دسته‌ها
اخبار

استودیو شمال خزانه های بشکه ای از تخته سه لا را به نوار Business & Pleasure اضافه می کند


سقف طاق‌دار بشکه‌ای این کوکتل‌بار دنج در کلگری، آلبرتا را پوشانده است که استودیوی شمالی مستقر در محلی آن را به‌،وان برداشتی معاصر از اسپیکر طراحی کرده است.

،ب و کار و لذت بین ساختمان‌های آجری تاریخی در یک کوچه پشتی در محله اینگل‌وود شهر کانادا، فقط چند بلوک دورتر قرار گرفته است. استودیو شمالفضای اداری

نمای جانبی سقف تخته سه لا طاقدار بشکه ای
سقف تخته سه لا طاقدار با فضای داخلی مشکی نوار تضاد دارد

دیمون ، کوتور و هیدن پاتولو، طراحان اصلی، می‌گویند: «موقعیت و مقیاس فضای بار Business & Pleasure بلافاصله به چشم‌اندازهایی از Speapeasy نمادین و منزوی مربوط به قرن گذشته اشاره می‌کند.

با این حال، این دگرگونی با استفاده از روش‌های معاصر طراحی پارامتریک، ساخت دیجیتال، و آزمایش مواد به دنبال بازآفرینی کیفیت‌های عجیب و ک،یک Speapeasy بود.

تخته سه لا طرح دار از دیوار تا میز گسترش می یابد
تخته سه لا ص،ر برش CNC است تا خم شود

استودیو نورث که در پشت یک کافه پنهان شده است، موسسات نوشیدنی دوران ممنوعیت را شامل می‌شود که فضای داخلی تیره‌ای دارد و بسیاری از مبلمان و سطوح به رنگ مشکی هستند.

در مقابل، تخته سه لا به شکل طاق های بشکه ای با عرض های مختلف است که در طول فضای باریک 350 فوت مربع (32.5 متر مربع) قرار دارد.

نمای تا سقف تخته سه لا
طاق هایی با عرض های مختلف در طول سقف قرار دارند

این ماده برای خم شدن به آن خم می شود و یک الگوی برش را تشکیل می دهد که کیفیتی شفاف به چوب می بخشد.

استودیو نورث می‌گوید: مانند ابرها، هندسه و الگوی اتاق کمی تغییر می‌کند تا مناطق منحصربه‌فرد و تجربیات حرکت در آن ایجاد شود.

جزئیات سقف بالای پنجره شیشه ای
فانوس های کاغذی از طاق های چوبی آویزان هستند که از دنده های فولادی آویزان شده اند

طاق‌ها از یک سری دنده‌های فولادی آویزان شده‌اند، و برخی از پانل‌ها با آهن‌ربا در جای خود نگه داشته می‌شوند – سیستمی که Studio North آن را در مقیاس 1:1 نمونه‌سازی کرده و در داخل ساخته شده است.

مدل‌سازی پارامتری و برش با کنترل عددی کامپیوتری (CNC) برای ایجاد اثر مورد نظر استفاده شد.

طراحان می‌گویند: «الگوی کرفینگ سقف با استفاده از یک نقشه تصویر پارامتریک برای افزودن و تفریق زبانه‌های پل تغییر می‌کند و باعث ایجاد وقفه شبکه‌ای بیشتر در اطراف مناطق نشسته می‌شود».

در جاهایی، تخته سه لا از سقف به سمت دیوارها کشیده می شود و صفحاتی را تشکیل می دهد که میزها را لمس می کنند و قفسه هایی را در فرورفتگی ها قرار می دهند.

درب سیاه انبار با شکاف های عمودی
یک درب سیاه سفارشی بار را از یک کافه در جلو جدا می کند

همین مواد یک در انبار سفارشی را تشکیل می‌دهد که کافه را از بار جدا می‌کند، که سیاه رنگ شده است و به مهمانان اجازه می‌دهد از طریق شکاف‌های عمودی نازک به فضای پشت نگاه کنند.

فانوس های کاغذی کره ای شکل از سقف به دست می آیند تا فضا را با درخشش گرم و محیطی حمام کنند.

نمای وسیع از نوار و محل نشیمن
این نوار برای برانگیختن سخنرانان یک قرن پیش طراحی شده است

آثار هنری و مجموعه‌ای از اقلام قدیمی روی دیوارها و قفسه‌ها نمایش داده می‌شود که فضای داخلی معاصر را به دوران اوج اسپیکرها متصل می‌کند.

استودیو نورث یک استودیوی طراحی است که معمولاً روی پروژه‌های مس، کار می‌کند، مانند خانه‌ای در کلگری که این تیم با یک گوشه سگ و یک تیرک آتش نش، تج، کرده است.

عکاسی توسط Hayden Pattullo و Damon Hayes Couture انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/20/business-pleasure-bar-speakeasy-calgary-studio-north/