای تعامل و مشارکت در مک، است که شاید هیچ طراحی نداشته باشد. این یک تصور مجدد از مکان است.”

پروژه یخچال جامعه زرد
شماتیک ها برای استفاده گسترده به صورت آنلاین منتشر شده اند

انگیزه این پروژه هم از همه‌گیری کووید-19 ناشی شد، زم، که لی متوجه شد که مردم زمان بیشتری را صرف تعامل با محیط‌های محلی می‌کنند و هم از تمایل به “کاوش در طراحی بدون تجارت”.

لی به Dezeen گفت: «ما به هیچ وجه از صنعت انتقاد نمی‌کنیم، بلکه فقط می‌خواهیم لنز را گسترش دهیم تا ببینیم چگونه طراحی در طول زندگی نفوذ می‌کند.

“این جایی است که مردم تصمیم می گیرند از چیز دیگری استفاده کنند و آن را تغییر کاربری دهند و سپس آن را تعمیر کنند، و با گذشت زمان به نوعی تکامل افراد مختلف تبدیل می شود که دست خود را روی چیزی قرار می دهند – و هیچ نویسنده ای وجود ندارد، این مربوط به مالکیت یا گرفتن اعتبار برای چیزی نیست. “

،اب بازی آب برای استفاده عمومی
نمایشگاه با یک ،صر داخلی در یک کتابفروشی و گا،ی محلی Head Hi همراه بود

ال،اندرا هادکوفسکی، بنیانگذار Head Hi، افزود: «این دسترسی عمومی است، نه زیاده روی خصوصی».

لی همچنین خاطرنشان کرد که مهم است که طراحان با جوامعی که برای آنها طراحی می‌،د تعامل داشته باشند و آنها را تشویق کرد تا اجازه بگیرند و نیازهای منطقه را درک کنند، و افزود که گاهی اوقات «طراحان می‌توانند بیش از حد به پروژه‌ها فکر کنند و بدون ارزیابی نیازهای واقعی یا طراحی کنند». خواسته های یک مکان

او گفت که هدف تسهیل تعامل و نه “دیکته ،” آن بود.

زنبور عسل زندگی می کند
طرح هایی برای حیوانات و همچنین انسان ها گنجانده شد

تعدادی از طراحان برجسته در نصب در فضای باز مشارکت داشتند، که شامل طرح هایی بود که برای حیوانات و همچنین انسان ها ساخته شده بود.

طراح مکزیکی خورخه دیگو اتین یک پناهگاه چوبی کوچک برای اپوسوم ها ایجاد کرد، در حالی که استودیوی خود لی، خانم ها و آقایان، یک قفسه کتاب عمومی و گمشده و پیدا شده برای نگهداری اشیاء مختلف ایجاد ،د.

هنرمند آمریکایی آلن و،، صندلی‌های عمومی با صندلی‌های جداشدنی ایجاد کرد که یک نرده سفید را تشکیل می‌دهند.

مستقر در نیویورک پروژه های مختلف با سازمان محلی کار کرد یک جامعه عشق برای ایجاد یک یخچال عمومی م،ار ساخته شده از قفس های ،چنگ رنگ شده از مین.

لی بخشی از آرمان شهر مبله، مجموعه ای که زیر نمایشگاه را امضا کرده است و از طرح های ساده و جامعه محور Shakers الهام گرفته است، یک جامعه مذهبی که به خاطر هنر و طراحی اشتراکی اش معروف است.

کتابخانه دانه چرخان در پیاده رو
کتابخانه‌های Shaker seed الهام‌بخشی برای متصدیان بود

این سازمان تعدادی نمایش دیگر را به نمایش گذاشته است که ابتکارات طراحی ساده و غیرتجاری را جشن می گیرد.

عکاسی توسط جان دنیل پاورز.

دسترسی عمومی از 18 تا 25 مه در چشم انداز قبرستان نیروی دریایی قابل مشاهده است، در حالی که نمایشگاه در Head Hi از 18 می تا 3 ژوئن در معرض دید قرار دارد. برای نمایشگاه‌ها، گفت،ا و رویدادهای بیشتر در طول هفته طراحی نیویورک، از راهنمای اختصاصی NYCxDesign Dezeen دیدن کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/22/public-access-furni،ng-utopia-brooklyn-nycxdesign/