دسته‌ها
اخبار

آدیداس سهام Yeezy را می فروشد و بخشی از درآمد را به امور خیریه اهدا می کند


شرکت پوشاک ورزشی آدیداس گفته است که پس از پایان همکاری این زوج پس از انتشار نظرات یهودی ستیزانه در فضای مجازی، تلاش خواهد کرد تا کالاهای باقیمانده ای را که با نوازنده ک،ه وست، که رسماً با نام Ye شناخته می شود، به فروش برساند.

این حرکت دیروز توسط آدیداس مدیر عامل شرکت بیورن گولدن در جریان نشست عمومی سالانه این برند در آلمان.

آدیداس در اکتبر گذشته پس از به اشتراک گذاشتن پیام‌های یهودی‌ستیزانه در توییتر و اینستاگرام که باعث خشم گسترده‌ای شد و منجر به قفل شدن حساب‌های او توسط هر دو پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شد، آدیداس روابط خود را با Ye قطع کرد.

پیش از این، Ye از سال 2015 با آدیداس همکاری کرده بود، زم، که نوازنده فصل 1 Yeezy را راه اندازی کرد – اولین مجموعه لباس و کفش که تحت Yeezy نام.

آدیداس طبق گزارشات، حدود 1.2 میلیارد یورو (1 میلیارد پوند) ارزش دارد کفش‌های فروخته‌نشده Yeezy پس از قطع همکاری این برند با Ye.

Yeezy فصل 1
بالا: جعبه هایی با استوک Yeezy. ع، بالا: فصل 1 Yeezy آغاز همکاری آدیداس Yeezy بود

گولدن که هفته گذشته نیز اعتراف کرد که خاتمه شراکت Yeezy باعث شده بود تا در چهار ماه گذشته راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم. فروش آدیداس را 400 میلیون یورو کاهش داد (350 میلیون پوند) در سه ماهه اول سال جاری.

گولدن در ادامه با اعلام اینکه این برند تصمیم گرفته است برخی از کفش‌های باقی‌مانده و سایر محصولات موجود در انبار را بفروشد و بخشی از درآمد حاصل از آن را که در حال حاضر مشخص نیست، به موسسات خیریه‌ای اهدا کند که از ،، که مستقیماً از اظهارات Ye آسیب دیده‌اند حمایت می‌کنند.

با این حال بوده است گزارش داد که شما مستحق برخی از سود خواهید بود تحت شرایط شراکت Yeezy.

گولدن گفت: «سوزاندن محصولات راه حل نیست. در صحبت با همه سازمان های غیر،تی و بسیاری از سازمان هایی که از ک،ه آسیب دیده اند، همه آنها می گویند: نه، این راه حل نیست.

مدیر عامل شرکت افزود: “کاری که ما اکنون در تلاش هستیم در طول زمان انجام دهیم این است که بخش هایی از این موجودی را بفروشیم و به سازمان هایی که به ما کمک می کنند کمک مالی کنیم و آنها نیز از اظهارات ک،ه آسیب دیدند.” زمان و نحوه انجام این کار هنوز مشخص نیست، اما ما در حال کار روی آن هستیم.»

هفته گذشته، آدیداس همچنین هشدار داد که با حذف کامل سهام فروخته نشده، سود عملیاتی این برند برای سال 2023 می تواند تحت تأثیر قرار گیرد 500 میلیون یورو (435 میلیون پوند).

سهام در آدیداس گفته شد دو درصد افزایش داشته است به دنبال مجمع عمومی شرکت

بر اساس گزارش ها، گولدن از تصمیم اولیه آدیداس برای همکاری با Ye دفاع کرد با گفتن این جمله، “به همان اندازه که او سخت بود، شاید خلاق ترین ذهن در صنعت ما باشد”.

ک،ه وست
Ye در اکتبر گذشته در پی اظهارات یهودستیزانه او از آدیداس کنار گذاشته شد

در آغاز این ماه، سهامداران آدیداس علیه این برند شکایت ،د، ادعا می کند که آدیداس سال ها قبل از خاتمه شراکت Yeezy از یهودستیزی و “رفتار افراطی” Ye اطلاع داشته است – چیزی که شرکت آن را رد کرده است.

این برند در ادامه گفت: آدیداس یهودی ستیزی و هر نوع سخنان نفرت انگیز دیگری را تحمل نمی کند بی،ه اکتبر گذشته، تصمیم خود را برای کنار گذاشتن Ye.

تصمیم آدیداس برای قطع رابطه با این نوازنده به دنبال قطع همکاری برند مد Balenciaga با Ye. Balenciaga قبلاً با Ye و ،ده‌فروش Gap در پارکینگ میامی همکاری داشت.

عکاسی اصلی توسط Unsplash است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/12/adidas-yeezy-s،es-proceeds-charity/